کانکس سرایداری | ساخت انواع کانکس سرایدار و خانه سرایداری

کانکس سرایداری

کانکس سرایداری
اشتراک گذاری :

کانکس سرایداری یکی از محصولات کانکس راکو برای استفاده به عنوان محل سکونت سرایدار یا نگهبان در مجموعه های مختلف و حتی باغ و آپارتمان می باشد.در این مطلب تلاش شده تا با تمامی مراحل و روش های ساخت آن به همراه جزئیات توضیحاتی ارائه شود و با کاربرد و انواع آنها آشنا شویم.

کاربرد کانکس سرایداری

در برخی از ساختمان و مجتمع ها بخصوص آنهایی که واحد های زیادی دارند برای رسیدگی به امور ساختمان از جمله امور نظافتی و خدماتی یا امنیت و نگهبانی نیاز به یک نفر نیرویی دارند که بصورت 24 ساعته در آنجا حضور داشته باشد. معمولا برای اینکه شخص بتواند دائما در محل حضور داشته باشد می بایست محلی برای زندگی خود و خوانواده آن در نظر گرفته شود.در برخی موارد هنگام ساخت بنا این محل با عنوان اتاق یا سوئیت سرایداری تعبیه می شود اما در بسیاری از ساختمان ها این شرایط مهیا نبوده و در برخی نیز به علت تغییر کاربری از مسکونی به اداری این نیاز بعد ها بوجود آمده است و برای ایجاد چنین فضایی اقدام به تهیه سازه پیش ساخته ای بنام کانکس سرایداری می کنند. یکی دیگر از پرکاربرد ترین این نوع کانکس نیز برای استفاده به عنوان سرایدار یا باغبان های درون ویلا ها و ملک های شخصی می باشد به این ترتیب که یک سازه در گوشه از ملک به عنوان محل سکونت سرایدار یا باغبان قرار داده و در ایام مختلف سال رسیدگی به امور باغ را بر عهده می گیرد.

امکانات کانکس سرایداری

با توجه به تعریف های فوق امکانات و ابعاد کانکس سرایداری با توجه به مقدار فضای موجود متفاوت بوده و در بسیاری از موارد بخصوص در آپارتمان ها معمولا سرویس بهداشتی و حمام مجزایی درون پارکینگ وجود دارد که برای استفاده سرایدار در نظر می گیرند و سازه بصورت سالنی با آبدارخانه می باشد . اما در صورتی که چنین شرایطی مهیا نباشد می بایست این سازه دارای حمام ، توالت ، کابینت آشپز خانه بوده که تمامی نیاز های اولیه یک خوانواده کوچک را بتواند برطرف کند و اگر مساحت موجود اجازه دهد می تواند دارای یک اتاق خواب مجزا از اتاق اصلی نشیمن نیز باشد.

کانکس سرایداری

کانکس سرایداری برای شهرک های مسکونی

شهرک های مسکونی و باغ شهر ها که اکثر ساختمان های آنها را ویلا های شخصی تشکیل داده و ساکنان آنها فقط در ایام تعطیلات به آنجا مراجعه می کنند نیز از جمله موارد کاربرد کانکس سرایداری می باشند تا در هنگامی که اهالی یا ساکنین در شهرک حضور ندارند شخصی هم به عنوان نگهبان و هم جهت رسیدگی به امور آبیاری و باغبانی فضای سبز در آنجا حضور داشته و این امور را رسیدگی کند.برای این منظور استفاده از ویلای پیش ساخته ساندویچ پانل گزینه مناسبی است چرا که هم سریع ساخته می شود هم دارای مقاومت بسیار مناسبی برای انواع شرایط آب و هوایی بوده ضمن اینکه به مانند یک خانه می توان آن را با هر مساحتی که نیاز باشد احداث نمود.
کانکس سرایداری

قیمت کانکس سرایداری

برآورد هزینه ها و قیمت تمام شده ساخت کانکس سرایداری می بایست بر اساس متراژو امکاناتی که مورد درخواست خریدار است صورت گیرد چرا که این سازه را با انواع مصالح مختلف می توان تولید نمود و تا زمانیکه نوع مصالح به همراه ابعاد و امکانات داخلی آن مشخص نگردد برآورد هزینه آن غیر ممکن و با تلرانس بسیار زیاد خواهد بود.

ساخت کانکس سرایداری در محل

در بسیاری از موارد یاد شده به علت اینکه سازه می بایست در حیاط پشتی و یا پارکینگ قرار گیرد و در چنین فضا هایی امکان اینکه سازه ابتدا در کارخانه ساخته و سپس به محل مورد نظر حمل گردد وجود نداشته و برای اینکه بتوانیم یک کانکس سرایداری در چنین مکان هایی نصب کنیم نیاز مند آن است که از روش ساخت در محل برای این منظور استفاده کنیم و بجای حمل سازه آماده ، مواد مورد نیاز جهت ساخت را به آنجا انتقال و توسط تکنسین های فنی و نیرو های متخصص بنا را در محل اجرا نمائیم.
سوالات متداول درباره کانکس سرایداری
زمان مورد نیاز جهت احداث کانکس سرایداری چقدر است؟
بسته به ابعاد و امکانات متفاوت است اما بطور معمول برای نوع های سالنی با ابعاد 15 متر مربع حدود 3 روز کاری و برای ابعاد بالای 30 متر مربع با امکانات کامل سکونت گاهی در حدود 2 تا سه هفته ممکن است زمان مورد نیاز باشد چرا که در این حالت نیاز به نصب و راه اندازی تاسیسات سرویس ها و زمان ساخت و نصب کابینت و دیگر بخش های فرعی باعث افزایش زمان ساخت کانکس سرایداری می گردد.
آیا کانکس سرایداری قابلیت جابجایی دارد؟
قابلیت جابجایی بصورت یک پارچه در حالتی میسر است که سازه سرایداری شما دارای ابعاد حداکثر تا 30 متر مربع بوده و همچنین محل نصب آن بگونه ای باشد که امکان تردد جرثقیل میسر بوده اما اگر در پشت بام یا پارکینگ سازه احداث شده و یا دارای مساحت خیلی بزرگ بیش از 40 متر مربع باشد می بایست سازه برای جابجایی دمونتاژ گردیده و در محل جدید مجددا مونتاژ شود.
چه مقدار فضا برای احداث کانکس سرایداری نیاز است؟
همانطور که در بالا آمد بستگی به این دارد که اولا شما چه مقدار فضا برای احداث کانکس سرایداری در دسترس دارید چرا که هرچه ابعاد بزرگتر باشد بهتر و می توان سازه مناسب تری ساخت و دوما این که آیا سازه شما دارای سرویس و اتاق خواب خواهد بود یا خیر فقط مانند یک اتاق سالنی می باشد چرا که فضا های سرویس ، اتاق خواب و آشپز خانه نیاز به مساحت بیشتری دارند اما بطور معمول برای یک سالن خالی ابعاد 15 تا 20 متر مربع کافی بوده و برای سازه سرویس دار کامل حداقل 20 تا 35 متر فضا مورد نیاز است اما برای سازه اتاق خواب دار مانند یک سوئیت کامل 35 تا 60 متر مربع فضای اید آل بوده و اگر از این بزرگتر باشد که چه بهتر.
بهترین محل جهت احداث کانکس سرایداری کجاست؟
اگر قصد ساخت کانکس سرایداری در یک ساختمان مسکونی یا اداری را دارید خب قطعا پیلوت بهترین مکان برای احداث آن است و اگر در این مکان فضای مناسب وجود نداشته باشد به ترتیب حیاط ، پارکینگ زیر هم کف و پشت بام اولویت های بعدی جهت احداث این بنا خواهد بود. اما اگر سازه برای شهرک های مسکونی و باغ شهر ها می باشد بهتر است بگونه ای نزدیک به ورودی شهرک ساخته شود تا در تمامی ساعات شبانه روز سرایدار به ورودی شهرک اشراف کامل داشته و کنترل عبور و مرور را در اختیار داشته باشد.
آیا امکان جابجایی کانکس سرایداری بعد از مدتی وجود دارد؟
بله . بنا به هردلیلی ممکن است مدیر مجتمع خواهان جابجایی کانکس سرایداری یا حتی افزایش مساحت آن را داشته باشد که این امر حتی اگر سازه در پشت بام اجرا شده باشد هم امکان پذیر است اما ممکن است نیاز به دمونتاژ کانکس برای انتقال آن از ظبقات بالا به پائین باشد اما در مورد افزایش مساحت کار کمی ساده تر خواهد بود.
هزینه ساخت یک کانکس سرایداری چقدر است؟
از آنجایی که تعریف کلی از ابعاد و امکانات داخلی یک کانکس سرایداری وجود نداشته و از طرفی تنوع مصالحی که درجه های کیفی مختلفی برای این محصول بوجود می آورد ، نمی توان هزینه مشخصی بدون در نظر گرفتن محل اجرا ، ابعاد ، امکانات داخلی و تاسیسات مورد نیاز مشخص نمود اما پس از اولین تماس تلفنی می توانید حدود هزینه ها را پس از بازگو کردن جزئیات درخواستتان از مشاوران ما قیمت حدودی با تلرانس خیلی کم از کانکس سرایداری را جویا شوید.
گروه مهندسین راه کوشش - کانکس راکو


تمامی حقوق محفوظ است