کانکس با سقف شیب دار

کانکس با سقف شیب دار

کانکس با سقف شیب دار
اشتراک گذاری :

کانکس با سقف شیب دار تبدیل به یک نماد و المان مشخص برای سازه های پیش ساخته شده است و دلیل اصلی این امر نیز استفاده از این نوع سقف در سال های ابتدایی ظهور محصولات کانکس راکو می باشد که همگی دارای این نوع سقف بودند.جمع آوری آب باران و هدایت آن به زمین و از طرفی بلند تر شدن سقف سازه از داخل بطوری که بتوان در آن از آویز و لوستر استفاده کرد جز اصلی ترین دلایل این امر بوده و از طرفی باعث می شد برف در هنگام زمستان از روی سقف به علت شیب آن پائین ریخته و روی سقف نماند.اما امروزه با تغییراتی که در روند طراحی کانکس توسط گروه مهندسین راه کوشش رخ داده است این نوع سقف فقط شامل برخی از سازه ها می شود زیرا سیستم های جمع آوری آب باران اجازه اجرای بام را با شیب 5 درصدی مقدور کرده اند و دیگر اجباری به استفاده از شیب های تند وجود ندارد.

مزایای کانکس با سقف شیب دار

همانگونه که پیش تر گفته شد ساخت کانکس با سقف شیب دار باعث می گردد که فضا داخلی اتمسفر سبک تری را داشته و نفر احساس کند در فضای بزرگتری قرار دارد و این موضوع بخصوص در کاربری های اداری و مدیریتی بیشتر اهمیت دارد زیرا باعث مجلل شدن محیط داخلی می گردد.از طرفی با تحقیقات به عمل آمده نشان داده شده است که این نوع سقف اتلاف انرژی کمتری داشته و دمای محیط را بهتر از نوع سقف صاف حفظ می کند که البته با درصد اختلاف کمی این اتفاق رخ می دهد.از مزایای خارجی نیز به هدایت کردن آب باران و برف به نواحی سازه که در آنجا فلاشینگ ها و آبرو هایی تعبیه شده است تا این نزولات آسمانی را از طریق ناودان های مخصوص به شبکه فاضلاب یا زمین انتقال دهد.دیگر دلیل این امر هم زیبایی بصری سازه بوده و اینکه کانکس را شبیه یک کلبه و یا خانه کوچک نمایان می کند و باعث ایجاد تصویر زیبا تری از این سازه های پیش ساخته می گردد.

انواع کانکس با سقف شیب دار

انواع روش های اجرای کانکس با سقف شیب دار معمولا به سه دسته اصلی تقسیم می شود که البته این سه دسته دارای شاخه های فرعی نیز می باشند. نوع های اصلی آن استفاده از شیب بطول ، شیب به عرض و شیب یک طرفه می باشد که هرکدام در جای خود دارای کارایی و زیبایی خواهند بود و بنا به تصمیم طراح و مشتری یکی از این روش ها برای اجرا گزیده می شود.دیگر روش ها مانند کانکس شیب دو تکه ، شیب ژاپنی و نقاب دار نیز زیر مجموعه هایی از همین سه روش اصلی می باشد.نوع مصالح مورد استفاده برای پوشش سقف نیز معمولا در سیستم کانکس راکو استفاده از ورق های فولادی گالوانیزه شده دارای طرح سفال که رنگ الکترواستاتیک دارند می باشد اما گاها از طرح ها و نوع های دیگر نیز بنا به نیاز استفاده می شود.در ادامه تصاویری از این سه روش اجرای سقف با توضیحات آنها ارائه شده است.
کانکس با سقف شیب دار

کانکس با سقف شیب دار بطول

در این روش که به کانکس شیب بطول نیز معروف است ، طول شبی سقف در قیمت بزرگ و طولی سازه بوده که از روبرو با یک شکل کلبه ای مواجه هستیم. این روش باعث زیبایی نمای بیرونی بوده و از معایب آن به استحکام کمتر سقف نسبت به دیگر روش ها می توان اشاره کرد جرا که در این روش اتصال سقف به بدنه در قسمت های عرضی بوده و بیشتر بار سقف به دیواره های عرضی منتقل می شود.
کانکس با سقف یب در

کانکس با سقف شیب دار به عرض

این روش که متداول ترین و سنتی ترین روش در ساخت این سازه ها بشمار می رود به کانکس شیب به عرض مشهور بوده به این صورت که هشتی سقف یا همان شیب سقف در قسمت عرضی بوده و اظلاع طولی هیچ شیبی ندارند. این کار باعث می شود تا در همه جای فضای داخلی ارتفاع نسبتا یکسانی را داشته و بتوان در بخش های مختلف از چراغ های آویز و لوستر جهت روشنایی فضای داخلی بدون سرگیر شدن استفاده نمود.
کانکس با سقف شیب دار

کانکس با سقف شیب دار یک طرفه

در برخی مواقع بخصوص زمانهایی که می خواهیم شیب سقف کانکس بصورت نامحسوس باشد به سراغ روشی تحت عنو.ان کانکس با سقف شیبدار یکطرفه می رویم به این ترتیب که یکی از بدنه های طولی در حدود 15 تا 25 سانتیمتر نسبت به دیواره پشتی کوتاهتر ساخته می شود و با قرار گیری سقف روی این دیواره ها شیب یک طرفه سقف ایجاد می گردد. در این روش سمت دیواره کوتاه تر محل نصب آبرو و فلاشینگ ها جهت جمع آوری و هدایت آب باران خواهد بود که این نیز خود یکی از مزایای این روش بشمار می رود چرا که تمام تاسیسات به پشت سازه و به دور از چشم مراجعین و عموم منتقل می گردد.

گروه مهندسین راه کوشش - کانکس راکو


تمامی حقوق محفوظ است