کانتینر مسکونی

کانتینر مسکونی

کانتینر مسکونی
اشتراک گذاری :

کانتینر مسکونی سازه ای ارتقاع یافته از همان کانتینر های 20 و 40 فوت می باشد که برای استفاده در حمل کالا بصورت دریایی و زمینی ساخته شده اند و بعد از اتمام اعتبار برگ سبز آنها کاربری های دیگری برایشان تعریف می شود که مهمترین آنها استفاده به عنوان انبار و یا فروشگاه های سیار بوده اما یک نوع کاربری دیگر نیز وجود دارد که با ایجاد کمی تغیرات در ساختار آنها و دکور کردن  داخل آنها ایجاد می شود که آنهم کاربری مسکونی و ویلایی می باشد.طرفداران این گونه سازه ها در همه جای جهان رو به گسترش است و نقطه شروع این امر از کشور های اروپایی بوده و سپس به آمریکا و آسیا نیز رواج پیدا کرد.در کشور ما نیز افرادی خواهان استفاده از کانتینر برای فروشگاه و یا ویلای مسکونی می باشند و همین امر مارا بر این داشت تا در این مطلب به برسی ویژگی های آنها بپردازیم.کانکس راکو نیز چند سالی است برای برطرف کردن نیاز مراجعین اقدام به این امر نموده و تا بحال نمونه های متعددی از آنها را تولید کرده است.

ساخت کانتینر مسکونی


برای شروع به ساخت کانتینر مسکونی می بایست در ابتدای کار یک برنامه ای به عنوان راهنمای کار تهیه کنیم که شامل مراحل ساخت و امکانات مورد نیاز می باشد.برای تهیه این برنامه می بایست اطلاعاتی نظیر مقدار مساحت مورد نیاز و مکان قرار گیری ، شرایط آب و هوایی منطقه و همچنین میزان بودجه ای که برای این منظور در اختیار داریم مشخص باشد.پس از آنکه برنامه تعین شد باید مطابق مراحل زیر عمل کنیم
کانتینر مسکونی 40 فوت

طراحی کانتینر مسکونی


در ساخت هر محصول جدیدی نیازمند طراحی آن هستیم بخصوص وقتی صحبت از ساخت و ساز یک بنا یا سازه پیش ساخته به میان می آید. چرا که تمامی امکانات و جزئیات آن باید از قبل با ابعاد و اندازه مشخص شود تا بتوان تمهیدات مورد نیاز برای هرکدام را در نظر گرفت. طراحی کانتینر مسکونی از بسیاری جهات مشابه کانکس ویلایی می باشد چرا که هردو یک سازه سکونت گاهی با قابلیت جابجایی بوده با این تفاوت که کانکس از ابتدا برای این منظور ساخته می شود اما کانتینر مسکونی با ایجاد تغییرات در شکل و کاربری یک سازه از قبل ساخته شده تولید می گردد.برای شروع این کار نقشه های دوبعدی و در صورت امکان طرح سه بعدی آن را می بایست توسط یک مهندس معمار تهیه کنیم.

طراحی سه بعدی کانتینر مسکونی


این مرحله در ساخت یک کانتینر مسکونی بی عیب و نقص و مزابق با آنچه در ذهن شما پی از اقدام به این کار نقش بسته است بسیار مفید بوده و پیشنهاد می کنیم برای طراحی سه بعدی کانتینر مسکونی از نرم افزار های کامپیوتری نظیر تریدی مکس و راینو استفاده کرده و همچنین برای نقشه ها و پلان های دوبعدی نیز از اتوکد استفاده کنید.

تزئین کانتینر مسکونی


تزئینات و یا همان دکوراسیون داخلی کانتینر مسکونی باید بگونه ای باشد که حس آرامش بخش فضای یک خانه را به باشنده القا کند و در عین حال دارای دوام و پایداری مناسبی در برابر انواع شرایط اقلیمی باشد.استفاده از لمینت پارکت برای کف سازه ، دیوار پوش های پی وی سی برای دیواره ها و سقف پیشنهاد ویژه ما برای تزئین فضای داخلی می باشد.

عایق بندی کانتینر مسکونی


این مورد در ساخت کانتینر مسکونی بسیار حائذ اهمیت بوده چرا که جداره های خارجی آن را ورق های فولادی تشکیل داده اند و اگر بخوبی دیواره ها و سقف عایق بندی نشود در تابستان فضای داخلی بسیار گرم و در زمستان سرد خواهد بود. برای عایق بندی جداره های این سازه می توان از انواع روش ها و مصالح استفاده کرد که پشم سنگ ، فوم ، پلی استایرن و پلی اورتان معمول ترین آنها بوده اما نوع پلی اورتان بهترین گزینه خواهد بود.

امکانات کانتینر مسکونی


هر آنچه در یک ویلا یا خانه مسکونی وجود دارد می توان در جز امکانات کانتینر مسکونی در نظر گرفت. بخش هایی مانند بازشو ها و پنجره ها ، اتاق خواب ها و آشچز خانه و همچنین سرویس های بهداشتی. تمامی اینها به برنامه ای که در ابتدا تعیین کرده و نقشه هایی که برای ساخت ترسیم کرده اید بستگی داشته و مطابق همان برنامه ها می توانید در فضای داخلی آنها را قرار دهید و در این مورد محدودیتی وجود ندارد.

انواع کانتینر مسکونی


کانتینر مسکونی را به روش ها و سبک های مختلف با ابعاد و امکانات متفاوتی می توان طراحی و تولید نمود که در ادامه چند نمونه از معمول ترین آنها را تشریح کرده ایم. انتخاب یکی از این موارد بستگی به مقدار فضای مورد نیاز و البته بودجه خریدار خواهد داشت.

کانتینر مسکونی دوقلو


در این روش برای افزایش مقدار فضای زیر بنا و از همه مهمتر عرض سازه اقدام به ساخت کانتینر مسکونی دوقلو می کنند که در واقع دو کانتینر 20 یا 40 فوت را در کنار یکدیگر قرار داده و یک طرف دیواره هر کدام را حذف و آن دو را با جوش ممتد به یکدیگر متصل می کنند. این کار باعث می شود پلان مناسب تر با تقسیمات استاندارد برای اتاق خاب ها و دیگر فضا های فرعی در اختیار داشته باشیم.

کانتینر مسکونی 40 فوت


در برخی موارد به دلایلی از جمله کمبود فضایی که در اختیار داریم فقط از یک کانتینر 40 فوت برای ساخت سازه مسکونی استفاده می کنیم. در چنین حالتی باید از نوع های کیوب یا همان ارتفاع بلند استفاده کرده و معمولا در آن فقط یک اتاق خواب می توان تعبیه نمود. عرض این بنا نیز کمی باریک تر از حالت دوقلو بوده که در واقع عرض فضای داخلی 2.4 متر خواهد بود.
کانتینر مسکونی دو طبقه

کانتینر مسکونی دوبلکس


استفاده از کانتینر مسکونی دوبلکس برای زمانهایی می باشد که مقدار مساحتی که برای این منظور در اختیار داریم برای ما کم بوده و از این طریق بخشی از فضا های داخلی را می خواهیم به طبقه بالا منتقل کنیم و یا اینکه ملک ما دارای چشم انداز زیبایی بوده و می خواهیم با ارتفاع گرفتن از سطح زمین از این چشم انداز استفاده کنیم. در چنین شرایطی برای ساخت کانتینر مسکونی دوبلکس دو سازه را بر روی یکدیگر قرار داده و یک راه ارتباطی مانند پله از داخل یا بیرون بنا برای آن در نظر می گیریم. بدین صورت یک کانتینر مسکونی دوطبقه ایجاد کرده ایم که معمولا طبقه دوم محل قرار گیری اتاق خوابها خواهند بود. در چنین شرایطی بهتر است سازه از طریق صفحه ستون به زمین متصل شده تا در برابر بادهی شدید مقاوم سازی شود.
داخل کانتینر مسکونی

داخل کانتینر مسکونی


همانگونه که پیش تر نیز اشاره شد داخل کانتینر مسکونی با روش ها و سلیقه های مختلف می تواند تزئین و بخش ها و تقسیم بندی های مختلفی داشته باشد که از هرلحاظ مشابه یک خانه یا ویلای ساخته شده با روش سنتی بنایی باشدو در این مورد محدودیتی وجود ندارد.

 

قیمت کانتینر مسکونی


هزینه های تمام شده و قیمت کانتینر مسکونی بنا به شرایط و امکاناتی که در بالا توضیح داده شد مشخص و سازه ارزشگزاری می شود.در این مورد معمولا قیمت کانتینر مسکونی مجموع هزینه های خرید سازه های اولیه ، تغیرات صورت گرفته ، امکانات داخلی ، کیفیت مصالح بکار رفته ، هزینه های حمل و نقل و جابجایی می باشد که در هنگام اقدام به شروع این کار می بایست از طریق تولید کننده پیش فاکتوری حاوی اطلاعات کلی و قیمت آن دریافت نمائید.

گروه مهندسین راه کوشش - کانکس راکو

 


تمامی حقوق محفوظ است