مراحل ساخت کانکس

مراحل ساخت کانکس

مراحل ساخت کانکس
اشتراک گذاری :

مراحل ساخت کانکس و فرآیندی که یک سازه پیش ساخته از مرحله درخواست خریدار تا تحویل محصول طی می کند در سیستم کانکس راکو موضوع این مطلب ما می باشدو تلاش شده که خریداران عزیز را با نحوه سفارش و تحویل کالای خود در این سیستم آشنا کنیم.
 

سفارش کانکس

در این مرحله که در واقع با اولین تماس خریدار شروع می شود مشاوران پس از دریافت درخواست های ایشان و برسی نیاز های اصلی ترتیب یک جلسه حضوری را با ایشان می دهند. در جلسه حضوری پیشنهاد های خود را به خدیدار ارائه کرده و در باره کمت و کیفت های مورد نیاز در سازه صحبت هایی به میان می آید.اگر در این مرحله نمونه های موجود و طرح های از پیش آماده شده جوابگوی نیاز ایشان باشد که کار تمام است اما در صورتی که این اتفاق نیفتد سفارش کانکس ایشان به مرحله طراحی اختصاصی ارجاع داده می شود.
 

طراحی کانکس

این مرحله با توجه به اطلاعات بدست آمده از صحبت های خریدار و نیاز های ایشان از سازه مورد در خواست خود صورت می گیرد و بگونه ای طراحی کانکس مرحله پیش تولید بحساب می آید.این امر توسط مهندسین طراح با نرم افزار های کامپیوتری و در دو بخش طراحی دو بعدی و سه بعدی انجام می گیرد که پس از تائید طرح سه بعدی کانکس توسط خریدار ، نقشه های دو بعدی و دیتیل های فنی آن نیز ترسیم و در قالب یک لوح فشرده یا پروپوزال ارائه می گردد.
 

تولید کانکس

در این مرحله نقشه ها و زرح ها توسط خریدار تائید شده و با ضمیمه دستور ساخت به سالن تولید ارجاع داده می شود. مدیر تولید پس از برسی نقشه ها دستور ساخت را امضا و ناظر و مجریان تولید کانکس را مشخص می کند. هر سازه دارای یک ناظر یا سرپرست تولید به همراه تیم مجری و تکنسین های فنی می باشد که تحت نظارت و امرو او به ساخت و تولید سازه مطابق با نقشه های فنی می کنند.تولید خود شامل مراحل زیر می باشد:
 

اسکلت کانکس

این مرحله در واقع ساخت استراکچر و استخوان بندی اصلی سازه بوده که به آن اسکلت کانکس می گویند.این بخش بیشتر شامل عملیات برش کاری و جوش کاری آهن آلات و اتصال آنها مطابق نقشه های اجرایی ترسیم شده می باشد. خود اسکلت از دو بخش اصلی با نام های شاسی و استراکچر تشکیل شده که معمولا شاسی از تیر آهن و استراکچر از نوع پروفیل های آهنی می باشد. البته در موارد کمی نیز ممکن است از نبشی و ناودانی نیز در اسکلت استفاده شود. تمامی موارد مهم مصل تعداد قید ها و محل قرار گیری آنها به همراه نحوه قرار گیری شاسی و اتصال تیر آهن ها در نقشه مشخص و مجریان می بایست بر همان اساس کار را اجرا کنند. پس از اتمام اسکلت کانکس و تائید مدیر تولید سازه برای مقاوم سازی در برابر فرسایش آغشته به ضد زنگ می گردد بطوری که تمامی قید های اصلی ، فرعی و اتصالات آن را پوشش دهد.البته ناگفته نماند تمامی اسکلت ها به این گونه بنوده و بعضا بصورت پیچ و مهره ای یا دارای جزئیات اختصاصی بوده که از حالت روتین خارج است و در چنین مواردی نظارت بر عهده شخص طراح خواهد بود.
 

تزئین کانکس

این مرحله مانند مرحله نازک کاری در ساختمان بوده که به تزئین کانکس معروف است.این بخش نوبت نصب درب ها و پنجره ها ، پوشش داخلی و خارجی سازه ،عایق بندی و درزگیری ، اجرای کف و کفپوش ، سیم کشی و نصب چراغ های داخلی و خارجی ، نصب کلید و پریز ها ، و بسیاری از جزئیات و تزئینات دیگر می باشد.در برخی سازه ها که نیاز به تجهیز کردن آنها بوده مانند نوع فست فود یا کافی شاپ ، تجهیزات آنها نیز در این مرحله نصب و اگر سازه دارای سرویس بهداشتی و آشپز خانه باشد نیز مراحل لوله کشی و نصب شیرالات و دیگر متعلقات آنها نیز انجام می گیرد.
 

رنگ آمیزی کانکس

البته باید گفت که تمامس سازه ها نیاز به رنگ آمیزی ندارند و برخی مانند نوع کامپوزیتی که خود از پنل های پیش رنگ شده آلومینیومی ساخته می شود جز این دسته از کار می باشد و یا در برخی موارد رنگ آمیزی کانکس شامل رنگ قسمت هایی می باشد که قید های اسکلت در نما مشخص است که در مراحل ساخت کانکس به این نوع سازه استراکچر اکسپوز گفته می شود. در برخی موارد نیز رنگ آمیزی در جلا دادن به نمای خارجی بوده که این مورد مختص سازه هایی می باشد که در نمای آنها از چوب استفاده می شود و در نهایت برای مقاوم سازی و زیبایی بیشر نمای کار چوب ها را با مواد مختلفی جلا می دهند.
 

تحویل کانکس

در این بخش مراحل ساخت کانکس به پایان رسیده و کار آماده تحویل به مشتری می باشد. در بیش از 90 درصد مواقع تحویل درب کارخانه بوده و خریدار خود سازه را به محل مورد نظر حمل خواهد کرد اما در برخی موارد بخصوص در مورد سازه های ویلایی که دارای ابعاد بزرگ بوده و یا بصورت چند قلو ساخته شده است می بایست از طرف تولید کننده تکنسین های فنی جهت نصب کانکس در محل مورد نظر خریدار ارسال گردد که این موارد در ابتدای امر و در هنگام قرار داد فروش مشخص و مراتب آن در فاکتور آمده است.در چنین مواردی سازنده می بایست در محل خریدار حاضر و سازه را در محل نصب و به ایشان تحویل دهد. اما همانگونه که پیشتر اشاره شد در اکثر مواقع ابعاد سازه به نحوی است که نیاز به مرحله نصب در محل نداشته و شخص خریدار به راحتی آن را به محل مورد نظر خود حمل و بر روی سطح قرار می دهد.

گروه مهندسین راه کوشش - کانکس راکو


تمامی حقوق محفوظ است