کانکس مدیریتی

کانکس مدیریتی

کانکس مدیریتی
اشتراک گذاری :

کانکس مدیریتی یک سازه پیش ساخته برای کاربری های اداری جهت دفاتر پروژه ها و کارخانه جات تولیدی می باشد که به عنوان دفتر مدیر عامل یا مدیر پروژه استفاده می شود.در برخی موارد به علت کمبود فضای اداری و یا نیاز به مجزا نمودن دفتر مدیریتی از دیگر بخش اقدام به تهیه چنین سازه ای می کنند. در ادامه ویژگی ها و شرایط کانکس مدیریتی را برسی خواهیم نمود.

انواع کانکس مدیریتی


بسته به اینکه در چه مکانی میخواهیم از این سازه بهره برداری کنیم گزینه های متفاوتی پیش روی ما قرار دارند. بطور مثال در یک کارگاه عمرانی دفتر مدیریتی دارای شرایطی می باشد که نصبت به آنچه درون یک شرکت تولیدی و ی کارخانه به عنوان دفتر مدیر عامل مورد استفاده قرار می گیرد متفاوت است.از این رو کانکس مدیریتی به انواع لوکس ، کلبه ای ، شیشه ای و مدیرت کارگاهی تقسیم می شوند که خریداران با توجه به نیاز مجموعه خود یکی از آنها را بر می گزینند.
کانکس مدیریتی

ساخت کانکس مدیریتی


در هنگام طراحی و ساخت کانکس مدیریتی توجه به نوع کاربری و شرایط استفاده آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است تا بتوان از آن به عنوان یک دفتر کار و به نوعی چشم یک مجموعه استفاده کرد چرا که این سازه در واقع یک کانکس اداری بوده که محل مراجعه میهمانان و مدیران بالا دستی خواهد بود.کانکس مدیریتی می بایست دارای فضایی برای قرار دادن میز منشی و فضای انتظار برای مراجعه کنندگان باشد تا زمانی که هم زمان چند نفر قصد ملاقات با مدیر را دارند بتوانند در این فضای انتظار مدتی را صبر کرده تا شرایط ملاقات فراهم شود.همچنین در صورت امکان و اگر فضای کافی وجود داشته باشد می توان اتاقی مجزا به عنوان اتاق جلسات در کانکس مدیریتی تعبیه کرد تا جلسات مهم با پرسنل و یا مدیران بالا دستی در این اتاق برگزار شود و برای پذیرایی از مراجعین و میهمانان بهتر است فضایی به عنوان آبدارخانه نیز در آن وجود داشته باشد تا سرویس دهی به مراجعین و مدیریت بخوبی انجام گیرد.
برای این نوع کاربری بهتر است ارتفاع سقف بلند تر باشد تا فضا حس اداری بهتری را القا نماید و هنگام برگزاری جلسات و عبور مرور فضای سنگینی ایجاد ننماید.
کف کانکس مدیریتی بهتر است از نوع سرامیک با رنگ روشن بوده تا نظافت آن نیز راحت بوده و در هنگام رفت و آمد های زیاد ایجاد لرزه نکند .همچنین رنگ دیوتره های داخلی بهتر است روشن و رنگ پرده ها نسبت به دیوار کمی تیره تر انتخاب شود.نمای خارجی کانکس مدیریتی باید به گونه ای باشد که از دور بتوان دفتر مدیریت را تشخیص داده و از نظر نوع طراحی و مصالح مصرفی نسبت به سازه های پیش ساخته و کانکس های مجاور متفاوت باشد.
پیشنهاد می شود کانکس مدیریتی از نوع کامپوزیتی با شیشه های سکوریت جهت ایجاد دید و نظارت بر امور مجموعه با نور پردازی خارجی به همراه درب اداری یا از نوع ضد سرقت برای ارتباط با فضای خارجی باشد.
محل قرار گیری کانکس مدیریتی می بایست به گونه ای باشد که خودرو تا نزدیکی سازه بتواند برود تا هم خود مدیر و هم میهمانان و مدیران بالا دستی مجبور به طی مسافت زیادی برای رسیدن به دفتر کار نباشند و در صورت نیاز در کمترین فرصت راننده با خودرو جلوس درب سازه جهت انجام امور اداری حاظر شود.

گروه مهندسین راه کوشش - کانکس راکو


تمامی حقوق محفوظ است