کانکس فایبر گلاس

کانکس فایبر گلاس

کانکس فایبر گلاس
اشتراک گذاری :

کانکس فایبر گلاس سازه ای ساخته شده از مواد شیمیایی با قابلیت فرم پذیری در هنگام تولید بوده که یکی از محصولات کانکس راکو با کاربری های مختلفی می باشد ، در این مطلب به مهمترین مزایا و برسی معایب آن خواهیم پرداخت.

ساخت کانکس فایبر گلاس

برای ساخت کانکس فایبرگلاس ابتدا باید طرح و نقشه ها به همراه اندازه قسمت های مختلف مشخص گردیده و شروع به ساخت قالب نمائیم. در این روش ابتدا قالب اصلی که ممکن است کمی هزینه بردار و زمان بر باشد ساخته می شود اما در نهایت از روی همان قالب تعداد زیادی سازه تولید می گردد و هزینه قالب یک بار برای همیشه خواهد بود.استفاده از کیوسک های فایبر گلاس گاها برای کانکس نگهبانی و یا فروشگاهی مورد استفاده قرار می گیرد و کمتر ممکن است برای کاربری هایی نظیر مسکونی یا اداری به سراغ این روش بیائیم و دلیل آن نیز دردسر های ساخت و هزینه های اولیه بالا بوده که اگر فرم یا شکل خیلی خاصی مدنظر نبوده بهتر است از روش های ساخت دیگر مانند کانکس های پانلی یا سایدینگ برای سازه خود استفاده کنید. همچنین مهمترین مزایا . معایب این روش را در ادامه مطالعه نمائید.

ویژگی های کانکس فایبر گلاس

اولین ویژگی کانکس فایبر گلاس شکل پذیری آن در هنگام تولید می باشد و اینکه امکان آثاری با اشکال مختلف که با تکنیک های دیگر تولید کانکس امکان پذیر و یا مقرون بصرفه نیستند را امکان پذیر می کند. بطور مثال شما با این روش به راحتی می توانید یک کانکس به شکل فنجان قهوه خوری برای کاربری کافی شاپ تولید نمائید که اگر بخواهید با روش های دیگر این کار را انجام دهید تولید آن غیر ممکن بنظر می رسد و یا اگر بخواهیم از کانکس فایبر گلاس صرفه نظر کرده و روش های نوینی برای ساخت کانکس فنجان شکل انتخاب کنیم احتمالا چندین برابر هزینه های تولید افزایش خواهد یافت و احتمال اینکه به نتیجه قابل قبولی نیز دست یابیم خیلی کم است.
ویژگی دوم کانکس فایبر گلاس وزن کم آن می باشد که حدود یک چهارم یک کانکس کارگاهی معمولی و حتی کمتر نیز می باشد.اگر سازه قرار است در محلی نسب گردد که امکان بارگزاری وزن زیادی روی سطح نیست و یا میزان بار مجاز و مقاومت ستون ها کمتر از وزن یک کانکس معمولی است بهتر است سراغ کانکس فایبر گلاس برویم تا وزن بار سازه کاهش چشم گیری یابد.

معایب کانکس فایبر گلاس

همانگونه که سبک بودن سازه یکی از مزایای کانکس فایبر گلاس محسوب می شده جز معایب آن نیز بشمار می رود زیرا وزن کم این سازه در هنگام باد و طوفان حتمان نیاز به مهار بندی و یا اتصال سازه از چند نقطه به یک سازه پایدار در نزدیکی خود دارد.برای رفع این مشکل بهتر است پایه های آهنی برای آن در نظر گرفته شود تا به صفحه های فلزی که روی آن قرار می گیرد پیچ یا جوش شود.
از دیگر معایب آن می توان به استقامت پائین در برابر ضربه های نقطه ای مانند برخورد مستقیم ضربه چکش یا پتک با آن اشاره کرد.بدنه کانکس فایبر گلاس از ترکیب فرآورده های نفتی با پشم شیشه تشکیل شده که مقاومت قابل قبول و استحکام مناسبی دارد اما همانگونه که گفته شد در برابر ضربه های نقطه ای آسیب پذیر است اما از طرفی این شکستگی ها با مواد مخصوص خود قابل ترمیم می باشد.

 

گروه مهندسین راه کوشش - کانکس راکو


تمامی حقوق محفوظ است