تبدیل کانتینر به کانکس

تبدیل کانتینر به کانکس

تبدیل کانتینر به کانکس
اشتراک گذاری :

تبدیل کانتینر به کانکس یکی از خدمات کانکس راکو به خریداران کانتینر می باشد. بسیاری از کسانی که پروژه آنها طوری است که می بایست هر روز کانکس را جابجا کرده و از طرفی امکان سرقت یا برخورد ماشین آلات راه سازی و سقوط مصالح بر روی سقف آن وجود دارد از این گزینه استقبال می کنند.

نحوه تبدیل کانتینر به کانکس


برای تبدیل کانتینر به کانکس می بایست تغییراتی در داخل و دیواره های آن صورت گیرد. همانگونه که پیش تر توضیح داده شد کانتینر مخصوص حمل اثاثیه و کالا ها می باشد که در کشتیرانی مورد استفاده قرار می گیرد و از اساس برای استفاده انسانی ساخته نشده است.از همین رو برای تغییر در کاربری کانتینر می بایست بازشو های برای آن برای تامین نور و هوای تازه در فضای داخلی ایجاد کرد.همچنین تعبیه یک درب نفر رو نیز الزامی می باشد بخاطر اینکه درب کانتینر بصورت دو لنگه بازشو از عرض و بازو بسته کردن آن برای رفت و آمد یک نفر سخت می باشد.
از طرفی بدنه کانتینر تشکیل شده از ورق آهنی به ضخامت 2 میلیمتر که دارای فرم می باشد و فرم داخلی آن جهت استفاده انسانی مناسب نمی باشد و بهتر است که از دیوار پوش های پی وی سی و یا دیوارکوب های چوبی و طرح دار در نمای داخلی کانتینر کار کرد تا ظاهر آن زیبا گردد ، همینطور بهتر است قبل از نصب دیوار پوش ها عایق کاری جهت جلو گیری از اتلاف انرژی و تبادل حرارتی بین فضای داخل و خارج صورت گیرد زیرا بدنه کانتینر و سقف آن از ورق آهنی بوده که هنگام تابش خورشید باعث گرم شدن فضای داخل آن می گردد.
و در مرحله آخر می بایست کف آن کفپوش شود تا یک فضای اداری یا دفتری را تداعی کند  همچنین سیم کشی برای برق و تلفن توسط داکت های استاندارد متصل به جعبه فیوز های منیاتوری نیز می بایست در آن نصب شود تا کاملا کاربری تغییر کرده و تبدیل کانتینر به کانکس با رعایت اصول فنی صورت گرفته است.

کاربرد تبدیل کانتینر به کانکس


از مزایا و کاربرد این کار می توان به کاهش هزینه ها و مقاومت بدنه فولادی کانتینر نسبت به کانکس اشاره کرد و یا در موارد خاصی نتیجه بهتری گرفت ، بطور مثال شخصی تعدادی کانتینر از قبل برای استفاده انباری خریداری کرده و حال تصمیم میگیرد یکی از آنها را برای استفاده دفتری در نظر بگیرد و در این صورت تبدیل کانتینر به کانکس راه حل مناسبی می باشد که از نظر اقتصادی نیز مقرون بصرفه می باشد تا اینکه یک کانکس اداری از نو بخواهد تهیه کند اما خب در این روش هم محدودیت هایی در پلان و چیدمان و ابعاد وجود دارد و هم شکل ظاهری نتیجه کار برای دفتر اداری یک شرکت و یا سازمان مناسب نیست و فقط به عنوان دفتر اداری سر پروژه می توان از آن استفاده کرد.در برخی موارد نیز با ترکیب چند کانتینر و تبدیل آنها به فضای مسکونی سازه ای بنام کانتینر مسکونی ساخته می شود که مانند یک خانه مجهز و امن بوده که نه در زلزله و نه شرایط دیگر دچار آسیب نمی شود و به نوعی خانه ای ضد سرقت و مقاوم ساخته می شود.

گروه مهندسین راه کوشش - کانکس راکو

 


سیاوش رحیمی تاریخ :۱۳۹۹/۷/۳۰ سلام وقت شما بخیر بنده رحیمی هستم از شرکت ساختمانی سران ما برای تجهیز کارگاه به یک سری کانکس نیاز داریم حدودا" 250 متر فضای کارگاهی برای کاربردهای مختلف ممنون میشم اگه اینکار رو انجام میدین بهم اطلاع بدین نقشه ها رو براتون بفرستم
تمامی حقوق محفوظ است