کانکس ضد زلزله

کانکس ضد زلزله

کانکس ضد زلزله
اشتراک گذاری :

وقوع زمین لرزه اتفاقی است که بطور پیوسته از زمان های قدیم تا به دنیای مدرن امروز به عنوان یک تهدید برای جان انسان محسوب می شود و پیش بینی زمان وقوع فراتر از علم بشر بوده و بگونه ای غیر ممکن است. این رخداد بخصوص در مناطق و کشورهایی مانند ایران که بر روی گسل های فعالی قرار گرفته و به عنوان منطقه زلزله خیز محسوب می شود بسیار مهم تر و مورد توجه تر است.همانگونه که می دانید این واقعه طبیعی تا بحال باعث خرابی شهر های زیادی در کشورمان از جمله شهر تاریخی بم و اشهر کرمانشاه شده است. از این رو برای مواقع اضطراری استفاده از یک کانکس ضد زلزله در حیاط منزل امری پیشگیرانه بوده چرا که بسیاری از زلزله های بزرگ پیش لرزه هایی دارند که خبر از امکان وقوع زلزله بزرگ تر را می دهند. در چنین شرایطی خوابیدن در داخل خانه های مسکونی و آپارتمان ها کمی دلهره آور و خطرناک است که می توان در چنین شرایطی برای دو یا سه شب درون کانکس ضد زلزله به راحتی شب را سپری نمود.

ساخت کانکس ضد زلزله


اول این نکته را یادآور شویم که در اینجا منظور ما از کانکس ضد زلزله سازه ای می باشد که با ریختن آوار یا سقوط مصالح ساختمانی دچار آسیب نشود وگرنه تمامی انواع کانکس در هنگام زلزله به علت استفاده از مصالح سبک و پیوستگی بین اعضا مقاوم بوده و دچار تخریب نمی شوند اما موضوع بحث ما ساخت اتاق امن می باشد.در ساخت کانکس ضد زلزله می بایست از اعضای اصلی اسکلت با فاصله 20 سانتیمتری استفاده شود و ستون ها به همراه قید های فرعی از آهن آلات سنگین بوده که به وسیله جوش ممتد و استاندارد به یکدیگر متصل شده باشند.این سازه ها توسط گروه مهندسین راه کوشش با ابعاد و امکانات مختلفی طراحی و تولید می شوند و شباهت زیادی به کانتینر مسکونی دارند که در ادامه به ویژگی های ساختاری و امکانات آنها اشاره خواهیم نمود.

مشخصات فنی کانکس ضد زلزله


خب همانگونه که از نام این محصول مشخص است باید دارای اسکلت بندی بسیار مقاوم و محکمی باشد. از این رو در ساخت اسکلت آن بجای استفاده از پروفیل های 40*40 از پروفیل های سنگین در ابعاد 40*80 و بجای فواصل یک متری بین دهانه ستون ها از فاصله بیست سانتیمتری استفاده می شود.این کار تحمل بار بر روی اسکلت کانکس ضد زلزله را تا 8 برابر نسبت به حالت عادی افزایش داده و سازه مانند یک قفس فولادی محلم می شود.

امکانات کانکس ضد زلزله

در مورد امکانات و جزئیات داخلی کانکس ضد زلزله شرایطی قرار داده شده تا هر خریدار بتواند امکانات مورد درخواست خود را برای آن انتخاب کند.بطور مثال سازه میتواند از یک اتاق کوچک 4 در 3 متر تا یک کانکس ویلایی دارای اتاق های متعدد و سرویس های بهداشتی گسترش یابد.این امکانات کاملا به میزان مساخت موجود و نظر خریدار خواهد وابسته است و از نظر تولید محدودیتی ندارد.

 

گروه مهندسین راه کوشش - کانکس راکو

 


تمامی حقوق محفوظ است