کانکس رستوران

کانکس رستوران

کانکس رستوران
اشتراک گذاری :

در بسیاری از مناطق پتانسیلی برای قرار گیری یک فود کورت یا رستوران وجود دارد که هم از از جنبه تجاری و هم بالابردن سطح توریستی منطقه فعالیتی مناسب و گاها بصورت یک نیاز وجود دارد.در این میان مورد هایی وجود دارد که به دلایل مختلف از جمله زمان و یا محدودیت در حمل مصالح ، سرمای شدید، ممنوعیت عملیات ساختمانی به علت ایجاد گردو غبار و دلایلی از این دسته به سراغ پیش ساختگی می رویم و برای این منظور سازه ای بنام کانکس رستوران یا رستورانی را جهت رفع نیاز تهیه می کنیم. در ادامه توضیحات در باره تنوع و کاربرد هر کدام از این سازه ها ارائه شده است.

انواع کانکس رستوران

بظور کلی این سازه ها را می توان در سه دسته طبقه بندی کرد. نوع اول کانکس رستوران بزرگ که هم در آن غذا طبخ و هم فضایی برای سرو غذا دارند و هم  مشتریان نیز درون سازه قرار می گیرند. نوع دوم سازه های کوچکتری هستند که به مانند یک آشپز خانه بوده و محل سرو غذا بر روی میز و صندلی هایی است که جلوی کیوسک قرار گرفته اما دسته سوم کمی متفاوت تر بوده و دارای دو محور چرخدار است که بصورت سیار مورد استفاده قرار میگیرد.نوع چرخدار را در ادامه بصورت جداگانه توضیح داده ایم و در این بخش بیشتر به دونوع اول خواهیم پرداخت.در مدلی که هم طبخ و هم سرو غذا درون سازه قرار دارد معمولا بخش های فرعی مانند سرد خانه ، آشپز خانه ، صندوق و کانتر تحویل غذا به همراه بخش اصلی که سالن پذیرایی از مشتریان بوده می باشد اما نوع دوم که فقط مانند آشپز خانه است یک بخش تهیه غذا و یک کانتر تحویل داشته که از طریق یک بازشو پنجره مانند سفارشات مشتریان را به ایشان تحویل داده و ورود به داخل سازه فقط مختص پرسنل می باشد.

کانکس رستوران سیار

دلیل اینکه کانکس رستورانی سیار را جدا گانه شرح داده ایم به این دلیل است که دارای تفاوت های زیادی با دو نوع قبلی بوده که اصلی ترین این تفاوت ها ابعاد کوچکتر به همراه ویژگی قابل جابجایی آن از طریق دو محور چرخدار و یک مالبند است که با اتصال به یک خودرو می توان آن را بطور مداوم جابجا کرد. در این حالت به علت کمبود فضا بیشتر یا به عنوان پخش غذا یا مانند کانکس فست فود سیار فقط غذا های فست فودی تهیه و بفروش می رسد. چرا که رستوران می بایست دارای منو و تنوع غذایی بالایی باشد که در یک فضای کوچک چنین امری میسر نخواهد بود.

قیمت کانکس رستوران

اگر بخواهیم الگویی به عنوان نمونه برای تمامی انواع این سازه ها تعریف کنیم که طبق آن هزینه های هرکدام مشخص شود غیر ممکن بوده چرا که با توجه به ابعاد و امکانات ، تنوع لیست مصالح مصرفی و از سویی تنوع در طرح که باعث افزایش یا کاهش قیمت می شود مانع از این کارشده و قیمت کانکس فست فود می بایست بر اساس طرحی که مورد درخواست خریدار بوده محاسبه و تعیین گردد.از این رو برای اکسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنیم با واحد مشاوره کانکس راکو در این رابطه بصورت تلفنی ارتباط برقرار نمائید.
کانکس رستوران راکو

مجوز کانکس رستوران

برای قرار دادن این نوع سازه ها در سطح شهر نیاز مند اخذ مجوز از سازمان بهداشت و همچنین شهرادری منطقه می باشد که برای این منظور نیز رعایت نکات بهداشتی و دارا بودن آیتم هایی که سازمان بهداشت برای کانکس رستوران در نظر گرفته است لازم می باشد. همچنین شهرداری ها نیز با توجه به پتانسیل های موجود و در جهت ایجاد فضا های گردشگری و همچنین ایجاد شادابی بیشتر در سطح شهر ، فضا های خاصی را برای این منظور در نظر گرفته که وجود سازه موجب تداخل در عملکرد خیابان ها و معابر نگردد.
گروه مهندسین راه کوشش - کانکس راکو

 


تمامی حقوق محفوظ است