کانکس سفارتخانه

کانکس سفارتخانه

کانکس سفارتخانه
اشتراک گذاری :

اگر گذرتان به سفارتخانه ها افتاده باشد حتما در جلوی درب آنها با یک کیوسک سبز رنگ که روی آن نوشته پلیس دیپلماتیک برخورد داشته اید.این سازه با نام کانکس سفارتخانه ، محلی برای استقرار نیروی امنیتی جلوی درب سفارتخانه ها می باشد که توسط گروه مهندسین راه کوشش طراحی و تولید می گردد.در ادامه توضیحاتی در باره ویژگی ها و شرایط این کیوسک ارائه خواهیم داد.

مشخصات کانکس سفارتخانه


این سازه یک کیوسک است که معمولا کوچکترین ابعاد آن 1*1 متر و بزرگترین آن نیز 2*2 متر است، اصولا شکل آن چهار ضلعی و گاها شش ظلعی می باشد اما نه شش ظلع یک اندازه بلکه جهت از بین بردن نقاطی که در گوشه ها دید مناسب به خارج وجود ندارد یک ظلع کوچک نیز در آن ایجاد شده است. دیواره پشتی که معمولا رو به دیوار سفارتخانه قرار دارد بصورت بسته و یکپارچه بوده و دیواره های دیگر از ارتفاع 80 سانتیمتری از کف زمین تا نزدیک سقف را شیشه تشکیل داده است تا مامور پلیس بتواند نسبت به فضای بیرونی تسلط کافی داشته باشد. دکه پلیس دیپلماتیک یا همان کانکس سفلرتخانه باید در نزدیکی درب اصلی مجتمع نصب گردد بطوری که ورود و خروج را تحت نظر داشته و همچنین مزاحمتی برای خودرو هایی که قصد ورود به مجموعه را دارند ایجاد ننماید.ممکن است در برخی موارد و بنا به شرایط با دکه هایی از این نوع رو برو شوید که بجای بدنه شیشه ای دارای پنجره باشد و یا ابعاد آن از آنچه در بالا گفته شد بزرگتر بوده که این جز موارد خاص خواهد بود.

کاربرد کانکس سفارتخانه


همیشه از این کیوسک فقط برای استقرار جلوی درب سفارت خانه ها استفاده نمی شود و گاها بسیاری از شرکت ها و مجموعه ها این سازه را برای کانکس نگهبانی نگهبانی یا حراست شرکت خود تهیه می کنند چرا که از لحاظ شکل و ابعاد برای این نوع کاربری نیز مناسب می باشد. از دیگر کار برد های کانکس سفارتخانه نیز می توان به اتاق نظارت یا کنترل دستگاه های بزرگ نیز اشاره کرد و یا به عنوان کانکس پلیس برای برقراری امنیت در یک محله که در این حالت ممکن است ابعاد آن نسبت به کیوسک سفارتخانه بزرگتر باشد.و یا داریا اتاق های فرعی نیز بوده که پرسنل بیشتری در آن مستقر گردند زیرا دکه سفارتخانه ای برای استقرار یک نفر به عنوان پلیس دیپلماتیک طراحی شده و از نظر ابعاد گنجایش چند نفر را ندارد مگر اینکه از ابتدا با ابعاد بزرگتری برای چند نفر طراحی شده باشد.

گروه مهندسین راه کوشش - کانکس راکو

 


تمامی حقوق محفوظ است