کانتینر ویلایی

کانتینر ویلایی

کانتینر ویلایی
اشتراک گذاری :

همانگونه که حتما اطلاع دارید در صنعت حمل و نقل کالا برای جلوگیری از رسیدن آسیب به محموله های در حال جابجایی از کیوب یا جعبه های بزرگ فلزی با نام کانتینر استفاده می شود.از نظر شکل ظاهری این کانتینر ها یک مکعب مستطیل غیر قابل نفوذ با بدنه های فولادی می باشند که از نفوذ آب و حتی هوا به درون خود جلوگیری می کنند.پس از حمل کالا معمولا از آنها مجددا در این حوزه تا پایان پروانه کار آنها استفاده می شود اما گاها نیز با بار به درون شهر می آیند و پس از تخلیه کامل بار درون آن ، به عنوان انباری از آن استفاده می شود.اما کاربرد دیگری نیز برای آن وجود دارد که نیازمند ایجاد تغییرات در بدنه و شکل آن می باشد . آن هم کاربری مسکونی یا ویلایی می باشد . ما در ادامه این مطلب به برسی ویژگی های کانتینر مسکونی و نحوه ساخت آن خواهیم پرداخت.

ساخت کانتینر ویلایی


برای ساخت یک کانتینر ویلایی ابتدا باید به میزان مساحت مورد نیاز و ملکی که می خواهیم سازه را در آن قرار دهیم توجه کنیم تا شرایط حمل را داشته باشد و موانعی نظیر درختان کهنسال بر سر راه ما وجود نداشته باشد چرا که این سازه با تریلی و جرثقیل می بایست تا محل قرار گیری حمل شوند و در صورتی که چنین شرایطی محیا نباشد نمی توان ویلا را به آنجا انتقال داد. پس از عبور از این مرحله و اطمینان از اینکه می توان سازه را به آنجا حمل کرد باید سری به فروشگاه کانتینر زده و سازه یا کانتینر های مورد نیاز خود را تهیه کنیم. ممکن است یک کانتینر 20 فوت برای نیاز ما کافی بوده و یا ممکن است نیاز به 3 عدد کانتینر 40 فوت داشته باشیم که اینها بستگی به میزان نیاز ما از یک ویلا خواهد داشت.می توانید برای اینکار از مشاوران گروه مهندسین راه کوشش استفاده نمائید تا هم از ملک شما بازدید حضوری کرده و هم مراحل تهیه نقشه ها و ساخت کانتینر ویلایی را به عهده گیرند.

مراحل ساخت کانتینر ویلایی


همانگونه که در ابتدا گفته شد پس از تعیین محل قرار گیری ویلا و ترسیم نقشه ها ی آن به سراغ یک تولید کننده ویلای پیش ساخته کانتینری می رویم  و کار را به آنها سپرده و خود ناظر اجرای آن خواهیم بود ولی اگر خودمان قصد چنین کاری را داشته باشیم می بایست مطابق مراحلی که در ادامه توضیح می دهیم عمل کنیم. اول باید طبق نقشه برش هایی در بدنه کانتینر برای قرار گیری درب و پنجره ها ایجاد کنیم چرا که این سازه ها هیچ گونه بازشوی نورگیر و یا درب نفر رویی ندارند.پس از اینکار درب و پنجره هایی که قبلا تهیه کرده ایم را در آن جای داده و نصب می کنیم. در مرحله بعد باید دیواره ها و سقف کانتینر برای جلوگیری از نفود گرما یا سرما عایق بندی شود که می توان آن را با روش های مختلفی از جمله عایق پلی اورتان ، پلی استایرن ، پشم شیشه یا پشم سنگ انجام داد.در نهاین نیز برای پوشش داخلی دیواره ها و سقف آن نیز می توان از دیوار پوش های پی وی سی طرح چوب یا کاغذ دیواری استفده کنیم.حال در ادامه می توانید سرویس بهداشتی و حمام نیز درون آن ایجاد و با ساخت یک پارتیشن درب دار ، اتاق خوب نیز در آن تعبیه کنیم. البته برای ساخت سرویس ها باید فکر چاه فاضلاب آن را از قبل کرده باشیم و برای کابینت آشپز خانه نیز می توانیم از یک کانینت ساز کمک بگیریم تا آنها را طبق نیاز ما ساخته و در کانتینر ویلایی نصب کند.پیشنهاد می کنیم اگر در کار های فنی و اجرایی تخصصی ندارید این کار را به متخصصان ان از جمله تولید کنندگان کانکس و تولید کنندگان ویلای پیش ساخته بسپارید چرا که در غیر این صورت تهیه تجهیزات و ابزار آلات آن برای شما هزینه های بسیاری در پی خواهد داشت و اینکه ممکن است نتیجه کار مطلوب شما نباشد.

کانتینر ویلایی دوبلکس

این کار برای زمانهایی که نیاز به فضای بیشتری داریم معمولا انجام می شود و اتاق خوابها را به طبقه بالا منتقل می کنیم. ساخت کانتینر ویلایی دوبلکس یا دو طبقه نیاز به دو کانتینر 40 فوت و یا یک 40 فوت و یک 20 فوت دارد که کمی از فضای بالا خالی بماند و از آن به عنوان تراس طبقه بالا استفاده شود.

قیمت کانتینر ویلایی

قیمت این سازه از مجموع هزینه های خرید اولیه کانتینر ها و هزینه های دکوراسیون داخلی ، امکانات داخلی ، نما سازی ، نقشه کشی ، هزینه های حمل و نقل و دستمزد ها بدست می آید که خب با توجه به نوع مصالح انتخابی برای دکور کردن داخل آن و همچنین امکانات انتخابی این هزینه ها متفاوت خواهد بود. اما بطور حدودی اگر بخواهیم بیان کنیم قیمت کانتینر ویلایی در حالت یک طبقه و با ابعاد 40 فوت با اتاق خواب ، سرویس بهداشتی و آشپز خانه حدود 34/000/000 تومان خواهد بود که با تغییرات در امکانات داخلی و یا نوع دکور آن ممکن است کمی بالا تر یا کمی پائین تر شود.

 

گروه مهندسین راه کوشش - کانکس راکو


تمامی حقوق محفوظ است