کانکس مخابراتی

کانکس مخابراتی

کانکس مخابراتی
اشتراک گذاری :

کانکس مخابراتی یکی از محصولات کانکس راکو برای کارگذاشتن دکل های مخابراتی و اینترنتی می باشد.تمامی دکل های مخابراتی دارای دستگاه بی تی اس بوده که می بایست دستگاه روی زمین و در کنار دکل قرار گیرد.برای قرار گیری دستگاه و بدلیل اینکه دستگاه از آسیب هایی که ممکن است در هنگام بارندگی و یا تابش مستقیم آفتاب به آن وارد شود نیاز به یک کانکس کوچک برای آن می باشد.از این رو خیلی مواقع به آن کانکس BTS نیز گفته می شود. در ادامه جهت آشنایی بیشتر با این سیستم و کانکس های مورد نیاز آن توضیحات و تصاویر مرتبطی ارائه شده است که با مطالعه آن می توانید در باره عملکرد و کاربرد این کیوسک ها بیشتر آشنا شوید.

کاربرد کانکس مخابراتی BTS

در ابتدای مطلب به کارگذاشتن دکل های مخابراتی و اینترنتی اشاره ای شد که دو وظیفه اصلی آنها آنتن رسانی و ارنج کردن ترافیک مورد نیاز هر منطقه جهت پوشش تلفن همراه یا شبکه اینترنت است. هر کدام از این دکل ها دارای یک دستگاه بی تی اس BTS بوده که کاربرد آن منتقل کردن این امواج به فرستنده های نصب بروی دکل بوده و جهت اطلاع بیشتر باید گفت که بطور معمول برد آنها یا درواقع مسافت تحت پوشش هرکدام بسته به مسطح بودن یا ناهموار بودن سطح زمین از 18 تا 35 کیلومتر بوده که با انجام تمهیداتی جهت تقویت امواج می توان آن را افزایش داد. حفظ و نگهداری این دستگاه فرستنده درون محفظه یا کیوسکی بنام کانکس مخابراتی BTS صورت می گیرد تا شرایط جوی باعث ایجاد اختلال در عملکرد آن و ارسال امواج نشده و از طرفی باعث کاهش عمر آن نیزز نگردد. در این مبحث دو مسئله تاثیر گذار بر عملکرد و مدت زمان استفاده از دستگاه وجود دارد که یکی از آنها دمای آن بوده که با تعبیه سیستم خنک کننده در کانکس مخابراتی BTS این امر صورت می گیرد و دیگری جلوگیری از تابش مستقیم خورشید بر روی دستگاه بوده که این امر نیز به کمک این کیوسک امکان پذیر بوده.در رابطه با امواج و ممضرات آن برای انسان نیز صحبت ها و نظریه های متعددی شنیده می شود اما توصیه عموم رعایت فاصله 250تا 350 متری از این دکل ها با خانه های مسکونی بوده. در ادامه تصویری از یک دستگاه مخابراتی BTS قابل مشاهده است که تولید کشور فرانسه بوده.
کانکس مخابراتی bts

ویژگی کانکس مخابراتی

ضد آب بودن یکی از اولین و مهمترین ویژگی برای این نوع سازه ها بوده وچرا که با برخورد آب با دستگاه در عملکرد آن اختلال وارد شده و یا بکلی از کار می افتد.پس توجه به آب بند بودن سازه باید در اولویت قرار گرفته باشد و بهتر است برای خروجی هوا نیز از دمپر های مخصوص فیلتر دار استفاده شود.از دیگر ویژگی های مهم کانکس مخابراتی حفظ دمای محیط بوده و از انتقال گرمای حاصل از تابش مستقیم خورشید به فضای داخلی کانکس جلوگیری کند که برای این منظور بهتر است ساخت کانکس با ساندویچ پانل باشد که خود بهترین عایق حرارتی بوده و از تبادل حرارتی بین فضای بیرون و داخل جلوگیری می نماید.
برای خنک کردن دستگاه در تابستان و همچنینین کاهش دمای دستگاه BTS می توان از یک کولر گازی کوچک در داخل کانکس استفاده کرد که در این صورت در هنگام تولید سازه می بایست فضایی جهت قرار دادن کندانسور روی بدنه آن تعبیه شده باشد و تمهیدات لازم جهت برق آن را در نظر گرفته باشیم.کانکس مخابراتی BTS نیازی به پنجره نداشته و فقط یک درب برای ورود به فضای داخلی آن کفایت می کند که درب آن نیز بهتر از نوع ساندویچ پانل و بدونه شیشه باشد تا از تابش نور به فضای داخلی آن جلوگیری نماید همچنین درب می بایست دارای لاستیک های آبند بوده تا در هنگام بستن درب هیچ کونه آب یا گردو غباری نتواند به فضای داخلی راه یابد چرا که گردو غبار نیز یکی از عوامل کاهش عمر مفید دستگاه های الکترونیکی می باشد. تصویر زیر یک نمونه از کانکس مخابراتی BTS را نشان می دهد.
کانکس مخابراتی

ساخت کانکس مخابراتی

ابعاد و محل قرار گیری یا همان جهت گیری سازه در مرحله ترسیم های اولیه و بسته به وسعت فعالیت آن متفاوت بوده و برای سایت های بزرگ ممکن است سازه های خیلی بزرگی نیاز باشد اما بطور معمول ساخت کانکس مخابراتی بصورت کیوسک کوچکی در ابعاد 2*2 الی 2.5*3 متر بصورت روتین از جنس ساندویچ پانل بوده و رنگ آن نیز معمولا سفید یا خاکستری می باشد اما در مناطق امنیتی برای استتار سازه ممکن است از رنگ های خاکی یا استتار جنگل نیز برای بدنه خارجی آن استفاده شود که این گزینه با درخواست خریدار در هنگام ساخت اعمال می گردد.

کانکس راکو تولید کننده انواع کیوسک و سازه های پیش ساخته به عنوان مشاور طراح و مجری سازه کانکس های مخابراتی BTS بی تی اس و رک های انتقال امواج در تجهیز سایت های انتقال تصویر و امواج در کنار پیمانکاران و شرکت های مخابراتی حضور داشته و همواره نمونه های از پیش تولید شده ای جهت سرعت بخشیدن به تجهیز سایت و دکل از کانکس مخابراتی را در محل کارخانه داشته و در صورت نیاز به ابعاد های بزرگ نیز در اسرع وقت سفارشات را پیگیری و تولید می نماید.

گروه مهندسین راه کوشش - کانکس راکو


تمامی حقوق محفوظ است