کانکس دو اتاقه اداری و مسکونی

کانکس دو اتاقه

کانکس دو اتاقه
اشتراک گذاری :

 کانکس دو اتاقه به سازه پیش ساخته ای گفته می شود که توسط یک پارتیشن داخلی به دو قسمت تقسیم شده باشد.امکان دارد این تقسیم از ناحیه میانی بوده و کانکس را به دو اتاق مساوی تقسیم کند و یا امکان دارد یکی از اتاق ها بزرگ و دیگری بسیار کوچک باشد که این امر بستگی به نیاز استفاده کننده سازه دارد.این اتفاق بیشتر برای کانکس اداری و یا مسکونی  یا گاهاسازه هایی که به عنوان دفتر فروش هستند بوده که اتاق دوم محل آبدارخانه و اینگونه کاربری های خدماتی در نظر گرفته شود.
 

انواع کانکس دو اتاقه

این نوع سازه دارای انواع مختلفی است که نمونه های پر کاربرد آن عبارتند از کانکس دو اتاقه اداری ، مسکونی ،مهندسی ، مدیریتی که با انواع روش های ساخت از جمله کانکس کامپوزیتی ، سایدینگ ، ساده و چوبی قابل اجرا بوده که هر خریدار بنا به نیاز خود یکی از آنها را انتخاب می کند.اما عمده تفاوت اصلی همه آنها در تعداد و محل قرار گیری پارتیشن های داخلی و همچنین رابط میان دو اتاق می باشد که برای روشن تر شدن موضوع در ادامه تصویر چند نوع کانکس دو اتاقه که بیشترین کار آیی را دارند بصورت نمادین شبیه سازی شده تا بتوان گزینه مناسب را از میان آنها انتخاب کرد.
*************
در تصویر زیر یک نوع پرکاربرد از کانکس دو اتاقه قابل مشاهده است که فضای مابین اتاق ها سرویس بهداشتی و آبدارخانه بوده و در طرفین اتاق ها قرار دارند.این سازه مناسب برای فضای دفاتر مهندسی در کارگاه ها و همچنین اسکان در پروژه ها می باشد.
کانکس دو اتاقه با سرویس بهداشتی

در تصویر زیر یک کانکس 12 متری دو اتاقه که در وسط آشپز خانه یا آبدارخانه قرار گرفته است قابل مشاهده بوده و تفاوت آن با تصویر قبلی حذف سرویس بهداشتی از کریدور ورودی می باشد چرا که در صورتی که رفت و آمد به داخل سازه زیاد باشد بهتر است هم به دلیل تاسیساتی و هم به دلیل بوی نا مطبوع سرویس آن را در بیرون و نزدیکی سازه بنا کنیم.از این سازه بیشتر برای دفاتر اداری استفاده می شود.

کانکس دو اتاقه با آبدارخانه

همچنین در تصویر زیر یک کانکس دواتاقه را که توسط یک پارتیشن داخلی جدا شده اند را مشاهده می فرمائید که یک بخش بزرگ آن به فضای کار دو نفر و بخش کوچک یا اتاق کوچکتر به فضای استراحت آنان اختصاص یافته. از این سازه در زمان هایی که مهندسین بصورت شبانه روزی در محل پروژه مستقر هستند استفاده می شود و به نوعی هم دفتر کار و هم محل استراحت آنها بشمار می آید.
کانکس دو اتاقه با اتاق خواب

آنچه در تصویر زیر مشاهده می فرمائید به کانکس دو اتاقه مدیریتی یا اتاق کنفرانس نیز نامیده می شود که بخش بزرگ آن به اتاق مدیر و بخش کوچکتر آن فضای اتاق منشی بوده ، مراجعه کنندگان پس از کسب اجازه و هماهنگی در اتاق منشی به اتاق مدیر عامل مراجعه می کنند ، همچنین یک درب مجزا در قسمت عرضی برای تردد مدیر به اتاق بزرگ در آنجا تعبیه شده است.همچنین مطابق عکس زیر می توان از آن به عنوان اتاق کنفرانس نیز استفاده کرد که در این صورت پیشنهاد می شود حدالمقدور از حداکثر عرض یعنی بیش از 300 سانتیمتر تا 350 سانتیمتر در صورت امکان استفاده شود تا نفرین به راحتی از پشت صندلی ها تردد کنند.
کانکس دو اتاقه مدیریتی

آنچه در تصویر زیر آمده عکس کانکس دو اتاقه اداری بوده که دوبخش اداری کاملا مجزا در آنها مستقر می گردد که از طریق درب وسط نیز به یکدیگر راه دارند. بیشتر برای استقرار بخش هایی که فعالیت آنها با یکدیگر مرتبط بوده از این نوع کانکس استفاده می شود.
کانکس دو اتاقه اداری

تصویر بعدی مربوط به کانکس 6 متری دو اتاقه است که معمولا یکی از اتاق ها برای یک فعالیت اداری و اتاق دیگر برای بایگانی اسناد و قفسه های زونکن ها مورد استفاده قرار میگیرد. همانگونه که در تصویر مشخص است طول این سازه 6 متر و عرض آن سه متر است که با عرض 2/40 متر که استاندارد حمل و نقل است نیز می توان تولید و استفاده نمود.
کانکس دو اتاقه 6 متری

در مواقعی که نیروی حراستی یا نگهبان و یا سرایدار یک مجموعه ای بصورت شبانه روزی در محل حضور دارد نیاز است تا فضایی برای خواب و استراحت داشته باشد که از کانکس دو اتاقه برای نگهبان در این مورد مشابه تصویر زیر استفاده می شود. یکی از اتاق ها جهت دید مناسب نگهبان دارای اپنجره های سرتاسری در نظر گرفته شده و ابعاد این سازه بنا به سفارش قابل تغییر می باشد.
کانکس نگهبانی دو اتاقه
برای دیدن نقشه ها جزئیات بیشتر سازه های پیش ساخته می توانید به صفحه نقشه کانکس و یا اگر به دنبال سازه های مسکونی و ویلایی هستید به صفحه کانکس ویلایی برای کسب اطلاعات بیشتر مراجعه فرمائید.
 

کاربرد کانکس دو اتاقه

دلیل استفاده از کانکس دو اتاقه در واقع تفکیک نسبی فضای داخلی کانکس بوده بگونه ای که دو واحد کاری هم از یکدیگر تفکیک و هم به نوعی در ارتباط باشند.چرا که ممکن است مراجعین هر بخش و فعالیت هر کارمند موجب ایجاد تداخل و مزاحمت برای کارمند کناری شود و اگر کمی فعالیت آنها با یکدیگر متفاوت باشد دیگر این تداخل مانع تمرکز و فعالیت واحد دیگر می گردد . از این رو با ساخت یا ایجاده یک دیواره داخلی این دو فضا بصورت فیزیکی از یکدیگر جدا می شوند.از نظر نوع کاربرد کانکس دو اتاقه همانگونه که از تصاویر بالا کاملا مشخص است می توان در اکثر زمینه ها مورد استفاده قرار گیرد و به نوعی محدودیتی در این زمینه وجود نداشته و حتی به راحتی در ابتدا می توان ابعاد بزرگتر یا کوچکتر از مثال های بالا برای آنها در نظر گرفته و یا محل قرار گیری درب یا ابعاد پنجره ها را تغییر داد.

قیمت کانکس دو اتاقه

از نظر قیمت کانکس دو اتاقه تفاوت چندانی نسبت به دیگر سازه های سالنی نداشته و هزینه اندکی بابت پارتیشن داخلی و درب های بیشتر آن نسبت به سازه های ساده و بدون پارتیشن پرداخت می کنید و قیمت کال با توجه به مشخصات فنی ، نوع مصالح و ابعاد سازه توسط کارشناسان کانکس راکو محاسبه و به شما اعلام خواهد شد که می توانید از طریق تماس تلفی با همکاران ما ، مشاوره  تخصصی در طول ساعات کاری دریافت نمائید. 

پاسخ به سوال های رایج در باره کانکس دو اتاقه
آیا می شود پس از مدتی پارتیشن داخلی را جابجا نمود تا ابعاد اتاق ها عوض شود؟
بله . در اکثر مواقع این کار شدنی است چرا که پارتیشن ها از طریق پیچ و مهره نصب شده اند و شما می توانید هر وقت که خواستید آنها را جابجا یا کلا برچیده و یا با افزودن پارتیشن داخلی کانکس سه اتاقه درست کنید. فقط در مواردی که سازه دارای عرض زیاد تراز 3 متر بوده و یا وزن سازه به علت استفاده از سرامیک زیاد شده و یا هنگامی که ارتفاع سازه بطور غیر معمولی زیاد باشد ممکن است مهندس محاسب در ابتدا از ستون های داخل پارتیشن به عنوان عضو عملکردی در استراکچر سازه استفاده کرده باشد که در این حالت جابجایی پارتیشن داخلی کانکس دو اتاقه منجر به کاهش استحکام سازه می گردد و برای آن می بایست به متخصص این کار مراجعه کنید تا ضمن برچیدن یا جابجایی تمهیدات لازم در جهت تقویت سازه صورت گیرد.

گروه مهندسین راه کوشش - کانکس راکو


تمامی حقوق محفوظ است