کانکس بوفه

کانکس بوفه

کانکس بوفه
اشتراک گذاری :

در بسیاری از مدارس و دبیرستان ها از قدیم یک کیوسک بوفه ای وجود داشت که بچه ها در ساعات زنگ تفریح خود به آن مراجعه کرده و مایحتاج خود را تهیه می کردند.گاها این بوفه ها بصورت ساختمان و یا کیوسک های پیش ساخته بود.امروزه نیز همواره استفاده از کانکس بوفه در مدارس و بسیاری دیگر از ارگان ها و شرکت ها رواج دارد. گروه مهندسین راه کوشش نیز دو نوع محصول در این زمینه طراحی و تولید نموده است که در ادامه با ویژگی های آنها بیشتر آشنا خواهیم شد.

کاربرد کانکس بوفه


کانکس بوفه نوعی کیوسک فروشگاهی است با این تفاوت که وظیفه خدمات رسانی به اعضای یک نهاد یا مجموعه خاص مانند یک مدرسه یا دانشگاه را دارد و در بعضی مواقع چند نوع خدمات مشابه را بصورت موازی ارائه می کند.خدماتی مانند فروش تنقلات و در کنار آن نیز فست فود و غذا های آماده نیز امکان دارد ارائه کند.در بعضی موارد مانند بوفه های دانشگاه ها امکان دارد خدماتی مانند کپی ، تایت و پرینت نیز به دانشجویان عرضه کند.این تنوع خدمات کاملا به محل قرار گیری کانکس و ابعاد و مراجعین آن بستگی دارد و به راحتی می توان با یک کیوسک چند مورد از نیاز های یک مجموعه را هم زمان با حداقل هزینه و نیروی انسانی برطرف نمود.
پیشنهاد می شود در صورتی که در یک کیوسک قصد ارائه چند خدمات را بصورت موازی داریم از پیش این مورد برسی و تفکیک فضایی مناسبی توسط پارتیشن های داخلی صورت گیرد تا تداخلی در هنگام استفاده بین مراجعه کنندگان و متصدیان کانکس بوفه پیش نیاید و هرکدام به راحتی به فعالیت خود ادامه دهند ، همچنین استند ها و متعلقاتی که در خارج از بوفه قرار میگیرد مزاحمتی برای عابرین و مراجعین ایجاد ننماید.پیشنهاد ما برای کاربری های اختصاصی خوراکی کانکس فست فود می باشد که برای این منظور طراحی شده اما در نوع بوفه معمولا تنقلات و مایحتاج روزانه بفروش می رسد و عملا در آن تهیه غذا صورت نمی گیرد.

انواع کانکس بوفه


کانکس بوفه در دو مدل لوکس و ساده توسط گروه مهندسین راه کوشش طراحی و تولید شده است که یکی از آنها برای استفاده معمولی و با کمترین هزینه ممکن و دیگری حالتی دکوراتیو برای مجموعه های عمومی و بزرگ می باشد که در ادامه به ویژگی های هرکدام اشاره خواهیم نمود.

کانکس بوفه لوکس


این سازه با بدنه خارجی دکوراتیو بوده که معمولا دارای جداره شیشه ای بزرگ و نمایی از ورق های کامپوزیت یا چوب به همراه نورپردازی خارجی می باشد.از این سازه معمولا در مراکز پر رفت و آمد مانند دانشگاه ها و محوطه بیمارستان ها استفاده می شود.توجه به زیبایی ظاهری در این سازه در کنار کارآمدی و پایداری قرار گرفته است و برای سازگاری بیشتر با شکل سازمانی هر مجموعه ، بصورت اختصاصی نیز طراحی می شود.
کانکس بوفه

ساخت کیوسک بوفه ساده


نوع دیگری در دسته کانکس بوفه وجود دارد که ظاهری ساده داشته و با ورق های فولادی گالوانیزه شده بدنه آن ساخته شده است.این سازه برای مجتمع های کوچیک و درون سازمانی مناسب بوده و مهمترین مزیت کیوسک های ساده هزینه های بهیه شده درآن می باشد.
اما اگر نیاز شما از بوفه کاربری های مشابه باشد پیشنهاد می کنیم کانکس فروشگاهی و یا صفحه کافه کانکس را نیز مشاهده فرمائید.چرا که هرکدام از این نوع محصولات دارای ویژگی های منحصر بفردی بوده و برای کاربرد مخصوص خود طراحی شده اند.
گروه مهندسین راه کوشش - کانکس راکو


تمامی حقوق محفوظ است