طراحی کانکس | طراحی 3بعدی و 2بعدی کانکس بصورت اختصاصی

طراحی کانکس

طراحی کانکس
اشتراک گذاری :

طراحی کانکس درواقع مرحله ای پیش از شروع به ساخت و حتی برآورد کردن مصالح و هزینه های کانکس می باشد که در آن نقشه ها به همراه دیتیل و جزئیات ترسیم شده تا بتوان نتیجه نهایی را پیش بینی و روند کلی کار را ارزیابی نمود.طراحی کانکس شامل مراحل چهار گانه ای است که در ادامه به هر چهار مرحله آن اشاره و در انتها نکات مهمی که در هنگام طراحی و ترسیم کانکس می بایست مدنظر قرار دهید آمده است.

مراحل طراحی کانکس

1. جمع آوری اطلاعات :
این مرحله نقشی حیاتی در نتیجه نهایی طراحی کانکس داشته و معمولا در دفاتر مهندسی به آن فاز صفر معماری می گویند که ابتدا طراح می بایست تمامی نیاز ها ، چالش ها ، ایده ها و انتظارات را در این مرحله جمع آوری و دسته بندی کند و با تحقیق در مورد راه حل ها و برسی نمونه های مشابه قبلی اطلاعات اصلی و کانسپت طراحی کانکس مورد نظر خود را بدست آورد یا اصطلاحا اتوود بزند. به تجربه عرض میکنیم که این مرحله بسیار مهم است و هرچقدر اینجا وقت صرف کنید ادامه مسیر برایتان هموار تر خواهد بود.
طراحی کانکس

2.طراحی دو بعدی کانکس :
پس از عبور از مرحله جمع آوری اطلاعات حال نوبت آن است که ایده ها را تبدیل به طرح کانکس کنیم که برای این منظور با استفاده از نرم افزار های کامپیوتری شروع به ترسیم و طراحی دو بعدی می کنیم. از آنجایی که اصلاح کردن و تغییرات در نقشه های دوبعدی ساده تر از طرح های سه بعدی است ، تلاش میکنیم تا چند گزینه احتمالی در این مرحله ایجاد و پس از مقایسه آنها بهترین گزینه را انتخاب و به مرحله بعدی ببریم. خروجی این مرحله می بایست شامل پلان ها و نما های جانبی و همچنین حداقل یک برش طولی یا عرضی از پلان کار باشد.
"برای مشاهده نمونه نقشه ها پیشنهاد میکنیم صفحه نقشه کانکس را مشاهده فرمائید"
3. طراحی سه بعدی کانکس :
این روش توسط کامپیوتر و با نرم افزار های معروف این کار مانند 3Dmax و rino انجام می شود که تا حد زیادی خروجی آنها نزدیک به واقعیت بوده و از تمامی زوایا می توان کار را مورد ارزیابی قرار داد.این روش به طراحی 3D کانکس و در برخی موارد کانکس 3D نیز شهرت دارد که در واقع اصطلاح 3d برگرفته از کلمه انگلیسی 3Dimension  به معنی سه بعد می باشد و در این مرحله بیس و مبنای کار بر اساس طرح دوبعدی که در مرحله قبل تهیه شده است پیش خواهد رفت. همانگونه که میدانید چشم انسان در برخورد با یک جسم سه بعد اصلی آن را مورد پردازش قرار می دهد که در روش طراحی سه بعدی کانکس نیز از همین متد الگوبرداری شده و می توان گفت یک سازه را ابتدا در کامپیوتر ساخته و تمامی جزئیات آن از قبیل فرم ، رنگ ، محل قرار گیری درب و پنجره ها ، ابعاد و تناسبات را می توان در این روش ارزیابی کرد.اگر چه این روش کمی زمان بر بوده و نیاز به دانش تخصصی دارد اما بهترین روش برای رسیدن به یک درک کامل از نتیجه طراحی است و در طراحی کانکس های خاص و ویژه که برای اولین بار قرار است که تولید شوند این مرحله الزامی بوده.
طراحی سه بعدی کانکس
4. طراحی جزئیات کانکس :

حال نوبت آن رسیده تا جزئیات اجرایی و دیتیل های سازه را طراحی کنید. این مرحله نیازمند داشتن دانش فنی مهندسی بوده چرا که دقیقا آنچه در این مرحله مشخص می شود برای تولید فرستاده و اجرا می گردد. نکته ای که در طرحی جزئیات می بایست مد نظر قرار دهید این است که می بایست دیتیل ها به قدری شفاف و گویا باشد تا مهندس ناظر یا سرپرست تولید بدون نیاز به توضیح شفاهی و صرفا بر اساس جزئیات و ترسیمات ارائه شده بتواند آن را اجرا کند در غیر این صورت نقشه شما فاقد استاندارد قلمداد می گردد.

نکات مهم در طراحی کانکس

طراحی کانکس یا هر نوع محصولی یک فرآیند یا پروسه است که می بایست از ابتدا درست هدایت شده تا خروجی پروسه اثر بخش و رضایت بخش باشد. با رعایت مراحل چهارگانه بالا ، نیاز است که همواره طراح نکاتی که در ادامه می آید را در طول پروسه طراحی خود مد نظر قرار دهد.
متریال : انتخاب نتریال یا مصالح متناسب با سازه بسیار مهم است چرا که این گزینه می تواند تاثیر بسیار زیادی بر فاکتور های زیبایی ، کیفیت ، دوام و البته هزینه داشته باشد و تنوع قیمت در مصالح کانکس خود چالشی بزرگ بر سر راه طراحی قلمداد می گردد. پس بهتر است بودجه ای که قرار است صرف ساخت محصول نهایی شود را همواره در انتخاب مصالح در نظر بگیرید که نهایتا طرح شما با هزینه های مغولی قابل ساخت باشد.
فرم : فرمالیست بودن در طراحی کانکس اشکالی ندارد تا جایی که فرم تابع عملکرد باشد. بدین معنا که هرگونه تغییری در فرم و نمای سازه می بایست با دلیلی منطقی و با دانش کامل ایجاد شود در غیر این صورت اگر صرفا بخاطر ایجاد نمای فانتزی از فرم های ترکیبی یا پیچیدگی های بی دلیل در طراحی کانکس استفاده کرده باشید ، جز اینکه یک طرح نا کارآمد با هزینه های تولید بالا و بدون توجیه ایجاد کرده باشید، کار دیگری نکرده اید و به اصطلاح طراحان نقاشی کرده اید نه طراحی.

ظراحی کانکس

محل قرارگیری بازشو ها : در هنگام طراحی کانکس می بایست توجه ویژه ای به محل قرارگیری تمامی بازشو ها از جمله درب و پنجره داشته باشید بگونه ای که هم میزان نور داخل کانکس از نور طبیعی در طول روز تامین گردیده و از زیبایی های مناظر اطراف در سازه های ویلایی بیشترین بهره را ببرد. درب ورودی نیز به سمتی باشد که عبور و مرور در بهترین و ساده ترین حالت خود قرار گرفته و تداخلی با بخش های دیگر سازه بخصوص فضای داخلی آن نداشته باشد.
اقلیم : از دیگر نکات مورد توجه در طراحی کانکس توجه به اقلیم منطقه ای که سازه برای آنجا طراحی می شود بوده چرا که این امر تاثیر زیادی در انتخاب مصالح ، فرم سازه و اندازه بازشو ها دارد . بطور مثال در طراحی کانکس برای مناطق شمالی ایران که میزان بارندگی زیادی دارد می بایست از شیب بسیار زیاد تری برای سقف کانکس در مقایسه با سازه ای که در مناطق گرم و خشک طراحی می شود استفاده کرد. همچنین از نظر عایق جداره ها و نوع و ابعاد بازشو ها مناطق مختلف ویژگی های منحصر بفردی داشته که طراح می بایست به آنها توجه نماید.
کاربری : طراحی کانکس بدون توجه به کاربری آن تقریبا غیر ممکن است چرا که ویژگی ها و امکانات سازه ها در کاربری های مختلف کاملا متفاوت بوده و بطور مثال شما برای طراحی یک کانکس فروشگاهی می بایست به محل فروش ، تخلیه اجناس و امنیت سازه در هنگام شب و همچنین نورپردازی خارجی توجه کرده ، حال آنکه در یک سازه نگهبانی می بایست به حداکثر کردن جداره های شیشه ای جهت ایجاد دید بیشتر فکر کنید.پس در ابتدا تمامی ویژگی هایی را که کاربری مورد نظر شما نیاز دارد را مد نظر قرار داده و بصورت نکته یاداشت کنید.
طراحی کانکس

مزایای طراحی کانکس

مزایا و دلیل اصلی طراحی کانکس خلق محصولی جدید و کارآمد می باشد چرا که محصولاتی که بصورت تیپ و یک نواخت تولید می شوند نیازی به طراحی اختصاصی نداشته و بارها امتحان خود را در طی سالیان پس داده اند اما در بسیاری از موارد مشتری می خواهد سازه ای اختصاصی و منحصر بفرد مطابق سلایق شخصی و یا نیاز اختصاصی خود دارد اما در هر زمینه ای نو آوری با آزمون و خطا هایی همراه است که طراحی کانکس توسط متخصصین این قابلیت را در اختیار ما می گذارد که قبل از اقدام به ساخت آن بتوانیم تمامی جوانب کار را برسی و برای تولید آن یک برنامه مشخص و جدول زمانبندی درست کنیم. بسیاری از خطا ها در همین مرحله آنالیز طرح مشخص شده و پس از ادیت برطرف می شود چرا که اگر این مشکلات درست و به موقع مورد ارزیابی قرار نگیرند در مرحله اجرا با مشکلات متفاوتی رو برو خواهیم شد که باعث هدر رفتن زمان و ضایع شدن مصالح می گردد و در نهایت محصولی نا کارآمد با هزینه های تولید بالا خروجی این سیستم خواهد شد. پس بطور خلاصه طراحی کانکس کمک میکند تا ریسک و خطاهای تولید و پرت متریال کاهش ، رنگ بندی و نتیجه کار قابل پیش بینی و دستورالعمل اجرایی مشخص گردد.


طراحی سه بعدی کانکس

طراحی کانکس مسکونی

این کار بسیار شبیه به طراحی معماری می باشد با این تفاوت که در طراحی کانکس ویلایی مهندسین این کار باید به تکنولوژی ها و روش های صنعت پیش ساختگی تسلط کافی داشته و در مورد جزئیات اتصالات و قطعات اطلاعات کافی را داشته باشند. مانند محصولات دیگر این کار نیز نیاز به طراحی سه بعدی و دوبعدی به همراه نقشه های اجرایی دارد که پیشنهاد می شود حتما قبل از شروع به این کار از محلی که قرار است سازه در آنجا نصب شود بازدید حضوری بعمل آید تا در هنگام انجام طراحی کانکس ویلایی محدودیت ها و پتانسیل های موجود در محل نیز لحاظ گردد تا به بهترین نتیجه برسیم.

طراحی کانکس ویلایی

طراحی داخلی کانکس

در طراحی داخلی کانکس مهمترین نکته توجه به سیرکلاسیون داخلی می باشد. منظور از سیرکلاسیون در اینجا مسیر حرکتی داخل فضا و قرارگیری صحیح اجزای مختلف داخلی یک کانکس می باشد. بطور مثال نحوه چیدمان فضا های خدمات ده مانند سرویس ها و آشپزخانه در یک سازه ویلایی در مقایسه با فضا های پذیرایی و استراحت مانند اتاق ها. بهتر است برای چیدمان داخلی نیز طراحی انجام دهید چرا که برخی موارد ممکن است تعداد میز و صندلی کارمندان در فضا های اداری یا تجهیزات در سازه های صنعتی ایجاب کند که هیچ گونه فضای پرتی در سازه وجود نداشته تا حداکثر بهره وری را بتوان از فضای داخل برد. دیگر نکات مهم در طراحی داخلی کانکس توجه به رنگبندی متناسب با کاربری و نورپردازی بگونه ای که نور مناسب در تمامی فضا بصورت یکنواخت تامین شده باشد بوده که می بایست طراح به آنها نیز توجه کند.

نرم افزار طراحی کانکس

برای انجام مراحل مختلف طراحی کانکس ممکن است نیازمند استفاده از نرم افزار های مختلفی باشید تا پروژه را به بهترین نحو به سرانجام برسانید چرا که هر نرم افزاری در مرحله ای به کمک شما آمده و ویژگی های مختص آن مرحله را دارد اما در یک توصیه کلی می توان گفت نرم افزار های اتوکد و رویت برای تریسم و طراحی دوبعدی کانکس و ترسیم جزئیات بهترین و نرم افزار های راینو و اسکتچاپ هم گزینه های مناسبی برای طراحی سه بعدی کانکس می باشند.

اصول طراحی کانکس

اگر شما به تازگی قصد ورود به این زمینه کاری را دارید و فارغ التحصیل از رشته های مهندسی بوده و دانش فنی کار را دارید باید در شروع کار بشما بگوئیم که برای دست یابی به یک طرح خوب و کار آمد نیاز است که ابتدا اتوود های اولیه زیادی زده و طرح بارها و بارها مورد ادیت قرار گیرد تا نتیجه از هر لحاظ بی نقص باشد، پس در ابتدا صبوری پیشه کنید. معمولا یک طرح در ابتدای راه نیاز به ادیت های زیاد داشته اما با بالا رفتن تجربه در این کار معمولا مراحل ادیت کمتر می شود. پیشنهاد میکنیم نمونه های زیادی از انواع طراحی کانکس دیده و دیدگاه حرفه ای ها و کامنت های آنها را با دقت بخوانید. همچنین نکات و اصولی که در این مطلب از ابتدا بیان شد همه دارای پشتوانه های علمی و تجربی بوده که با نهایت دقت جهت راهنمایی شما نگارش شده که خواندن آن کمک خوبی در ابتدای راه برای شما خواهد بود.

آموزش طراحی کانکس

چنانچه احساس میکنید برای شروع کار یا ارتقاع سطح کار خود نیاز به آموزش دارید می توانید به مجتمع های فنی و حرفه ای جهت یادگیری مبانی طراحی کانکس و سازه های پیش ساخته مراجعه کنید. البته کانکس راکو نیز هر ساله دوره های آموزش طراحی کانکس را یک نوبت در سال برگزار کرده و مهندسان و طراحان این صنعت را با چالش ها و اطلاعات روز این رشته آشنا می کند که در انتها نیز گواهی معتبر شرکت در دوره را به آنها اعطا می کند. برای ثبت نام در دوره سالانه طراحی کانکس راکو می بایست از قبل ثبت نام کرده و اطلاعات آن را از دفتر راکو دریافت و در زمان اعلان عمومی دوره از طریق وب سایت و شبکه های اجتماعی گروه مهندسین راه کوشش ، مراحل تکمیلی را طی نمائید.

مسابقه طراحی کانکس

برای اینکه  بتوان از ایده های جدید تر و خلاقانه ای که دانشجویان و تمامی فارغ التحصیلان رشته های مهندسی در زمینه طراحی کانکس دارند استفاده کرد و در واقع یک پتانسیل خفته را بیدار نمود گروه مهندسین راه کوشش هر چند سال یکبار یک مسابقه طراحی کانکس با فراخوان عمومی و موضوع های مشخص برگزار کرده و از علاقه مندان به این رشته دعوت بعمل می آورد. متقاضیان ایده ها و طرح های خود را در مسابقه شرکت داده و ایده های برتر که توسط داوران و صاحب نظران برگزیده می شوند جوایز ارزنده ای دریافت خواهند کرد و همچنین شانس همکاری در پروژه های آتی گروه مهندسین راه کوشش را نیز خواهند داشت. پیشنهاد میکنیم درصورت داشتن علاقه و علم در این زمینه حتما در این دسته از مسابقات جهت ارتقاع سطح کاری خود شرکت کنید.
طراحی کانکس

طراحی کانکس کامپوزیتی

در رابطه با طراحی کانکس کامپوزیتی همواره سوال هایی مطرح می شود که در اینجا باید بگوئیم که هیچ تفاوتی بین طراحی این محصول با نمونه های دیگر وجود نداشته و فقط باید در هنگام طراحی نمای کانکس کامپوزیتی دقت زیادی به ترکیب رنگبندی آن داشته باشید چرا که این سازه ها معمولا از نوع سازه های لوکس با قیمت های بالا بوده و زیبایی ظاهری در طرح و شکل آنها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

طراحی معکوس کانکس

طراحی معکوس کانکس یکی از جالب ترین و راهبردی ترین استراتژی ها برای ساخت سازه های پیچیده و ترکیبی است که در آن از روش مهندسی معکوس در طراحی کانکس استفاده می شود بدین معنی که بجای حرکت از صفر به صد، از صد به صفر حرکت میکنیم. در این روش ابتدای به امر نتیجه نهایی الهام گرفته از یک تصویر مجازی یا یک الگو ، لوگو ، شعار یا فرم سازمانی یک برند مشخص بوده که طراح می بایست یک کانکس مطابق با آن طراحی کرده و در مسیر کار خود جزئیات و دیتیل ها و روش های اجرایی و مصالحی که ساخت آن را میسر میکند مشخص کرده و در پایان می بایست نتیجه نهایی بیانگر ایده و تصویر الهام گرفته اولیه یا بصورت مستقیم و یا بصورت تلویحی باشد.این روش سالهاست که در تمامی نقاط جهان توسط مهندسین مورد استفاده قرار می گیرد.

طراحی اختصاصی کانکس

همانگونه که از نام آن پیداست طراحی اختصاصی کانکس بصورت منحصر به فرد برای شخص یا سازمانی انجام میگیرد که نتیجه نهایی کاملا با انتظارات آنها مطابقت داشته و این طرح فقط برای این منظور تهیه و تولید می شود. گروه مهندسین راه کوشش خدمات طراحی اختصاصی کانکس را برای هر مشتری بصورت انحصاری انجام داده و با بکاربردن دانش فنی مهندسی و تجربه سالها فعالیت در زمینه سازه های پیش ساخته تمامی نیاز های سازه ای کارفرما تا حد امکان از نظر فنی و اجرایی را برآورده می کند.

اهمیت اندازه ها در طراحی کانکس

دانستن ابعاد و اندازه های صحیح هر پارامتر یکی از مهمترین نکاتی است که می بایست در هنگام طراحی کانکس رعایت شود و همین قدر درباره اهمیت این مسئله بگویم که بدون رعایت ابعاد صحیح و اندازه های دقیق طرح کانکس شما اجرایی نبوده و فقط یک تصویر خواهد بود. بطور مثال در هنگام طراحی یک سازه فروشگاهی شما می بایست به ابعاد بازشو ها، ارتفاع کانتر فروش، اندازه پیش آمدگی سایه بان و اندازه گذاری های وسایل و تجهیزات داخلی کاملا تسلط داشته و با دقت کار را طراحی کنید، در غیر این صورت کاربران و مشتریان سازه با مشکل روبرو خواهند شد. برای کسب اطلاعات دقیق از ابعاد استاندارد و اندازه های درست در طراحی بهترین منبع که می توان به آن مراجعه نمود کتاب نویفرت می باشد که مرجع تمامی طراحان کانکس و معماری و حتی طراحان صنعتی بوده.

اهمیت مصالح شناسی در طراحی کانکس

شناخت نوع مصالح دست شما را بسیار در طراحی باز کرده و باعث شکوفایی خلاقیت شما می گردد به همین دلیل بهتر است از هر متریالی که در طرح کانکس خود استفاده می کنید اطلاعات کاملی از جمله دوام و کیفیت، قیمت ، نحوه اجرا، محل تهیه و تنوع آن داشته باشید چرا که در گام نهایی شما می بایست هم طرح دیتیل کانکس و هم لیست مصالح مصرفی و قیمت برآورد شده یا همان هزینه های اجرای طرح را به کارفرمای خود ارائه کنید و یا اگر برای خودتان سازه را طراحی کرده اید می بایست بتوانید هزینه کار را برای خودتان پیش بینی کنید.

طراحی کانکس برای فضا های عمومی

زمانی که صحبت از طراحی یک سازه برای استفاده عموم در فضا های شهری می شود طراح می بایست اصول و ضوابط مرتبط با سازه را مطالعه نموده و تمامی نکات ریز و درشتی که می بایست در طراحی خود مد نظر قرار دهد را در طرح خود رعایت کند چرا که در غیر این صورت طرح کانکس با شکست روبرو می شود. از جمله مهم ترین نکات آنها توجه به سن، جنسیت و محل استفاده سازه بوده و می بایست طراحی کانکس به نوعی برای استفاده کنندگان از هر لحاظ بهینه شده باشد. نکته بعدی سرانه افرادی که از سازه استفاده خواهند کرد بوده که ابعاد و محل بازشو ها را تحت تاثیر قرار می دهد، بطور مثال در یک کانکس کلاس درس می بایست کلید و پریز های برق در ارتفاع بالا و بدور از دسترس دانش آموزان نصب شود و یا حتما می بایست جهت بازشو درب ها بسمت بیرون باشد تا در مواقع ضروری هجوم افراد باعث بسته شدن درب نگردد.کانکس مطبوعاتی ، نمازخانه، آتش نشانی و .... از نمونه های پرکاربرد سازه های پیش ساخته عمومی می باشند.
طراحی کانکس مطبوعاتی


سوالات متداول در باره طراحی کانکس :
آیا اگر شخصی فقط طرح کانکس را بخواهد و فعلا تصمیم به ساخت آن نداشته باشد یا خود بخواهد آن را اجرا کند کانکس راکو برای این فرد طراحی انجام میدهد؟
بله، خیلی از مواقع کسانی که هنوز در مرحله نوشتن طرح توجیهی برای راه اندازی کسب و کار خود هستند که در آن نیاز به خرید کانکس هایی خاص دارند و از طرفی برای گرفتن اعتبارات از بانک ها نیاز به طرح جامع و کاملی از سازه ها بوده به ما مراجعه کرده و طراحی کانکس برایشان انجام می گیرد.
آیا گروه مهندسین راه کوشش برای همکاران خود نیز طراحی انجام می دهد؟
بله همکاران ما که دارای شغل های مشابه و موازی با کانکس راکو باشند نیز با مراجعه به دفتر کانکس راکو و بیان نیاز های خود می توانند سفارش یک طراحی کانکس بدهند تا مهندسین ما درخواست و نیاز های ایشان را برسی کرده و طرحی مطابق خواسته آنها ارائه کنند و این مورد بارها در سال های گذشته اتفاق افتاده است و همکاری های چند جانبه موفقی نیز رقم خورده است. گروه مهندسین راه کوشش بطور تخصصی بر روی پروژه های سازه های پیش ساخته و طراحی کانکس کار میکند و مشتریان این نوع خدمات گاها شخصیت هایی حقیقی و گاها حقوقی و یا همکاران و تولید کنندگان کانکس می باشند.
برای طراحی یک کانکس چقدر زمان لازم است؟
حدود دو روز زمان برای ایده پردازی و اتوود های اولیه ، دو روز زمان برای ترسیم پلان و نما ها به همراه نقشه های کلی کانکس و سه روز هم برای طراحی سه بعدی کانکس زمان مورد نیاز می باشد.اما این نکته نیز مد نظر قرار گیرد که این زمان بطور استاندارد و معمول بوده اما در سالهای گذشته برای طراحی کانکس خاص و یونیک زمان طراحی تا پانزده روز نیز گاها پیش آمده است اما در نود درصد مواقع مراحل طراحی در یک هفته به اتمام رسیده و برای تائید به کارفرما ارسال میگردد و در صورت نیاز به ادیت نیز سه روز زمان برای اصلاحات طرح مورد نیاز بوده و بعد از آن طرح بسته و به واحد تولید ارجا داده می شود.
آیا تمامی طرح های ارائه شده قابل اجرا هستند؟
تمامی طرح هایی که کانکس راکو طراح آن باشد قابل اجرا بوده و اما اگر منظور طرح هایی است که از اینترنت و یا سایت های خارجی دانلود کرده اید باید این گونه طرح ها توسط گروه مهندسین راه کوشش آنالیز و اگر قابل اجرا نباشد طرح آن مورد اصلاح قرار گیرد.
آیا بعد از طراحی قیمت اجرای کانکس مشخص می شود؟
بله، دو روش در زمان طراحی کانکس وجود دارد.یکی این که کارفرما قیمت را با عدد مشخص کرده و خواستار این است که طرح نهایی از سقف این عدد بالا تر نرود که خب در هنگام طراحی می بایست این نکته لحاظ گردد اما در روش دوم دست طراح باز بوده و بدون در نظر گرفتن هزینه های اجرا فقط به بهترین و زیبا ترین طراحی کانکس فکر می کند و بعد از اتمام مراحل طراحی قیمت آن با توجه به ابعاد و مشخصات فنی تعیین می گردد.در این روش نیز اگر هزینه ها خیلی بالا باشد شروع به بهینه سازی هزینه های اجرا کرده و سعی می شود حدالمقدور به طرح کلی آسیبی وارد نشود اما کمی هزینه ها کاهش یافته که کارفرما توان خرید و یا ساخت آن را داشته باشد.در بسیاری از این بهینه سازی هزینه ها خود کارفرما نیز نظراتش را بیان و کانکس راکو نیز به عنوان مشاور در کنار کارفرما حضور دارد.

 

مهمترین نکاتی که در هنگام طراحی کانکس باید مد نظر قرار دهیم چیست؟
پاسخ های کاملی در ارتباط با این پرسش در میان متن بالا موجود است که اگر بخواهیم در اینجا مجددا به آنها بطور خلاصه اشاره کنیم ، توجه به تناسبات و کاربرد سازه ، بودجه مورد نیاز جهت ساخت ، در دسترس بودن مصالح و تکنولوژی که برای ساخت کانکس در طرح خود استفاده می کنید و همچنین توجه ویژه به نکات اقلیمی و آب و هوایی منطقه که در انتخاب فرم و مصالح شما تاثیر بسزایی دارد جز مهمترین نکات طراحی یک کانکس جدید می باشد.

اتود زدن در طراحی کانکس چیست؟
در متن این مقاله از کلمه اتود زدن چندین بار استفاده شد که به معنی ترسیم های اولیه بر روی کاغذ بوده که ممکن است چندین بار قبل از وارد کردن طرح به کامپیوتر آن را ادیت کنیم چرا که پاک کردن و تغییر در طرح مدادی روی کاغذ بسیار ساده تر از تغییر آن در نرم افزار است و از این رو فکر کردن و برسی ایده های اولیه بسیار سریع تر پیش می رود و با اینکه کیفیت بصری زیادی نداشته و دقت یا اندازه گذاری در اسکیل واقعی را ندارد، بدلیل اینکه نیاز به ابزار یا دانش تخصصی کامپیوتری نداشته معمولا توسط طراحان و حتی گاها کارفرمایان مورد استفاده قرار میگیرد. البته به تغییرات و ایجاد چندین طرح پیشنهادی کانکس در مراحل ابتدایی در نرم افزار های کامپیوتری هم اصطلاحان اتود زدن می گویند و همچنین به طرح های مدادی اولیه نیز اسکیس می گویند که البته اگر چه معانی آنها بسیار به یکدیگر نزدیک و گاها بجای یکدیگر استفاده می شوند اما در واقع تفاوت هایی نیز میان آنها وجود دارد.

گروه مهندسین راه کوشش - کانکس راکو


امین تاریخ :۱۳۹۹/۱۱/۲۶ سلام. من درخواست طراحی چند کانکس به عنوان بازار تربار در شهر یاسوج رو دارم . لطفا با بنده تماس بگیرید.
شیما تاریخ :۱۳۹۹/۱۱/۲۳ برای آموزش طراحی کانکس کجا باید اقدام کنیم؟
کانکس راکو تاریخ :۱۳۹۹/۱۱/۲۳ سلام. چنانچه قصد آموزش در گروه مهندسن راه کوشش را دارید با دفتر تماس گرفته تا همکاران در این مورد اطلاعات لازم رو خدمتتون ارسال کنند.
تمامی حقوق محفوظ است