کانکس پرسنلی | ساخت انواع کانکس پرسنلی

کانکس پرسنلی

کانکس پرسنلی
اشتراک گذاری :

در کنار طراحی و تولید کانکس های مختلف که بطور اختصاصی برای کاربرد های خاصی ساخته می شوند سازه هایی نیز وجود دارند که بصورت مشترک جوابگوی نیاز های متفاوتی بوده و دارای امکانات پیش فرضی می باشند که بخوبی چندین نیاز کاربری را برطرف می کنند. این سازه ها عموما با نام کانکس پرسنلی شناخته شده که دارای ظاهری ساده و امکانات حداقلی و عمومی یک فضای اسکان ساده می باشند که انطباق پذیری آنها باعث گردیده بسیاری از ارگان ها و شرکت ها برای اسکان پرسنل و نیروی کار خود این سازه را برگزینند.

انواع کانکس پرسنلی

از نظر نوع مصالح کانکس پرسنلی به سه دسته سبک ، سنگین و ساندویچ پانل تقسیم می شوند که به ترتیب دارای درجه کیفی بالاتر و به دنبال آن قیمت بالاتری نیز می باشند.در ادامه هر سه نوع بصورت مختصر شرح داده شده است.
1.کانکس پرسنلی سبک
این سازه به دلیل قیمت مناسب و داشتن حداقل های مورد نیاز انتخاب مدیر کارگاه ها در پروژه های کوچک و کوتاه مدت بوده چرا که زمان استفاده آنها بسیار کوتاه (کمتر از یک سال) بوده و خب منطقی است که قیمت ارزان تر اولویت برای خرید کانکس پرسنلی در این مورد باشد.
کانکس پرسنلی
2. کانکس پرسنلی سنگین 
استفاده از کلمه سنگین در نام این سازه به معنی وزن زیاد آن نبوده بلکه اشاره به استفاده از آهن آلات سنگین و مصالح مقاوم داشته که اگر چه ظاهر آن شبیه یه کانکس پرسنلی سبک بوده اما در باطن تفاوت های بسیار زیادی چه از نظر مقاومت و چه طول عمر و حتی کیفیت قطعات دارد. ناگفته نماند که قیمت کانکس پرسنلی سنگین نیز به همین ترتیب نزدیگ به دو برابر نوع سبک آن است که برای مشاهده هزینه ها بهتر است صفحه قیمت کانکس را مشاهده فرمائید که قیمت ها با مشخصات فنی در این صفحه موجود است.
3. کانکس پرسنلی پانلی 
خیلی از پروژه های عمرانی در شرایط سخت آب و هوایی اجرا می شوند که نمونه بارز آنها پروژه های راه سازی ، معادن و تونل یا سد سازی می باشد. در اینجا برعکس قیمت کیفیت حرف اول را میزند و حتی ظاهر کانکس هم به اندازه کیفیت آن اهمیت ندارد. اینجاست که کانکس پرسنلی پانلی فقط جوابگوی کار بوده چرا که به دلیل عایق بندی ویژه آن با پلی اورتان و درب و پنجره های دوجداره می توان گفت پرت انرژی را به مینیمم خود رسانیده و به راحتی کارکنان و پرسنل یک پروژه چه در بحث اسکان و چه در کاربرد اداری آسایش مطلوبی از این نظر خواهند داشت.عکس کانکس پرسنلی در ادامه آمده است.
کانکس پرسنلی

مزایای کانکس پرسنلی

از عمده مزایای این سازه ها به آماده بودن آنها که باعث تسریع در خرید یا تجهیز کارگاه شده ، قابلیت تغییر کاربری آن در یک مجموعه به عنوان مثال از کاربری اداری به اسکان کارگری ، قیمت مناسب کانکس پرسنلی و قابلیت تعمیر یا ترمیم آسان آن در مواقع نیاز می باشد که این سازه را به پر کاربرد ترین نوع کانکس تبدیل کرده است.رعایت استاندارد های لازم از جمله ابعاد استاندارد جهت سهولت در جابجایی آنها بدون نیاز به اخذ مجوز ترافیکی از پلیس راه ، ابعاد استاندارد درب و پنجره ها که ضمن هدایت نور کافی به فضای داخل ، از پرت انرژی جلوگیری می کنند نیز از دیگر دلایل محبوبیت این سازه در میان مصرف کنندگان بخصوص مهندسان عمران در پروژه ها می باشد.دیگر مزایایی آن نیز این است که میتوان در ابتدا به علت عمومی بودن ویژگی اکثر آنها از کانکس دست دوم جهت سرشکن کردن هزینه ها استفاده کرد و با کمی تعمیرات مختصر آنها را بازسازی نمود.

کاربرد کانکس پرسنلی

به دلیل رعایت بسیاری از نیاز های پیش فرض برای یک نکان اسکان موقت در کانکس پرسنلی از آن در موارد مختلفی استفاده می شود که می توان استفاده در کارگاه های عمرانی و ساختمانی را یکی از پر مصرف ترین مکان های این سازه ها دانست که هم به عنوان دفتر اداری ، هم به عنوان اتاق استراحت پرسنل و هم گاها برای نگهبانی استفاده می شود. از دیگر موارد استفاده آن می توان به استفاده به عنوان کانکس سرایداری در ملک های شخصی ،استفاده در مواقع زلزله برای کمک به آسیب دیدگان ، کاربرد های امدادی و کارخانه ای ، انبار و اتاق کنترل نیز اشاره نمود.

ابعاد کانکس پرسنلی

معمولا همانگونه که بارها در این مطلب به آن اشاره شد در ساخت کانکس پرسنلی تلاش می شود تا تمامی استاندارد ها از جمله ابعاد رعایت شود تا حمل و نقل ، نصب و نگهداری این سازه ها را آسان تر کند و از آنجایی که عرض استاندارد سازه های قابل حمل 240 سانتیمتر حداکثر بوده و اگر از این مقدار تجاوز کند نیاز به اخذ مجوز برای جابجایی داشته ، عرض کانکس پرسنلی 240 سانتیمتر و طول آن از 200 سانتیمتر تا 1200 سانتیمتر متغییر و بنا به نیاز قابل سفارش و تهیه می باشد.همچنین ابعاد بزرگتر یا ویژگی های اختصاصی مثل یک پنجره بیشتر یا ارتفاع بلند تر آنها نیز قابل سفارش است.

امکانات کانکس پرسنلی

معمولا کانکس پرسنلی حداقل 2 و حداکثر 4 عدد پنجره و یک درب داشته که تعداد پنجره ها بستگی به ابعاد آن دارد. همچنین در فضای داخلی سیم کشی برق و تلفن به همراه فیوز مینیاتوری و کلید و پریز برای استفاده جه از نوع اسکان چه از نوع اداری تعبیه شده.دیگر متعلقاتی که می شود بنا به در خواست به آنها افزود حفاظ درب و پنجره بوده که اگر بصورت اداری استفاده می شود بتوان از تجهیزات و اسناد داخل محافظت نمود و همچنین سرویس بهداشتی ، آبدارخانه یا آشپزخانه به همراه پارتیشن بندی های مازاد در فضای داخلی از دیگر متعلقاتی است که مدیر پروژه ها می توانند در هنگام سفارش و خرید کانکس پرسنلی درخواست کرده تا برای ایشان تعبیه گردد.
 

گروه مهندسین راه کوشش - کانکس راکو


تمامی حقوق محفوظ است