کانکس توریستی

کانکس توریستی

کانکس توریستی
اشتراک گذاری :

حتما برای شما هم پیش آمده به سفر های چند روزه همراه تور یا تعدادی از دوستان  به مناطق یلاقی یا حتی کویری کشور بروید و چند شبانه روز را در آنجا سپری کنید.از مهمترین دغدغه ها در این نوع سفر های طبیعت گردی فرآهم نمودن فضایی برای خواب شب و همچنین نگهداری وسایل مورد نیاز در طول سفر می باشد. کانکس توریستی سازه ای بوده که برای استفاده در این موارد طراحی و تولید شده است که می توانید جهت اطلاع از انواع آنها در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

تعریف کانکس توریستی

اگر بخواهیم بظور خلاصه تعریفی از کانکس توریستی داشته باشیم باید اینگونه بیان نمود که سازه ایست چرخدار با ابعاد 10 تا 15 متر مربع که به وسیله مالبند مخصوص به یک خودروی کشنده متصل گردیده و مانند یک اتاق در سفر ها مورد استفاده قرار می گیرد. کانکس توریستی دارای دو نوع کلی بوده که یکی از آنها بسیار ساده و بدون هیچ گونه تجهیزات داخلی می باشد که از آن معمولا بصورت گروهی و برای انبار آذوغه در طول سفر استفاده می شود اما نوع دیگراین کانکس چرخدار که برای استفاده های خصوصی بوده دارای امکانات داخلی مانند تخت خواب های تاشو ، آشپز خانه ، منبع ذخیره آب و یا حتی سرویس بهداشتی بوده که بنا به نیاز می توان یکی از آنها را انتخاب نمود.

کاربرد کانکس توریستی

اینکه چرا در هنگامی که به سفر طبیعت گردی رفته ایم نیاز به داشتن کانکس توریستی داریم خود یک سوال بوده که در پاسخ به آن باید گفت که وقتی شما شب را در یک مکانی مانند جنگل بخواهید سپری کننید ممکن است با مشکلات متعددی از جمله سرمای هوا یا وجود جانوران جنگلی روبرو شده و از طرفی برای استراحت و یا صرف غذا نیز می بایست وسلیلی را با خود حمل کنید که وزن زیادی داشته و نمی توان در یک کوله پشتی آنها را جای داد ، وسایلی مانند آب آشامیدنی برای چند نفر برای استفاده در چند روز ، غذا کافی ، مواد فاصد شدنی و بسیاری دیگر از اینگونه تجهیزات. حال با تهیه یک کانکس توریستی بسیاری از مواردی که در بالا ذکر شد خود به خود حل شده و شما همواره در دل طبیعت دارای یک اتاق مجهز به وسایل مورد نیاز و همچنین یک فضای امن برای استراحت خواهید بود.

ویژگی های کانکس توریستی

اولین و مهمترین ویژگی یک کانکس توریستی مجهز بودن به محور های چرخدار و مالبند متناسب با وزن و ابعاد آن بوده که بتوان آن را به خودرو هایی که توان کشندگی دارند متصل نمود و با آن به دل طبیعت رفت.
نکته بعدی در مورد آن استفاده بهینه از فضای موجود بوده که برای تحقق این امر می بایست از تخت خواب های تاشو استفاده کرد تا در هنگام روز بتوان آنها را جمع نموده و فضای بیشتری در اختیار داشته باشیم. همچنین دیگر بخش های داخلی آن می بایست به تجهیزات ضروری و حیاطی که ممکن است در طول سفر مورد نیاز شود اختصاص یابد که مهمترین آنها عبارتند از آب آشامیدنی ، غذای کنسروی ، شارژر های برقی و تجهیزات اولیه پزشکی که ممکن است در مواقع ضروری مورد استفاده قرار گیرد.
همچنین جهت امنیت بیشتر سازه بخصوص در هنگام شب می توان برای درب و پنجره آن حفاظ های آهنی تعبیه نمود تا شب را بتوان بدور از هیچ گونه استرسی در آرامی داخل کانکس مسافرتی بسر برد همچنین حفاظ های توری برای جلوگیری از ورود حشرات به داخل نیز بسیار کارآمد می باشد..
سوالات متداول درباره کانکس توریستی:
آیا برای حمل آن نیاز به اخذ مجوز می باشد؟
سوال متداول که معمولا در هنگام خرید کانکس توریستی مطرح می گردد بحث حمل آن در جاده ها و اخذ مجوز های مربوط می باشد.باید عرض کنیم که اگر شما قصد حمل این سازه را در سطح شهر و یا جاده ها و اتوبان های بین شهری را داشته می بایست اقدام به اخذ مجوز از اداره راهنمایی و رانندگی و سازمان جهانگردی و توریستی نمائید اما اگر فقط قرار است در محدوده ییلاقی و جاهایی خارج از جاده های پرتردد کشور استفاده کنید مثل زمانی که شما یک ویلا در جایی داشته و فقط هنگامی که از آنجا خارج و به روستا یا جنگل های اطراف می روید می خواهید از آن استفاده کنید نیازی به اخذ مجوز نیست.بسیاری از شرکت های توریستی و مجریان تور های داخلی محلی برای قرار دادن آنها پس از اتمام تور و تا شروع تور بعدی در همان منطقه در نظر گرفته و دیگر کانکس را به درون شهر نمی آورند.اما همانگونه که پیش تر گفته شد اگر قصد شما جابجایی و حمل زیاد در جاده ها و سطح شهر و محور های پر تردد است می بایست مجوز های لازم را از سازمان های مرتبط اخذ نمائید.
این سازه با چه ویسله ای حمل می شود؟
اگر منظور حمل از شهری به شهر دیگر است که بهتر است چرخ های آن را بازکرده و سازه را روی کف تریلی قرار و از شهری به شهر دیگر و یا از هر استانی به استان دیگر به راحتی حمل کنید اما اگر منظور از وسیله کشنده در هنگام استفاده در سفر است باید گفت شما با هر وسیله و ماشین غیر از ماشین های سواری به علت توان کم آنها می توانید سازه را حمل کنید.حتی ماشین های باری سبک مانند نیسان وانت ها نیز به راحتی از پس این کار بر می آیند و البته وزن  سازه با توجه به وسایلی که شما در آن قرار می دهید و همینطور نوع جاده که برای عبور اتوموبیل مناسب باشد یا خیر جز مسائل نسبی بوده و باید مورد توجه قرار گیرد.

گروه مهندسین راه کوشش - کانکس راکو


تاریخ :۱۳۹۶/۱۲/۲۷ سلام خوب میشد قیمت درج میشد
تاریخ :۱۳۹۶/۱۲/۲۷ سلام خوب میشد قیمت درج میشد
تمامی حقوق محفوظ است