کانکس بلیط فروشی

کانکس بلیط فروشی

کانکس بلیط فروشی
اشتراک گذاری :

کانکس بلیط فروشی نسل جدیدی از همان کیوسک های بلیط فروشی سازمان اتوبوسرانی و یا بلیط فروشی های جلوی سینما ها بوده که با همت گروه کانکس راکو دچار دگرگونی در نمای ظاهری و نوع طرح آنها شده و تبدیل به یک کیوسک زیبا به عنوان عضوی از مبلمان شهری شده است.ظاهر زیبا و نورپردازی نمای خارجی آنها باعث زیبایی دو چندان این سازه ها در هنگام شب شده است و همین امر موجب گسترش آنها به کاربری های دیگر مانند کانکس بستنی فروشی و نظیر این چنین کاربری هایی گردیده است.

تاریخچه کانکس بلیط فروشی

دلایل اولیه پیدایش این نوع سازه ها را در ابتدا تجمع مردم برای خرید کالا یا دریافت نوبت برای حضور در مکانی مانند سینما تشکیل می داد که برای حفظ حق تقدم و ایجاد نظم در چنین جاهایی مانند استادیوم های ورزشی و یا سینما ها بفکر صدور بلیط افتادند و از طریق آن سعی در احترام به حقوق مراجعه کنندگان کردند. برای این منظور نیاز به یک فضا یا سازه ای می بود تا بتواند این برگه های نوبت دهی را به مردم ارائه و هزینه ورودی را دریافت کند. در اینجا بود که نخستین نسخه های کانکس بلیط فروشی بوجود آمد و نمونه های اولیه شامل یک سازه تمام فلزی و بدور از هرگونه تجهیزات جانبی و یا تزئینات بوده است. فقط یک درب بازشو و یک قسمت شیشه ای برای ارتباط با افراد خارج برای دریافت بلیط و هزینه در آن تعبیه شده بود.کم کم سازمانهای دیگر مانند اتوبوسرانی ها و سالن های تئاتر و سینما نیز برای اقدام به ساخت این سازه ها کردند.تولید آنها نیز توسط شرکت یا تولیدی خاصی انجام نمی شده و کارگاه های آهنگری معمولی آنها را از ترکیب ورق های فلزی و پروفیل یا نبشی های آهنی تولید می کردند.
کمی بعد تر با پیشرفت و گسترش شهر ها و با بوجود آمدن کلان شهر ها و تکنو شهر ها زیبایی و کار آمدی بیش از پیش برای انسان امروزی ضروری گشته و نیاز به به روزرسانی این سازه ها بود. از این رو کانکس راکو وارد عمل شده و محصول جدیدی با نام کانکس بلیط فروشی را معرفی کرد. این سازه در واقع با حفظ هویت و پیشینه نمونه مدرن شده ای از همان دکه های بلیط فروشی است با این تفاوت که در ساختار آن به زیبایی و دوام اهمیت ویژه ای داده شده است.چراکه نوع های قبلی دیگر با ساختار شهر های امروزی و برای مشتریان امروزی مناسب نبوده و خیلی زود به علت استفاده از ورق های آهنی دچار فرسودگی و زنگ زدگی می شدند که نمای آنها را بسیار نا مناسب جلوه می داد.

ساخت کانکس بلیط فروشی

ساخت کانکس بلیط فروشی یا همان کیوسک بلیط فروشی راکو با نمای کامپوزیت از سال 1383 رسما آغاز و با ابعاد و رنگ های مختلف روانه بازار شد و بیشترین موارد استفاده آن برای سازمان اتوبوس رانی ، استادیوم های ورزشی ، سالن های تئاتر و موسیقی ، سینما ها و کمی بعد تر پارکیبگ های عمومی و شرکت های خصوصی بودند. این روند تا به امروز ادامه داشته است اما گروه مهندسین راه کوشش در طی این سالها بارها نمونه های جدید و بروز تری از آن را ارائه داده است و هر سال نیز گروه طراحی راکو نسخه جدیدی از آن را رونمایی می کنند.
اگر چه بسیاری از فروش بلیط ها و رزرو آنها اکنون بصورت اینترنتی و یا از طریق آزانس های خدماتی صورت می گیرد اما در مواردی نیز این کیوسک ها بصورت کانکس بلیط فروشی همچنان حضور خود را در فضای شهری حفظ نموده و گاها کاربری های دیگری مانند کیوسک راهنمای گردشگران و موارد مشابه آن برایش در نظر گرفته اند که باعث شده همچنان به عنوان عضوی قدیمی از فضای شهری در میان رفت و آمد شهروندان درجای خود بماند اگر چه تعداد آن کم تر و ظاهر آن دستخوش بروز رسانی ها و تغیراتی گشته است.

مشخصات فنی کانکس بلیط فروشی

شاسی از تیر آهن نمره 14 تا 18 بنا به سفارش بصورت دور کلاف و اسکلت از پروفیل های آهنی سنگین  در ابعاد 40*40 و 40*80 که بوسیله جوش ممتد به شاسی متصل و جهت جلوگیری از فرسایش استراکچر سطح کل آهن آلات توسط ضد زنگ پوشیده می شود. نمای بیرونی از نوع کامپوزیت و در برخی موارد نیز بنا به سفارش از چوب ترمو تشکیل شده است و دارای سه طرف پنجره دو جداره و در یک ظلع درب بصورت بیرون بازشو می باشد.جنس متریال درب کانکس بلیط فروشی از نوع آلومینیومی سنگین بصورت پیش رنگ شده و پنجره ها از نوع یو پی وی سی دوجداره می باشد.نور پردازی داخلی با مهتابی های تایلی و برای بدنه خارجی از چراغ های ال ای دی کم مصرف مانند کانکس نگهبانی استفاده می شود. سیم کشی برق همراه با سیم کسی تلفن ، نصب کلید و پریز های مورد نیاز همراه با جعبع فیوز مینیاتوری سیتم برقی این سازه را تشکیل داده است. بدنع دیوارها و سقف آن نیز از داخل دیوارپوش های پی وی سی با طرح چوب بوده و عایق جداره های آن را پلی استایرن با ضخامت 4 سانتیمتر برای جلوگیری از اتلاف انرژی تشکیل داده است.

ابعاد و قیمت کانکس بلیط فروشی

ابعاد این سازه بنا به درخواست و نیاز مشتریان از 1*1 متر تا 6*3 متر متغیر بوده و هر خریدار با توجه به نیاز و مقدار فضایی که برای ان در اختار دارد ابعاد مورد نیاز خود را مشخص می کند.در باره قیمت کانکس بلیط فروشی نیز باید گفت که بسته به ابعاد آن از 5 میلیون تومان تا 18 میلیون تومان متغیر می باشد.

گروه مهندسین راه کوشش - کانکس راکو


تمامی حقوق محفوظ است