کانکس اتاق انتظار

کانکس اتاق انتظار

کانکس اتاق انتظار
اشتراک گذاری :

در بسیاری از مجموعه ها علاوه بر مراجعین و افراد اصلی درون مجموعه ، همراهان و خویشاوندان آنها نیز به آن مکان مراجعه می کنند. این مورد بسیار در مدارس ابتدایی ، پادگان های آموزشی و بیمارستان ها به چشم می خورد. اکثر این مجموعه ها با خرید کانکس اتاق انتظار یا سالن ملاقات سعی در تامین فضایی درخور مراجعین و فرآهم آوردن رفاه ایشان می کنند.آنچه در ادامه این مطلب به آن خواهیم پرداخت ، چند نکته در باره انواع کانکس اتاق انتظار ، شرایط و ویژگی ها و استاندارد های مورد نیاز جهت طراحی و ساخت آن می باشد.

ویژگی کانکس اتاق انتظار

از لحاظ فرم و ظاهر و همچنین ابعاد ، کانکس اتاق انتظار بسته به سازمان و محل بهره برداری و همچنین تعداد مراجعینی که در طول روز در آن حضور خواهند داشت متفاوت بوده و حتی در مجموعه هایی که با کودکان مرتبط است ممکن بوده از رنگ ها و طرح های فانتزی بیشتری در ساختار آن استفاده شود.اما فارغ از موارد ذکر شده یک کانکس اتاق انتظار می بایست دارای جداره های شیشه ای بزرگ مانند کانکس فانتزی جهت دید مناسب به فضای بیرون ، سیستم سرمایش و گرمایش جهت تامین دمای مناسب فضای داخلی  ، نورپردازی مناسب و دارا بودن تعداد کافی صندلی برای نشستن مراجعین باشد. حدالمقدور در نزدیکی این سازه می بایست سرویس بهداشتی برای استفاده عموم و در داخل سازه نیز تجهیزات مختصری برای پذیرایی وجود داشته باشد که نصب یک آبسردکن نمونه حداقلی از آن می باشد.

کاربرد کانکس اتاق انتظار

در برخی مجموعه ها مانند مدارس ابتدایی خوانواده ها همراه کودکانشان به مدرسه آمده و تا پایان ساعات کلاس ها برای برگرداندن کودکشان در محل می مانند بخصوص اگر مدرسه استسنایی برای کودکان باشد نیاز است که خانواده ها در آنجا حضور داشته تا در ساعات زنگ تفریح به امور کودکشان رسیدگی کنند. این کار مستلزم فضایی است که در سرمای زمستان و گرمای تابستان والدین در آن مستقر شوند.کانکس اتاق انتظار دقیقا در چنین مواردی کاربرد داشته البته در شرکت هایی که مراجعه کنندگانی دارند که باید تا زمان انجام کارشان می بایست منتظر باشند یا موارد مشابه مانند مثال مدرسه که در ابتدا شرح داده شد مانند پادگان های آموزشی یا مجموعه های ورزشی نیز جز موارد کاربرد کانکس اتاق انتظار یا سالن ملاقات می باشند.

گروه مهندسین راه کوشش - کانکس راکو


تمامی حقوق محفوظ است