کانکس برای مسافران نوروزی

کانکس برای مسافران نوروزی

کانکس برای مسافران نوروزی
اشتراک گذاری :

حتما در ایام نوروز پیش آمده که همراه خانواده خود به شهر ها و مناطق مختلف کشور سفر کرده باشید و حتما برای اقامت نیز به هتل ها و میهمانسرا های این مناطق مراجعه نموده اید .در بسیاری از مسافرت ها عمده هزینه ای که باید متحمل شد که بیشتر از هزینه های رفت و آمد و یا گشت و گزار در مناطق توریستی بوده هزینه اقامت در هتل ها می باشد.حال طرحی که در اینجا مطرح می شود استفاده از کانکس برای انجام مسافرت های ارزان قیمت در مناطق مسافرتی می باشد.تصور کنید در یک پلاژ یا منطقه توریستی تعداد زیادی از کانکس ها بصورت اتاقک با فاصله ای مناسب در کنار یکدیگر قرار بگیرند تا خانواده های مسافرین بتوانند برای چند شب در آنها اقامت داشته و هزینه زیادی برای اقامت در هتل های گرانقیمت ننمایند. البته ما منکر این نیستیم که امکانات رفاهی یک هتل لوکس با کانکس قابل مقایسه است اما در اینجا ما به دنبال راهی برای میسر نمودن مسافرت های ارزان قیمت می باشیم تا همه بتوانند با هر توان مالی در ایام نوروز به سفر بروند.

مزایای استفاده از کانکس برای مسافران نوروزی

در این طرح ایده بزرگی نهفته است که ایجاد رفاه عمومی برای تمامی اقشار جامعه می باشد که هدف اصلی این موضوع می باشد اما دارای اهداف و مزایای دیگری نیز هست. یکی از مزایای اسکان در کانکس برای ایام نوروز این است که فضای متفاوتی را برای شما که خواها دور شدن از فضای شهری و اقامت چند روزه در دل طبیعت هستید را به ارمقان می آورد. هتل های معمولا هر جقدر هم که مجلل باشند باز همان حس و حال آپارتمان نشینی را به ساکنین القا می کنند که این با هدف ما از سفر کردن در مقایرت بوده اما اسکان در کانکس مسکونی حس و حال یک کلبه چوبی در دامن طبیعت را برای ما به ارمغان اورده که این خود باعث تغییری چند روزه در سبک زندگی ما می گردد.

تجهیز مناطق توریستی با کانکس

این طرح هم توسط شهرداری ها و استان داری ها که به نوعی نهاد های دولتی محسوب می شوند قابل اجرا بوده و هم اشخاص حقیقی که دارای پلاژ یا ملک های خصوصی بزرگ هستند به عنوان فعالیتی درامد زا می تواند اجرا شود. برای تهیه کانکس ها نیز هم می توان از کانکس های سالنی بصورت یک اتاق و هم از کانکس های ویلایی تجهیز شده که به مانند یک خانه می باشند استفاده کرد و با کنار هم قرار دادن آنها یک مجتمع اقامتی توریستی ایجاد نمود.در گذشته نیز شاهد حرکت های اینچنینی از سوی شهر داری ها بوده ایم که در ایام نوروز فضایی رابرای برپایی چادر مسافران در نظر می گرفتند که اکنون استفاده از کانکس بجای این چادر ها علاوه بر ایجاد فضا و حریمی خصوصی برای خانواده از امنیت بیشتری نسبت به چادر در برابر باد و باران برخوردار خواهند بود و به نوعی خاطره ای خوش از آن منطقه در ذهن آنها ثبت خواهد گردید.

 

گروه مهندسین راه کوشش - کانکس راکو


تمامی حقوق محفوظ است