کانکس لاکچری

کانکس لاکچری

کانکس لاکچری
اشتراک گذاری :

کانکس لاکچری یا به عبارتی لاکشری که البته هر دو تلفظ تا حدودی صحیح است نام محصولاتی بوده که کانکس راکو نگاه ویژه ای در مرحله طراحی با ظاهر لوکس و زیبای آن داشته و حساسیت های زیادی را در انتخاب مصالح آن بخرج می دهد. دلیل این امر اختصاصی و سفارشی بودن سازه در کلاس کاری بالا بوده که به نوعی کاربری آن برای دفتر واحد فروش یا نمایشگاهی از محصولات برتر یک مجموعه خواهد بود که نحوه دیدن شدن و ماندگاری برند خود در ذهن مخاطب اهمیت ویژه ای داشته و این امر می بایست از طریق کانکس لاکچری و تمامی وسایل و متعلقات وابسته به سازه تا حتی لباس کارمندان مستقر در آن میسر گردد.معمولا برای این منظور فرم ها و متریال هایی که دارای درجه کیفی بسیار بالا و لوکسی هستند با رنگ های خیره کننده و جذاب مورد استفاده قرار می گیرد که در ادامه به برسی ویژگی های آن خواهیم پرداخت.

کاربرد کانکس لاکچری

اگر گوناگونی نوع کاربری کانکس لاکچری را بخواهیم بگوئیم نمی توان آن را در یک کاربری خاص مانند اداری یا فقط فروشگاهی تعریف نمود چرا که در هربخشی ممکن است برای ارائه محصول یا خدماتی و حتی نمایش آثار خاصی اقدام به سفارش و خرید کانکس لاکچری یا همان لاکشری کنیم.از دلایل و کاربرد این کار ایجاد تفاوت و برند سازی بوده بطوری که امروزه شرکت های تولیدی جدا از کیفیت و امکانات به کارکردن در بخش روانشانسی و شخصیتی محصولات خود نموده اند که از مثال های بارز آن در صنعت خودرو سازی اتومبیل بنز را می توان مثال زد  که با کار کردن در این بخش توانسته حس لاکچری بودن را در مردم جهان ایجاد کند بطوری که شما با دیدن یک اتومبیل بنز فارق از امکانات و آپشن های آن تفکر زندگی لوکس در ذهنتان تداعی می شود و این همان چیزیست که تولید کنند گان به آن برند سازی می گویند. حال بخشی که شما می خواهید محصول یا خدمات خود را به مشتریان و جامعه جهانی معرفی کنید نیز باید به همین روال بوده و اگر قصد استفاده از کانکس را برای این منظور دارید می بایست به سراغ سفارش و خرید کانکس لاکچری و لوکسی بروید تا با این کار ذهنیتی خوب در مخاطبین خود ایجاد نموده و عملکرد شما یا محصولتان تاثیر گذار تر واقع گردد.

ساخت کانکس لاکچری

برای سفارش ساخت کانکس لاکچری می بایست ابتدا از مراحل جمع آوری اطلاعات ، آنالیز خدمات و رفتار شناسی ، طراحی و ایده پردازی ، برسی های فنی اجرایی و در نهایت تهیه نقشه جزئیات اجرایی عبور کنیم که همه این کارها را می توانید به گروه کانکس راکو سپرده و فقط نیاز های اصلی خود را به مشاوران راکو بازگو کرده و مابقی کارها بصورت سلسله مراتبی از سوی همکاران ما پیگیری خواهد شد.برای جلوگیری از پراکندگی در انجام مراحل اولیه تا پایان ساخت و تحویل سازه ، در ابتدای طراحی کانکس لاکچری معمولا یک متخصص به عنوان مدیر پروژه و مسئول پیشبرد کار از ابتدا تا انتها در داخل مجموعه و هم در ارتباط با خریدار انتخاب می گردد که این کار به پیشبرد کار و ایجاد نتیجه مطلوب بسیار کمک می کند.

قیمت کانکس لاکچری

این دسته از محصولات معمولا قیمتی بر اساس واحد یا متر مربع نداشته چرا که هر محصول فقط برای یکبار تولید می شود و مصالح بکار رفته در آنها نیز در هر کار متفاوت است مگر اینکه خریدار از بین نمونه های قبلی موردی را انتخاب کند. از این رو بر آورد هزینه و مجموع قیمت کانکس لاکچری با در نظر گرفتن نوع مصالح بکار رفته در ساخت و شرایط تولید پس از مراحل طراحی مشخص می گردد و یا محدوده ای به عنوان حداقل و حداکثر قیمت از طرف کار فرما قبل از شروع طراحی اعلام می شود که بطور مثال می گوید هزینه اجرای طرح نبایستی بیشتر از * تومان گردد که طراح در هنگام آنالیز های قیمت مصالح می بایست به این نکته توجه کرده و طوری سازه را طراحی کند که قیمت کانکس لاکچری از محدوده ای که کارفرما در ابتدا مشخص کرده بیشتر نشود چرا که دنیای مصالح لوکس یک مسیر بی انتهاست و تا هرچقدر که بخواهیم می شود از آنها استفاده کرد اما ممکن است هزینه های تولید تا ده برابر افزایش یابد . به همین دلیل این محدوده قیمت در ابتدا مشخص می شود تا از افزایش بی رویه قیمت نهایی جلوگیری شود.

کانکس لاکچری برای چه فضا هایی مناسب نیست؟
1- فضا های کارگاهی و خدماتی
2- فضا هایی که امکان برخورد ماشین آلات و تجهیزات سنگین با سازه وجود دارد
3- در هنگامی که برای تست کردن کاری اقدام به تهیه کانکس می کنیم. یعنی در جایی که قرار است سازه به عنوان موقت استفاده شود بهتر از از کانکس لاکچری استفاده نکنیم چرا که هزینه های ساخت آن نسبت به دیگر سازه ها بالا تر بوده و ممکن است موجب ضرر مالی مان شود. بهتر است تست و نتیجه گیری را با سازه های ساده تر و پس از اتمینان با کانکس لاکچری سازه خود را جایگزین کنیم.

عکس کانکس لاکچری

نمونه عکس کانکس لاکچری در تصاویر زیر قابل مشاهده بوده و این تصاویر به مرور نیز بروزرسانی خواهد شد.همچنین می توانید با مراجعه به صفحه تصاویر کانکس عکس های بیشتری از انواع سازه های پیش ساخته را مشاهده فرمائید.
کانکس لاکچری

تفاوت کانکس لاکچری با کانکس مرغوب
عمده تفاوت این دو گزینه در این است که کانکس لاکچری علارغم مرغوب بودن دارای ویژگی های تشریفاتی و تجملاتی نیز بوده حال آنکه ممکن است یک کانکس مرغوب صرفا از نظر نوع مصالح و مقاومت سازه ای مرغوب بوده اما ظاهر آن کاملا ساده و یا حتی کارگاهی باشد.اما همیشه کانکس لاکچری در عین استفاده از مصالح مرغوب و مقاوم دارای رنگ و فرم های خاصی نیز بوده که تفاوت را در ظاهر و داخل آن به خوبی می توان حس کرد.
کانکس لاکچری خوب یا بد
ساخت و استفاده از کانکس لاکچری به معنای ترویج فرهنگ تجملاتی نبوده بلکه به نوعی رقابت تجاری برای تولید و عرضه انواع خدمات بوده که امروزه در بین تمامی کمپانی ها ، شهرداری ها و مراکز غیر انتفاعی در همه جای جهان وجود داشته و هر مجموعه در تلاش برای جذب بیشتر مخاطب از طریق مختلف هستند که تهیه و نصب کانکس لاکچری نیز یکی از این نمونه تلاش ها می باشد.چرا که این سازه در تاثیر روانی بر روی مخاطبین بسیار خوب عمل کرده و در واقع اصلی ترین مزایای آن نیز محسوب می شود.
عمر مفید کانکس لاکچری چقدر است؟
از سوالاتی که گاها در باره کانکس لاکچری پرسیده می شود عمر مفید آن بوده و با توجه به هزینه های اولیه که فرد برای خرید آن می پردازد حساسیت هایی در این مورد وجود دارد.و می خواهند بدان چند سال برای ایشان کار می کند. اینگونه عرض کنیم که کلیه کانکس های لاکچری ساخت گروه مهندسین راه کوشش حداقل بین 15 تا 25 سال برای شما کار خواهند کرد و اگر بخوبی از آنها نگهداری شود شاید بیشتر از این اعداد نیز عمر مفید داشته باشند.
نگهداری از کانکس لاکچری
از آنجایی که هر سازه پیش ساخته بخصوص سازه های تشریفتی و لوکس از قطعات و متعلقات متفاوتی تشکیل شده اند بهتر است برای سلامت و دوام آن اقداماتی که در ادامه آمده را انجام دهید تا زیبایی و کارایی آن در طی سالیان حفظ گردد.
1- اگر از چوب ترمو در نمای آن استفاده شده هر 3 سال یکبار بهتر است رزین مخصوص چوب را به آن بزنید تا مقاومت آن حفظ شود
2- برای تمیز کردن جداره های کامپوزیتی از ماده شوینده مخصوص استفاده کنید و بهتر است هر شش ماه یکبار سازه را مورد شستشو قرار دهید.
3- اگر متعلقاتی مانند دستگیره یا کلید و پریز در کانکس لاکچری دچار آسیب شد در اسرع وقت اقدام به تعویض یا تعمیر آن نموده تا از آسیب به دیگر بخش ها جلوگیری شود.
4. محل نصب سازه به گونه ای باشد که در برابر باد و طوفان ایمن و از برخورد فیزیکی ماشین آلات در امان باشد.
پرکاربرد ترین نوع های کانکس لاکچری عبارتند از :
- کانکس های فروشگاهی لاکچری
- دفاتر اداری
- گیت ها و کیوسک های نگهبانی
- دکه های مطبوعاتی و فروشگاهی
- ایستگاه های اغذیه فروشی
- خدمات بانکی و شهروندی
- کانکس های ویلایی لاکچری

تا چه حد لاکچری؟
یکی از مسائلی که در این زمینه وجود دارد و می بایست به آن توجه شود این است که لاکچری بودن تعریفی نسبی بوده که با توجه به گوناگونی سلیقه ها در جزئیات با یکدیگر متفاوت بوده و همچنین چیزی که امروز لوکس محسوب می شود پس از گذشت مدتی ممکن است از مد افتاده قلمداد شود.از این رو در پاسخ به پرسش تا چه حدلاکچری باید گفت که این کاملا به نیاز و بودجه شما داشته چرا که دنیای مصالح لوکس برخلاف بودجه ما بی انتها و بی نهایت وسیع است.
بطور مثال می توان حتی دستگیره های کانکس را نیز از طلا کارکرد تا لاکچری تر شود اما باید به بودجه و همچنین ضرورت هربخش در این نوع سازه ها اندیشید.
اگر نتیجه پس از اجرا مورد پسند ما نبود چه کنیم؟
از ابتدای این مطلب بارها به تاثیر سلیقه و دیدگاه ها و نسبی بودن تعریف اشخاص از سازه اشاره کرده ایم. به همین خاطر تاکیدا عرض میکنیم حتما قبلا از اقدام به ساخت کانکس لاکچری از طراحی سه بعدی کامپیوتری کمک بگیرید و چندین طرح را با رنگ های مختلف در آن تست بفرمائید تا نتیجه کاملا مشابه آن چیزی شود که در مانیتور قبل از اجرا می بینید . در غیر این صورت ممکن است نتیجه نهایی با انتظارات شما تفاوت هایی داشته که رفع آنها نیازمند صرف هزینه و زمان بیشتری گردد.

سوالات بیشتر خود را در باره کانکس لاکچری می توانید در بخش نظرات مطرح نموده تا همکاران ما در بخش مشاوره پاسخ داده و یا از طریق تماس تلفنی با دفتر راکو با ما در ارتباط باشید.

گروه مهندسین راه کوشش - کانکس راکو

 


تمامی حقوق محفوظ است