کانکس انباری|کانکس انبار|ساخت کانکس انباری در محل

کانکس انباری

کانکس انباری
اشتراک گذاری :

کانکس انباری یکی از محصولات کانکس راکو برای استفاده به عنوان انبار در واحد های مسکونی ، واحد های تولیدی و صنعتی و همچنین کارگاه های عمرانی و ساختمانی می باشد.نوع و ابعاد هریک از آنها بنا به نیاز خریدار و کاربری آن متفاوت بوده و از یک فضای 1*2 متر تا به اندازه یک سوله بزرگ ممکن است متغییر باشد.برخی از آنها در کارخانه و برخی دیگر در محل اجرا می شوند برخی از آنها مجموع چند انباری در کنار یکدیگر و گاها نیز متصل به یکدیگر بوده ، بخصوص آنهایی که برای واحد های مسکونی بصورت کانکس انباری اجرا در پشت بام ساخته  یا پارکینگ طبقات زیر همکف و یا حتی حیاط اجرا می شوند که در ادامه چند نمونه از پرکاربرد ترین آنها را تشریح نموده ایم.

ساخت انواع کانکس انباری

برای قرار دادن اشیایی که گاه به گاه به آنها نیاز پیدا می کنیم و درون فضای خانه جایی برای آنها نداریم ، بخصوص در واحد های آپارتمانی کوچک نیاز به فضایی بنام انباری داریم که معمولا بصورت پیش فرض در اکثر ساختمان های آپارتمانی وجود دارد اما در بعضی از آنها که چنین فضایی تعبیه نشده است کانکس راکو سازه ای را معرفی کرده که بخوبی نیاز آنها را برطرف می کند. این سازه با نام کانکس انباری نامیده می شود که با روش ها و مصالحی مختلفی ساخته می شود تا کمبود فضایی موجود در خانه های آپارتمانی امروزی را برطرف کند. البته همانگونه که در ابتدا نیز گفته شد محل استفاده از کانکس انباری محدود به واحد های مسکونی نبوده و گاها در کارخانه جات تولیدی یا کارگاه های عمرانی نیز برای دپو کردن مصالح اولیه نیز از آن استفاده می شود. در این مطلب انواع روش های آن را به تفکیک در ادامه آورده ایم.

ساخت کانکس انباری برای واحد مسکونی

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که واحد مسکونی در یک آپارتمان خریده اید اما انباری هایی که به واحد ها تعلق دارد یا به تعداد کافی نیست و یا ابعاد آن جوابگوی نیاز شما نبوده باشد.در این شرایط می توان از کانکس انباری جهت ایجاد فضایی برای قرار دادن وسایل استفاده کرد.می توان آن را هم در پارکینگ و هم در پشت بام قرار داد زیرا شرایط هر آپارتمان با دیگری متفاوت بوده و باید دید که بستر لازم جهت اجرای این کار در کدام محل محیا می باشد و حتی می توان در حیاط ساختمان نیز آن را اجرا نمود که در ادامه انواع روش های آن را بصورت مختصر برس نموده ایم. نکته مورد توجه قیل از اقدام به سفارش ساخت کانکس انباری در واحد های مسکونی این است که باید از مابقی اعضا ساختمان رضایت کسب نمود تا ساخت آن باعث مزاحمت باقی ساکنین نگردد

ساخت انباری روی پشت بام

یکی از محل ها برای اجرای کانکس انباری پشت بام آپارتمان ها می باشد چرا که در بسیاری از آنها فضای بلا استفاده دیگری وجود ندارد و از طرفی پشت بام به نوعی مشاع و برای استفاده کلی اهالی می باشد که دارای مساحت کافی و بستر مسطح مناسبی برای این کار می باشد. در هنگام ساخت در چنین فضایی باید به جهت گیری و وزش بادهای منطقه توجه نمود و در صورت نیاز کانکس انباری را از محل های مناسبی به قسمتی از ساختمان متصل نمود تا در هنگام وزش باد های شدید و طوفان از پایداری سازه اطمینان حاصل نموده باشیم.از دیگر نکات مربوط به این مورد نیز تداخل نداشتن سازه با سیستم های تاسیساتی و کولر های مستقر بر روی بام بوده و حتی نباید در فاطله نزدیک به کندانسور های خنک کننده ها ساخته شود چرا که از تهویه صحیح هوای آنها جلوگیری نموده ضمن اینکه باعث گرم شدن سازه نیز می گردد.
کانکس انباری

ساخت انباری در حیاط

این نیز یکی از روش های معمول برای ساخت فضایی به عنوان انبار واحد های مسکونی بشمار می رود و دارای مزایای نسبت به ساخت آن بر روی بام می باشد. بطور مثال وقتی کالا یا چیزی را می خواهیم در آن قرار دهیم ، اگر انباری در پشت بام احداث شده باشد ناگزیر باید آن را تا روی بام ببریم و در جایی که اسانسور نباشد و یا حجم کالای مورد نظر بزرگ باشد که دیگر اصلا چنین شرایطی ممکن نیست که آن را به درون انبار ببریم اما اگر سازه در حیاط خانه احداث شده باشد به راحتی ساکنین به انبار های خود دسترسی داشته و حتی با اتومبیل تا نزدیک درب آن نیز می توانند بروند . در این حالت توجه فرمائید که ساخت کانکس انباری در حیاط در محل مناسبی انجام شود تا موجب مخدوش شدن زیبایی یا فضای سبز موجود در حیاط نشده ضمن اینکه دسترسی به آن برای تمامی اهالی ساختمان مقدور باشد.

کانکس انباری ساده

این سازه برای استفاده در خانه های مسکونی و با ابعاد استاندارد 1.5 در 2 متر بوده که بنا به نیاز خریداران ابعاد آن قابل تغییر خواهد بود و گاها تا 4 متر در 2.5 متر نیز افزایش می یابد. این سازه شامل یک درب و سیستم برق کشی بوده و در واقع یک اتاق ساده پیش ساخته محسوب می شود مگر که خریدار بخواهد در آن طبقه و قفسه هایی برای قرار دادن اجناس خود تعبیه شود. این شکل از انباری ساده ترین و مرسوم ترین نوع آن در واحد های مسکونی بوده اما در واحد های صنعتی معمولا از ابعاد های خیلی بزرگتری استفاده می شود.

کانکس انباری آماده

گروه مهندسین راه کوشش جهت صرفه جویی در زمان خریداران و برای آنهایی که می خواهند در کمترین مدت یک انباری داشته باشند تعدادی کانکس انباری آماده با ابعاد مختلف آماده کرده است که به محض خریداری به محل می توان حمل نمود. البته ناگفته نماند که این سازه برای خریدارانی مناسب است که امکان انتقال آن را به محل مورد نظر خود دارند نه برای کسانی که بطور مثال بخواهند آن را به پشت بام ساختمانی 6 طبقه منتقل کنند  چرا که در چنین حالتی باید از روش ساخت کانکس انباری بر روی پشت بام استفاده کنند.
کانکس انباری پیش ساخته


کانکس انباری پیش ساخته

انباری ها معمولا به دوصورت ساخته می شوند که یکی از آنها روش معمول و ساخت با مصالح بنایی می باشد که در هنگام بنا نهادن ساختمان می بایست این کار انجام شود که گاها به دلیل محدودیت های موجود که مهمترین آنها کمبود فضای پارکینگ است ، از آن صرفه نظر می شود و ناگزیر ساکنین مجبور به استفاده از روش دوم یعنی کانکس انباری پیش ساخته می شوند.در این روش برای کمبود فضای انبار و یا جبران نبود آن در آپارتمان های مسکونی یک سازه پیش ساخته را به درون ساختمان منتقل کرده و به عنوان انباری از آن استفاده می کنند.

کانکس انباری برای کارگاه های عمرانی

کارگاه های ساختمانی و عمرانی ، همچنین شرکت های تولیدی صنعتی در مواقعی جهت تجهیز کارگاه و یا گسترش کار نیاز به فضای انباری دارند تا وسایل و ابزار آلات و یا مصالحی که در روز های آینده قرار است مورد استفاده قرار گیرد را در آن جای دهند ، در این شرایط  کانکس انباری یکی از راه حل ها برای این مسئله می باشد که با توجه به نیاز هر کارگاه ساختمانی و یا شرکت تولیدی ابعاد آن مشخص می شود و پس از ساخت به محل انتقال می یابد،اگر در این شرایط نیز بستر برای حمل سازه به محل محیا نبود مانند ساختمان های مسکونی می توان آنرا در محل نیز اجرا نمود.
هنگامی که کانکس انباری برای یک واحد صنعتی تولیدی و یا کارگاه عمرانی ساخته می شود بهتر است فضایی برای استقرار انباردار و بایگانی اسناد مربوط به ورود و خروج به انبار برای آن در نظر گرفته شود و همینطور درب و قفل ها باید به گونه ای ساخته شوند که امکان سرقت از آنها در زمان هایی که انبار دار در آن حضور ندارد نباشد.

قیمت کانکس انباری

برآورد هزینه های ساخت یک ئستگاه کانکس انباری با توجه به مساحت ، شرایط ساخت و نوع مصالح مصرفی آن تعین می شودو ممکن است دو سازه با ابعاد یک سان به دلیل اختلاف در نوع مصالح قیمت یکسانی نداشته باشند. همچنین هزینه خرید نوع آماده و تحویل درب کارخانه با حالت اجرا در محل آن متفاوت است اما برای اطلاع از حدود قیمت کانکس انباری آماده یک سازه 2*1 متر انباری آماده در حالت تحویل درب کارخانه حدود 15/000/000 تومان برای نوع سبک و نوع های سنگین و یا ساندویچ پانل تا 35/000/000 ممکن است پیش برود.

کانکس انباری دست دوم

در برخی مواقع نیز کاراه های ساختمانی و یا حتی مسکونی پس از رفع نیاز خود سازه انباری را به تولید کننده گان آن می فروشند و آنها نیز برای فروش آن به عنوان کانکس انباری دست دوم ، آنها را به محل خود منتقل می کنند. اگر شما نیز برای استفاده کوتاه مدت و یا برای کاهش هزینه های خرید انبار پیش ساخته به دنبال سازه دست دوم هستید می توانید با دفتر فروش گروه مهندسین راه کوشش در این رابطه تماس برقرار کرده و قیمت ها و شرایط آنها با خبر شوید.

مشخصات کانکس انباری

کانکس انباری نیز مانند کانکسهای دیگر دارای اسنراکچر اصلی شامل شاسی و تیرآهن و پوشش خارجی بدنه و سقف و پوشش داخلی می باشد. عایق بندی جداره های بدنه و سقف در کانکس انباری مثل همه کانکسهای دیگر حائز اهمیت است .
در کانکس های انباری با ابعاد بزرگ شاسی به کار رفته از تیرآهن نمره 14 و 16 است ولی در انباری کوچک که در پشت بام ساختمان های مسکونی یا تجاری احداث می شود با توجه به رعایت وزن اضافی به ساختمان از قوطی های فولادی در مقاطع و ضخامت مختلف استفاده می کنیم.پوشش خارجی بدنه و سقف کانکس انباری از ورق های فولادی گالوانیزه شده با رنگ الکترو استاتیک ( کوره ای ) می باشد. در بسیاری از موارد با توجه ب شرایط آب و هوایی یک منطقه از نظر رطوبت و سرما و گرما ، از پوشش ساندویچ پانل برای سقف و بدنه استفاده می شود.استفاده از درب ایمن و عایق برای تین نوع کانکس بسیار مهم است ، دربهای یو پی وی سی دوجداره مجهز به حفاظ نرده ای گزینه مناسبی می باشد.

گروه مهندسین راه کوشش - کانکس راکو


تمامی حقوق محفوظ است