کانکس سرپرست کارگاه | کانکس مشاور پروژه

کانکس سرپرست کارگاه

کانکس سرپرست کارگاه
اشتراک گذاری :

اگر از افراد شاغل در حوزه عمران و معماری یا مشاغل وابسته به امور ساختمان سازی باشید حتمابا دفاتر مستقر در این پروژه ها برخورد داشته اید  و حتما متوجه شده اید که هر کدام دارای کاربری خاصی و سلسله مراتب ساده ای است. معمولا یکی از آنها از بقیه بزرگتر و متفاوت تر بوده که همان کانکس سرپرست کارگاه می باشد. متفاوت بودن آن معمولا به دلیل کاربری و تردد زیاد افراد مختلف بوده که همین دلیل معمولا باعث استفاده از ابعاد بزرگتر برای این منظور می گردد.در ادامه به مشخصات و نیاز های اصلی کانکس سرپرست کارگاه اشاره شده است.

تعریف کانکس سرپرست کارگاه

هر مجموعه کاری جهت هماهنگی و پشبرد صحیح کار نیازمند یک سرپرستی درست می باشد تا هم امور مجریان و زمان کاری آنها را در هر مرحله مشخص نموده و هم به مهندسان و مدیران بالا دستی گزارشی از روند پیشرفت پروژه ارائه نماید.از این رو استقرار کانکس سرپرست کارگاه در پروژه های عمرانی بدین منظور بوده و در واقع محل جلسات متعدد با سر اکیپ های پیمانکاری ، مهندسین و معماران ، مدیران و صاحبان پروژه بوده. به همین دلیل معمولا ابعاد آن بزرگ و دارای یک میز کنفرانس بوده که گاها برای نقشه خانی نیز از آن استفاده می شود ، همچنین تعبیه محلی به عنوان آبدارخانه جهت پذیرایی از مراجعین در کانکس سرپرست کارگاه مطلوب می باشد. در برخی پرژه های بزرگ ممکن است اتاقی نیز جهت استراحت شبانه روزی در آن تعبیه گردد که به نیاز های پروژه و وسعت آن بستگی دارد.

مشخصات کانکس سرپرست کارگاه

از نظر طاهر و مشخصات فنی ممکن است کاملا مشابه کانکس کارگاهی معمولی که بصورت روتین در همه پروژه های عمرانی جهت استقرار کارگران و نیرو ها مورد استفاده قرار می گیرد بوده فقط ابعاد آن کمی بزرگتر باشد که در این حالت نیز برای نمای خارجی آن از رنگ متفاوت و همچنین حفاظ درب و پنجره جهت حفط مدارک و اسناد موجود در آن استفاده می کنند. اما در اکثر مواقع به دلیل تردد مهندسان و مدیران بالا دستی و میهمان ویژه ممکن است جهت کانکس سرپرست کارگاه به دنبال سازه های خاص و متفاوت تری بروند که در این حالت استفاده از کانکس لوکس اداری و یا نوع های ویژه با طراحی های اختصاصی برای این منطور مناسب می باشد.

موارد مشابه کانکس سرپرست کارگاه

از دیگر موارد مشابه ای که میتوان در پروژه های ساختمانی دید که معمولا دارای تفاوت و درجه کیفی بالاتری نسبت به سازه های دیگر هستند کانکس دفتر فروش پروژه ، مشاور اجرایی و مهندس ناظر ، کانکس اداری برای کارمندان مستقر در محل و موارد دیگری که کاربردی بجز اسکان پرسنل یا انبار تجهیزات پروژه باشد.

گروه مهندسین راه کوشش - کانکس راکو


تمامی حقوق محفوظ است