کانکس سردخانه

کانکس سردخانه

کانکس سردخانه
اشتراک گذاری :

کانکس سردخانه یکی از محصولات کانکس راکو برای استفاده به عنوان یخچال و سردخانه های صنعتی می باشد.بیشترین کاربرد این نوع سازه برای صنایع گوشت ، لبتیلت و محصولات کشاورزی مانند میوه می باشد.دمای مورد نیاز هرکدام از این محصولات و نوع سازه آنها از نظر مصالح با یکدیگر متفاوت بوده و می بایست قبل از سفارش نوع محصولی که می خواهد در آن قرار گیرد مشخص شود زیرا برخی از آنها احتیاج به کسب پروانه از وزارت بهداشت جهت فعالیت را دارند که مصالح بکار رفته در آنها با سرد خانه میوه و محصولات کشاورزی متفاوت خواهد بود.

ساخت کانکس سردخانه


در مجموع تمام انواع کانکس سردخانه از ساندویچ پانل با ضخامت های متفاوت می باشد.ضخامت متنوع در جداره به دلیل همان کلربری آنها می باشد و در واقع هرچه ضخامت دیواره ها بیشتر باشد ، سازه قابلیت حفظ دمای داخلی بیشتری را خواهد داشت.معمولا ضخامت دیواره ها برای محصولات کشاورزی 4 سانتیمتر ، محصولات لبنی و گوشت 6 تا 8 سانتیمتر و برای دارو ها و سرم های پزشکی 10 سانتیمتر می باشد که این جداره با عایق پلی اورتان بصورت تزریقی با دانسیته 40 پرشده است و دو طرف آن را ورق گالوانیزه نمره 50 پوشانده است.البته جداره داخلی برای نگهداری محصولات لبنی و فرآورده های گوشتی می بایست از نوع استیل باشد تا مورد تائید وزارت بهداشت قرار گرفته و برای آن پروانه کار صادر شود.
در این نوع کانکس می بایست فضایی برای قرار گرفتن موتور سردخانه تعبیه گردد و این قسمت به گونه ای باشد که برای انجام تعمیرات و یا رسیدگی به موتور سردخانه بتوان به آن دسترسی داش. درب کانکس سردخانه نیز می بایست از نوع ساندویچ پانل و بصورت کانتینری باشد تا از تبادل حرارتی با فضای خارجی جلوگیری به عمل آید.بهتر است درزگیر های لاستیکی در دور تا دور درب ها کار شود تا در هنگام بستن درب تمامی راه های نفوذ هوا یا گردو غبار به داخل مسدود گردد.

کانکس سردخانه سیار

نوع دیگری نیز از این سازه ها وجود دارد که به دلایل خاصی نیاز است که متحرک باشند. البته منظور ما ماشین های یخچالی و سردخانه ای نیست چرا که نوع آنها متفاوت است. در اینجا کانکس سرد خانه سیار موضوع مطلب است که همان نوع ثابت بر روی محور های چزخدار قرار گرفته تا بتوان آن را با ماشین های کشنده از محلی به محل دیگر جابجا نمود.در چنین شرایطی می بایست به سیستم برق آن توجه کرده و تمهیداتی برای این موضوع در نظر گرفته شود.

طراحی کانکس سردخانه

گروه مهندسین راه کوشش در زمینه طراحی و تولید کانکس سردخانه اقدام به تحقیقات و برسی های گسترده ای نموده و تا کنون تعداد زیادی از این محصول با کاربری های مختلف سرد خانه ای را روانه بازار نموده بطوری که امروزه نامی شناخته شده در  تولید سردخانه های صنعتی و سیار می باشد.در یافت پروانه استاندارد و مجوز های بین الملی برای نگهداری و حمل محصولات یکی از ویژگی های سرد خانه کانکس راکو می باشد.

گروه مهندسین راه کوشش - کانکس راکو 


تمامی حقوق محفوظ است