کانکس برای باغ

کانکس برای باغ

کانکس برای باغ
اشتراک گذاری :

یکی از کاربرد های رو به افزایش کانکس استفاده در باغ می باشد. اگر چه این سازه های پیش ساخته در ابتدا برای سکونت موقت و اسکان نیرو های کار در پروژه های ساختمانی بصورت یک اتاق سالنی تولید می شدند اما رفته رفته با پیشرفت صنعت پیش ساختگی بخش های دیگری مانند سرویس بهداشتی و آشپز خانه و به دنبال آن اتاق خواب نیز به آنها افزوده و شبیه به یک خانه مسکونی کامل شدند که نه تنها برای اسکان موقت بلکه برای زندگی یک خانوار نیز مناسب می باشند.از این رو بر آن شدیم تا در این مطلب به برسی ویژگی ها و خصوصیات کانکس برای باغ های شخصی بپردازیم .

کانکس مسکونی برای باغ


در بسیاری از ملک ها و باغ ها امکان احداث بنا به علت محدودیت های مختلف از جمله نداشتن پروانه ساخت و یا زمان کافی برای انجام عملیات ساختمانی وجود نداشته و از این رو زمانی که صاحب ملک به همراه خانواده خود برای گذراندن اوغات فراغت یا آخر هفته ها به باغ خود مراجعه می کنند فضایی برای استراحت و یا امکان ماندن در هنگام شب را نداشته و این امر موجب می شود نتوانند ساعات زیادی را در ملک خود سپری کنند. از این رو اقدام به تهیه سازه یا همان کانکس مسکونی برای باغ خود می کنند و در مدت زمان بسیار کوتاهی در مقایسه با ساخت و ساز به روش سنتی می توانند بنایی در ملک خود داشته باشند.این سازه ها می توانند از یک اتاق کوچک تا یک خانه ویلای مجهز یا کانکس دواتاقه باشد که این بسته به سفارش و نیاز خریدار دارد.

کانکس سرایداری برای باغ


یکی دیگه از کاربرد های سازه های پیش ساخته ساخت کانکس سرایداری برای باغ می باشد و مورد استفاده آن برای ملک های بزرگ و باغ هایی می باشد که صاحب آن در ایام خاصی مانند تعطیلات فقط می تواند به آنجا مراجعه کندو برای نگهداری و انجام امور باغبانی در ملک خود نیاز به یک سرایدار داردو با تهیه این کانکس به عنوان اتاق سرایداری یا محل سکونت باغبان از آن استفاده می کند.

ساخت کانکس برای باغ


روش های ساخت بنای پیش ساخته به دو صورت کلی اجرا در محل و یا پیش ساخته در کارخانه و حمل به محل می باشد. روش ساخت در محل برای ملک هایی مناسب می باشد که به علت محدودیت های مانند کم بودن عرض خیابان امکان حمل سازه کامل با تریلی به درون ملک خود را ندارند و می بایست تمامی مراحل ساخت درون باغ انجام شود. این کار حدود 30 روز زمان نیاز دارد و از لحاظ هزینه نیز هر متر مربع آن برای تهران و حومه حدود 100/000 تومان و شهر های دیگر 150/000 تومان افزایش داشته که با کسر هزینه های حمل نسبت به حالت آماده شده تفاوت چندانی ندارد.در روش دیگر که کل سازه در کارخانه تولید و سپس بصورت یک تکه و یا در صورت بزرگ بودن ابعاد بصورت دوقلو به محل حمل می شود ، نهایت زمان مورد نیاز دو روز می باشد چرا که تمامی کار ها از قبل انجام شده است و فقط اتصال انشعاب برق و آب را در محل به آن وصل و استفاده خواهید نمود.

کانکس باغی


شکل و ظاهر سازه ای که در باغ مورد استفاده قرار می گیرد باید بگونه ای زیبا و کلبه مانند باشد که در اصتلاح به آن کانکس باغی می گویند. نمای بدنه خارجی معمولا یا از چوب و یا پانل های طرح چوب استفاده می شود و در برخی موارد نیز فقط از سقف های شیب دار طرح کلبه ای در این موارد استفاده می شود.دلیل این امر بخاطر حفظ ظاهر ارگانیک و طبیعی باغ می باشد و ساخت یک سازه با فرم مدرن شاید کمی موجب اختلال در این مورد گردد ، اگر چه در این زمینه نیز طرح های زیبا و کارآمدی وجود دارد.

قیمت کانکس ویلایی برای باغ


نحوه برآورد و محاسبه قیمت کانکس برای باغ با توجه به شرایط ساخت و ابعاد متغییر بوده چرا که سازه هم می تواند یک اتاق سالنی ساده باشد و یا یک خانه مجهز به سرویس بهداشتی ،آشپز خانه و اتاق خواب . در این دوحالت قیمت ها متفاوت بوده اما بصورت حدودی برای اطلاع از رنج آنها می توان اینگونه در نظر گرفت که قیمت کانکس برای باغ در حالت سالن خای یا یک اتاق خالی از متری 350/000 تومان برای هر متر مربع تا 900/000 تومان و در حالت تجهیز شده مانند یک خانه کامل با بخش های مختلف از متری 1/000/000 تا 1/600/000 تومان برای هر متر مربع متغییر خواهد بود.

گروه مهندسین راه کوشش - کانکس راکو


تمامی حقوق محفوظ است