کانکس صنعتی

کانکس صنعتی

کانکس صنعتی
اشتراک گذاری :

بر خلاف آنچه که بسیاری تصور می کنند سازه های پیش ساخته مختص اسکان موقت بوده و یا برای سکونت فقط تولید می شود ، گستره کاربر این سازه ها بسیار وسیع بوده که یکی از آنها کانکس صنعتی می باشد که خود دارای زیر مجموعه هایی بوده که در واقع صنایع مختلفی را در بر می گیرد.در مطلب تعدادی از مهمترین آنها را به همراه ویژگی های هرکدام بصورت مختصر در چند سطر توضیح داده ایم اما چنانچه اطلاعات کاملی در باب هرکدام نیاز داشتید می توانید با واحد مشاوره راکو تماس برقرار کرده و اطلاعات تکمیلی را دریافت نمائید.

کاربرد کانکس صنعتی


همانگونه که پیش تر نیز اشاره شد سازه های پیش ساخته ای که کاربری بجز اسکان و سکونت انسان داشته باشند را کانکس صنعتی می نامند. این کاربری ممکن است هر چیزی باشد که کانکس بوفه ، پزشکی ، فروشگاهی از جمله مهمترین نوع آن بشمار می رود.بسیاری از آنها فقط یک محفظه برای قرار گیری دستگاه و تجهیزات خاصی بوده تا در برابر آسیب های طبیعی حفظ شوند و یا برخی برای انبار کردن محصولات بکار می رود که دارای ویژگی هایی با توجه به نوع محصول بوده و برای آن تمهیداتی از قبل پیش بینی شده است و گاها نیز مانند یک دارو خانه سیار برای مواقع ضروری در نظر گرفته شده و در محل های خاصی نگهداری می شوند.در ادامه چند نمونه از پرکاربرد ترین نوع های کانکس صنعتی را به همراه ویژگی های آنها آورده ایم.

کانکس آشپز خانه صنعتی


پخت و پز غذا آنهم به شکل صنعتی نیازمند فضای بزرگ با امکانات ویژه ای می باشد که دارای بخش های متعددی است. در برخی مواقع متراژ و مساخت بنا جوابگوی حجم کار این آشپز خانه ها نبوده و برای افزایش مساحت خود اقدام به تهیه کانکس آشپز خانه صنعتی میکنند. این سازه ساخته شده است از پانل های آماده ای که یک روی آنها از نوع ورق فولادی بوده و روی دیگر آنها که به سمت داخل است از نوع استیل ضد خش می باشد چرا که در این نوع کاربری توجه به مسائل بهداشتی در درجه اهمیت بالایی قرار دارد. همچنین در برخی مواقع از آن به عنوان کانکس سردخانه صنعتی نیز استفاده شده و در واقعی بخشی از آشپز خانه خواهد بود که در آن مواد فاصد شدنی مانند گوشت را در آن نگهداری می کنند.

کانکس صنایع مخابراتی


در صنعت الکترونیک و مخابراتی نیز دستگاه ها و رک هایی وجود دارند که می بایست در کنار دکل های ارسال امواج نصب شوند و از لحاظ قیمت گاها دارای هزینه های بسیار بالایی می باشند بخصوص آن مورد هایی که در صدا و سیما ها برای انتقال تصویر مورد استفاده قرار می گیرند. از این رو برای محافظت از آنها از کانکس صنعتی مخابراتی استفاده می کنند که تشکیل شده از یک اتاقک کوچک بدون پنجره ، دارای دمپر های تهویه هوا و ریل های مخصوص آلومینیومی جهت نصب رک ها بر روی آن.داخل این سازه نیز گاها برای خنگ کردن دستگاه یک کولر گازی نصب می گردد و از طریق دمپر های فیلتر دار تهویه صورت میگیرد. جلوگیری از تابش مستقیم خورشید بر روی دستگاه ، جلوگیری از ریختن باران و برف و از همه مهمتر جلوگیری از نفوذ گردو غبار از مهمترین عوامل استفاده از این سازه می باشد. نمونه های کانکس صنعتی مخابراتی را معمولا در پای دکل های بزرگ می توانید ببینید.

کانکس در صنعت پزشکی


سازمان دارویی و درمانی نیز خود شامل بخش های متعددی هستند که در برخی از آنها سازه هایی برای انبار کردن دارو و یا داروخانه های سیار برای مواقع ضروری استفاده می شود که این داروخانه ها از نوع کانکس چرخدار می باشند تا در مدت زمان کمی بتوان تجهیزات و دارو ها را به محل حادثه برای پانسمان آسیب دیدگان ارسال نمود.از موارد دیگر کاربرد کانکس صنعتی در حوزه پزشکی سازه ای بنام اتاق تمیز می باشد که برای تولید و ترکیب دارو و گاها برای انجام پانسمان و اتاق عمل های فوریتی مورد استفاده قرار می گیرند و دارای تجهیزاتی مانند دستگاه های اندازه گیری میزان آلودگی ، دوش هوا و بسیاری دستگاه های تخصصی دیگر بوده.

دیگر مصارف کانکس صنعتی


بسیاری دیگر از نمونه هایی که در بالا به آنها اشاره شد نیز وجود دارد که در آنها از کانکس صنعتی استفاده می شود اما به دلیل طولانی شدن مطلب و خارج شدن از حوصله این بحث به همین تعداد اکتفا شده و تلاش شده است انواع آنها را در مطالب مختلف و هرکدام را بصورت اختصاصی تشریح نمائیم تا اطلاعات دقیق تر و کامل تری را به خواننده انتقال داده باشیم. از دیگر موارد کاربرد سازه های پیش ساخته غیر مسکونی به کانکس نمازخانه ، اتاق کنترل ، سردخانه های صنعتی ، گرمخانه های کشاورزی ، کابین های سایلنت ژنراتور ، برجک های دیدبانی و بسیاری دیگر می توان اشاره نمود.

 

گروه مهندسین راه کوشش - کانکس راکو


تمامی حقوق محفوظ است