کانکس لوکس

کانکس لوکس

کانکس لوکس
اشتراک گذاری :

کیوسک ها و سازه های امروزی و با ظاهری شیک را اصطلاحا کانکس لوکس می نامند که در این مطلب درباره کاربرد و انواع کانکس لوکس ویلایی ، مسکونی ، اداری  دیگر انواع آنها که تولید گروه کانکس راکو است مطالبی را بیان نموده ایم.

کاربرد کانکس لوکس

کانکس لوکس یکی از محصولات کانکس راکو برای کاربری های خاص و تشریفاتی می باشد و خریدار اصلی این نوع سازه ها ارگان ها و شرکت هایی می باشند که قصد ارائه محصول و یا خدمات ویژه ای رادارند و میخواهند بگونه ای متفاوت در ذهن مخاطب خود را ثبت و ماندگار کنند.بطور مثال امروزه شهرداری ها سعی در ارائه خدماتی نوین با کارایی هرچه بیشتر برای حل مشکلات شهروندان خود و ایجاد حس رضایتمندی از عملکرد شهرداری را داشته و در کنار آن می خواهند که شهرشان به زیبایی ، فرهنگ و نظافت عمومی شهرت یافته تا این امر باعث جذب گردشگران داخلی و توریست های خارجی شود.جذب توریست و مزایای آن امروزه بر هیچ جامعه و شهری پوشیده نیست و هر شهری تلاش میکند تا از رغیبان خود در این زمینه پیشی گیرد.خب حال اگر یک شهرداری جهت ارائه خدمات شهری خود مانند نصب ایستگاه های دوچرخه برای شهروندان یا کیوسک های راهنمای توریست که وظیفه راهنمایی و معرفی آثار تاریخی و فرهنگی و محل های گردشگری شهر را دارد ، داشته باشد قطعا نمی تواند از یک کانکس معمولی که برای اسکان کارگری یا نگهبانی در پروژه های ساختمانی و عمرانی طراحی و تولید گشته استفاده نماید،اینجاست که برای ارائه بهتر خدمات و اینکه خدمات خود را بخوبی در ذهن مخاطب خود ثبت کند نیازمند طراحی و تولید یک کانکس لوکس می شود.در مورد سایر مشتریان این نوع سازه ها می توان به شرکت های تولیدی و وارد کننده و بسته بندی محصولات خاص که قصد فروش یا ارائه خدمات خود را در سطح شهر و توسط کیوسک های اختصاصی خود را دارند اشاره کرد.فرض کنید یک شرکت تولید کننده زعفران پس از بسته بندی قصد عرضه مستقیم محصولات خود را به مشتریان را دارد و میخواهد در قسمت های توریستی کیوسک هایی نصب کند تا گردشگران به عنوان سوغات محصول او را خریداری کنندحال برای اینکه بتواند محصول خود را به بهترین نحو معرفی و عرضه کند و خریداران نیز فرقی بین محصول او با محصولات متفرقه ای که فروشگاه های بین راهی و در بعضی مواقع حتی دستفروشان ارائه میکنند ایجاد کند نیازمند یک کانکس لوکس و زیبا جهت دستیابی به این هدف دارد تا هم به بهترین نحو محصول خود را بفروش رساند و هم برای برند خود ایجاد پرستیژ و ماندگاری در ذهن مخاطب کند.
کانکس لوکس

ساخت انواع کانکس لوکس

آنگونه که از توضیحات بالا برآورد می شود استفاده از این کیوسک ها در شاخه ها و کاربری های مختلفی بوده و مختص به یک مجموعه یا سازمان نمی باشد. بعضی از آنها دارای ابعاد بزرگ و امکانات مختلف بوده و بعضا دارای ابعاد بسیار کوچک و فقط به عنوان یک کانکس لوکس نگهبانی مورد استفاده قرار می گیرند.برخی مختص استفاده در فضای شهری و برخی نیز برای استفاده درون سازمانی طراحی و تولید شده اند.نوعی از آن به عنوان کانکس بوفه برای استفاده در محیط های آموزشی و درمانی و برخی به عنوان ایستگاه های خدمات شهری یا راهنمای گردشگران در نظر گرفته شده است. از این رو در ادامه تعدادی از پرکاربرد ترین آنها را معرفی خواهیم نمود و به بررسی ویژگی های هرکدام در چند سطر کوتاه می پردازیم.

کانکس لوکس مطبوعاتی

نو سازی کیوسک های مطبوعاتی مستقر در شهر ها مسئله ای است که جهت زیبایی هرچه بیشتر نمای شهری این روزها به مانند یک دستورالعمل به صاحبان این مشاغل ابلاغ شده است. چرا که بعضی از آنها سالهای بسیار زیادی است که در حال فعالیت بوده و سازه های آنها فرسوده و ظاهری نا مناسب دارند.یکی از کاربرد های کانکس لوکس برای دکه های روزنامه فروشی می باشد که نسل جدیدی از این کیوسک ها با امکانات بسیار بالا تر و کارآمد تر می باشد.

کانکس لوکس اداری

از دیگر کاربرد های زیاد این نوع سازه برای دفاتر اداری و دفاتر فروش شرکت ها و مجموعه های مختلف بوده که با نام کانکس لوکس اداری از آن یاد می شود. این سازه بگونه ای بوده تا با برخورد افراد از بیرون مجموعه به نحوی باعث بالا رفتن سطح شرکت یا موسسه می شود چرا که در ساخت آن از جزئیات و مصالح شیک و زیبایی استفاده شده است و یکی از زیبا ترین دفاتر کاری پیش ساخته بشمار می رود.
کانکس لوکس

کانکس لوکس نگهبانی

سازه هایی نیز وجود دارند که گاها درب کارخانه ها به عنوان گیت ورودی و یا درون محله های مسکونی به عنوان کانکس نگهبانی مورد استفاده قرار می گیرند. این سازه به دلیل اینکه در ابتدای ورود به یک مجموعه یا محله و یا مجتمع مسمونی واقع شده اند می بایست دارای ظاهری زیبا و امروزی باشند چرا که هر چه تمیز تر و زیبا تر باشند نشان از مجموعه یا محله تمیز و با فرهنگ دارد. از این رو بخشی از تولیدات کانکس لوکس مختص کاربری نگهبانی و حراستی بوده که برای کنترل یک منطقه از آن استفاده می شود.

کانکس لوکس فروشگاهی

این نوع کانکس برای فروش محصولات مختلف و ارائه خدمات در سطح شهر ، مجتمع ها ، وپارکها و ... به کار گرفته می شود . یکی از مهمترین ملاکهایی که یک کانکس فروشگاهی باید برای جذب مشتری داشته باشد نمای جذاب و شکیل کانکس می باشد. چراکه با مواجهه با یک کانکس لوکس ، در مشتری حس اعتماد به سلیقه و پرستیژ به فروشنده ایجاد شده و این امر موجب بیشتر شدن فروش و رونق کسب وکار می شود.

قیمت کانکس لوکس

طراحی و ساخت کانکس لوکس بر طبق درخواست و نیاز های خریدار انجام می شود و با توجه به اینکه نیاز و انتظارات خریداران از سازه مورد درخواست خود متفاوت است از این رو برآورد هزینه ها نیز با توجه با کیوسک مورد در خواست ایشان بصورت اختصاصی صورت می گیرد و قیمت یکسانی برای تمامی نوع ها وجود ندارد مگر اینکه از بین نمونه های موجود که تصاویر آنها در سایت نیز موجود هست انتخاب نمایند که قیمت های آنها را از طریق تماس تلفنی با دفتر راکو می توانند جویا شوند.
کانکس لوکس

خرید کانکس لوکس

در مورد خرید کانکس لوکس نسبت به سازه ها و محصولات دیگر کمی کار متفاوت تر بوده و نیازمند جستجو دقت بیشتری می باشد چرا که تولید آن دارای شرایط و جزئیاتی است که شاید در همه جا نتوان آنها را یافت و از دیگر تفاوت های خرید کانکس لوکس نسبت به دیگر سازه ها این است که تعریف لوکس بودن خود تا حدی نسبی و شخصی می باشد که هر فردی با توجه به نظر شخصی و سلیقه خود یک سازه را لوکس می انگارد. از این رو همواره کانکس راکو بصورت دوره ای محصولات جدیدی با ظاهر های متفاوت و رنگ بندی های مختلفی را در انواع کاربری برای این دسته از مشتریان تدارک می بیند که روی پایگاه اینترنتی راکو نیز قرار داده می شوند و از این طریق شما را برای انتخاب گزینه مورد نظر یا حتی یافتن نمونه ای که بیشترین شباهت را با آنچه در ذهن خود دارید یاری کند.

نمونه تصاویر کانکس لوکس

همیشه عکس یک محصول کاملترین و کوتاه ترین راه برای انتقال اطلاعات یک سازه می باشد که به راحتی ما را از جزئیات ، شکل کلی ، ابعاد حدودی  و بسیاری دیگر از قابلیت های آن مطلع می سازد. به همین دلیل تعدادی عکس کانکس لوکس در انواع کاربری ها را در ادامه آورده ایم که با مشاهده آنها گزینه های بیشتری پیش روی شما برای انتخاب قرار گرفته و یا برای ثبت سفارش ساخت کانکس لوکس اختصاصی نیز می توان از این تصاویر به عنوان ایده استفاده کرده و با ایجاد تغییراتی در رنگ یا ابعاد آنها به نتایج خوبی در مدت زمان کوتاه تر رسید.
کانکس لوکس ویلایی
کانکس لوکس مسکونی یا همان ویلایی که به عنوان خانه ای مجهز برای سکونت استفاده می شود
کانکس لوکس فروشگاهی
در تصویر فوق نمونه ای از کانکس لوکس فروشگاهی دیده می شود که بصورت سفارشی توسط گروه مهندسین راه کوشش طراحی و تولید شده. همچنین شما می توانید تصاویر و اطلاعات بیشتر این محصول را در صفحه کانکس فروشگاهی مشاهده کنید.

کانکس ویلایی لوکس

همواره انسان تلاش کرده سازه های مسکونی و یلای خود را به گونه ای لوکس و تا حدی تجملاتی تزئین کند ، حتی آنها که طرفدار دکوراسیون های سنتی و کلاسیک نیز هستند در واقع همین روند را فقط با متدی متفاوت در پیش گرفته اند. از این رو در ساخت سازه های پیش ساخته نیز قطعا نمونه کانکس ویلایی لوکس نیز وجود دارد که همواره با طرح ها و کارایی های جدیدی در حال تولید است. از مشخصه های بارز این نوع محصولات استفاده از جزئیات و قطعات لوکس که درواقع تمامی بخش ها از دستگیره درب گرفته تا لوستر ها و دیوارکوب ها با وسواس خاص و توسط طراحان برتر این حوضه انتخاب شده اند.اگر به این مورد علاقه مندید و دوست دارید اطلاعات بیشتری در باره نمونه های ویلایی کسب کنید می توانید به صفحه کانکس ویلایی مراجعه کنید.

شرایط نگهداری کانکس لوکس

فارغ از نوع کاربری سازه که نگهبانی ، اداری یا مسکونی باشد ، نگهداری کانکس لوکس کمی نیازمند دقت و رسیدگی بوده . البته این به معنای ضعف یا عدم دوام سازه نیست اما نوع کاربرد این سازه ها این گونه می طلبد که نسبت به برخورد های فیزیکی حفظ گردیده چرا که مصالح بکار رفته در آنها گاها دارای رنج قیمت بالا و همچنین هزینه های تعمیر آن اگر دچار آسیب شود کمی زیاد تر از سازه های معمول است. از این رو پیشنهاد می کنیم در انتخاب نوع مصالح برای ساخت کانکس لوکس حتما به پیشنهاد کارشناسان فنی توجه کرده و در این امر خود رای نباشید چرا که آنها با توجه به قابلیت های هر مصالح برای مناطق مختلف ، آنها را برمی گزینند و نکاتی را در آنها دیده و می سنجند که شاید از دید شما پنهان باشد.بطور مثال مصالح چوب برای نمای کانکس اگر چه مناسب و لوکس است اما ممکن است منطقه و شرایط آب و هوایی شما برای آن مناسب نبوده و کارشناسان مورد دیگری را جایگزین چوب به شما پیشنهاد کنند.

معایب کانکس لوکس

قطعا هرجا که صحبت انتخاب یک شی یا محصول برای خرید مطرح می شود و در کنار مزایای بیشمار آن معایبی نیز مطرح گردیده که ما با سنجیدن و کنار هم قرار دادن آنها تصمیم نهایی را در مورد یک موضوع اتخاذ می کنیم. در خرید کانکس لوکس نیز چنین موضوعی مطرح بوده و در کنار تمامی مزایای آن از قیمت بالا تر نسبت به سازه های معمولی ، زمان ساخت بالاتر به دلیل حساسیت های موجود و بالا بودن هزینه های تعمیرات احتمالی در صورت به وجود آمدن آسیب در سازه می توان به عنوان معایب کانکس لوکس اشاره نمود.
کانکس لوکس
سوالات متداول درباره کانکس لوکس
چقدر زمان برای تحویل کانکس لوکس از شروع ثبت سفارش یا خرید آن تا تحویل محصول نیاز است؟

با توجه به ویژگی های منحصر به فرد هر محصول نمی توان زمان دقیق و یکسانی برای آن در نظر گرفت . اما در صورتی که طرح های مشابه ارائه شود و جزئیات در ابتدا به روشنی بیان شده باشد کمک می کند تا زمان طراحی اولیه و ادیت های طرح کاهش یافته و در نهایت ساخت کانکس لوکس مورد سفارش شما با سرعت بیش تری پیش روی کند. اما بطور معمول پیچیده ترین و خاص ترین نوع آنها در زمانی کمتر از 45 روز کاری آماده می شود مگر اینکه تعداد آنها زیاد باشد که می بایست بررسی دقیق تر و جدول زمانبندی برای آن تهیه شود.

کانکس لوکس با کانکسها معمولی چه تفاوتهایی دارد؟
همانطور که در ابتدای این مقاله شرح داده شد اصلی ترین وجه تمایز کانکس لوکس با کانکسهای معمولی  در نمای اصلی آن است و دلیل آن استفاده از متریال لوکس و شیک در طراحی می باشد.

آیا می توان در طرح و رنگ کانکس لوکس تغییر ایجاد کرد؟
بله ، هیچ محدودیتی در این مورد وجود ندارد و شما می توانید هنگام سفارش و خرید ایده و نظر خود را با مهندسین طراح کانکس راکو مطرح کنید و طبق سلیقه خودتان طراحی انجام شود.

قیمت کانکس لوکس چقدر است؟
قیمت کانکس لوکس مانند سایر محصولات بستگی به کاربری و ابعاد و طرح آن دارد و در شرایط مختلف متفاوت است . برای استعلام دقیق قیمت کانکس لوکس میتوانید به وسیله تماس تلفنی یا از طریق واتساپ با مشاورین فروش کانکس راکو ارتباط برقرار کنید.


گروه مهندسین راه کوشش - کانکس راکو


تمامی حقوق محفوظ است