دمونتاژ کانکس | برچیدن کانکس

دمونتاژ کانکس

دمونتاژ کانکس
اشتراک گذاری :

برچیدن یا دمونتاژ کانکس در واقع جدا کردن قطعات تشکیل دهنده یک سازه پیش ساخته از یکدیگر و تبدیل آن به قطعات کوچکتر بوده که بطور مثال اعضای سقف از دیواره ها و دیواره ها از کف جدا شده تا بتوان آنها را در قطعات کوچکتر حمل نمود.مهمترین دلیل این کار اتمام یک پروژه و یا تصمیم به ایجاد تغییر دریک فضا بوده و یا ممکن است به دلیل فرسودگی سازه قصد برچیدن همیشگی آن را داشته باشیم.دلیل آن هرچه که باشد احتمالا یک مشکل اصلی وجود دارد و آن هم این است که نمی توان سازه را بصورت یکجا جابجا نمود و نیازمند دمونتاژ بخش های آن هستیم. این خدمات را تکنسین های کانکس راکو به صاحبان سازه های پیش ساخته در تمام نقاط کشور ارائه می کنند که در ادامه بیشتر با جزئیات آن آشنا خواهیم شد.

تفاوت دمونتاژ ، تخریب و برچیدن کانکس

سوالاتی که در ابتدا مطرح می شود از سوی درخواست کنندگان این است که آیا کانکس ما قابلیت دمونتاژ و مونتاژ مجدد را دارد؟ آیا پس از برچیدن سازه برای برپایی آن می شود فقط از همان قطعات استفاده کرد ؟ آیا قابلیت تغییر در پلان داخلی یک کانکس اداری پس از دمونتاژ میسر خواهد بود؟ و در نهایت تفاوت برچیدن ، تخریب و دمونتاژ کانکس چیست ؟ در پاسخ باید اینگونه گفت که تمامی سازه های پیش ساخته و حتی سازه های سنتی قابلیت تخریب را داشته اما سازه های پیش ساخته از این لحاظ دارای مزیت بوده که قابلیت برپایی مجدد را دارد.حال برخی از سازه ها که بصورت پیچ و مهره ای از پایه طراحی و تولید شده اند به راحتی دارای قابلیت دمونتاژ و بارها می توان آنها را مونتاژ نمود و حتی در پلان آنها تغییراتی اعمال نمود. اما تعداد این نوع سازه ها بسیار کم بوده و تغریبا بیش از 95 درصد انواع کانکس دارای استراکچری یک پارچه هستند که اعضای اسکلت آنها به یکدیگر جوش شده اند. این سازه ها می بایست توسط تکنسین ها از محل های جوش خورده جدا و به قطعات کوچکتری تبدیل شده و پس از انتقال به محل جدید مجددا به یکدیگر جوش شوند.

هزینه دمونتاژ کانکس

بسته به اینکه سازه از چه نوعی و با چه ابعادی و همچنین در چه مکانی واقع شده باشد می بایست برآورد قیمت شود و اینکه اگر کانکس پیچ و مهره ای با قابلیت دمونتاز ساده و یا از نوع جوشی که نیازمند برش کاری باشد هزینه ها و قیمت های آنها متفاوت است. همچنین برپایی مجدد آنها نیز تحت تاثیر متغییر های بالا به علاوه اینکه باید برسی شود که آیا قطعات بدست آمده از دمونتاژ کانکس قبلی تا چه میزان سلامت و دارای قابلیت استفاده محدد بوده چرا که ممکن است برای برپایی مجدد آن نیازمند کمی مصالح اضافی بوده و یا حتی بخواهیم از نظر مساحت آن را گسترش دهیم ، از این رو برآورد هزینه ها و قیمت دمونتاژ کانکس با در نظر گرفتن شرایط سازه ای که شما قصد برچیدن آن را دارید صورت می گیرد.

برچیدن کانکس و کمپ های بزرگ کارگاهی

یکی از بیشترین موارد درخواست دمونتاژ کانکس برای برچیدن کمپ های بزرگ کارگاهی عمرانی بوده که بیشتر در مناطق خارج شهر برای پیش برد یک پروژه بنا شده اند و پس از به اتمام رسانیدن پروژه درخواست برچیدن و گاها برپایی مجدد در یک محل جدید را دارند که این خدمات نیز از سوی کانکس راکو در تمامی نقاط کشور ارائه می گردد و در صورت نیاز کارشناس حضوری برای برسی کم و کیف سازه و تعیین مراحل و همچنین برآورد هزینه های برچیدن سازه به محل مورد نظر فرستاده می شود.

گروه مهندسین راه کوشش - کانکس راکو


فرهاد منتظری تاریخ :۱۳۹۸/۳/۲۲ سلام آیا همه کانکس ها رو میشه دمونتاژ کرد یا فقط مدل های خاصی این قابلیت رو دارن؟
تمامی حقوق محفوظ است