کانکس آرایشگاه | طراحی و ساخت کانکس آرایشگاهی

کانکس آرایشگاه

کانکس آرایشگاه
اشتراک گذاری :

کانکس آرایشگاه سازه ای پیش ساخته بوده که از نام آن بخوبی می توان به کاربرد آن پی برد.این سازه که توسط گروه مهندسین راه کوشش طراحی و تولید می گردد دارای ویژگی ها و مشخصاتی است که در ادامه به آن پرداخته ایم اما قبل از آن به کاربرد و مکان های مورد نیاز و اینکه چرا از این سازه در چنین مکان هایی استفاده می شود خواهیم پرداخت.

محل کاربرد کانکس آرایشگاه

ترمینال های مسافر بری ، فرودگاه ها ، نمایشگاه های بین المللی و حتی سالن های همایش بزرگ همه جز آن دسته از فضا هایی هستند که افراد برای قرار ملاقات های مهم و به دلیل صرفه جویی در زمان ممکن است نیاز به آرایشگاه سریع و آراستن ظاهر خود داشته باشند تا آمادگی لازم برای حضور در یک همایش یا دیدار با افراد خاصی را داشته باشند. از این رو قرار دادن کانکس آرایشگاه در چنین مکان هایی نوعی نیاز تلقی شده که در سالهای اخیر با تهیه و نصب آن در این محل ها همواره شاهد استقبال مردم از آن بوده ایم. حتی گاها در کنار کانکس آرایشگاه فروشگاه های کوچک کفش و لباس نیز احداث می کنند که گاها آنها نیز مانند کانکس فروشگاهی بوده تا افراد بتوانند حتی پوشش خود را در صورت نیاز تغییر داده و نیاز های اولیه خود را در تامین پوشاک خیلی سریع برطرف نمایند ، البته این به منظور احداث فروشگاه بزرگ نبوده و فقط برای در دسترس بودن و در جهت افزایش رضایت مسافر یا عموم حاظرین در چنین فضا هایی بوجود آمده و ناگفته نماند که با توجه به بازخورد بعمل آمده از فروش نسبی خوبی نیز برخوردار بوده اند.

مشخصات کانکس آرایشگاه

معمولا قصد مردم از مراجعه به آرایشگاه آراستن ظاهر خود بوده و همین جمله خود گویای این مطلب است که ظاهر یک آرایشگاه پیش ساخته نیز می بایست دارای زیبایی و طراحی خاص باشد.با استفاده از طرح ها ، مصالح ، تکنیک های نورپردازی و ترکیب رنگ های مختلف می توان این زیبایی ظاهری را برای کانکس آرایشگاه فرآهم نمود. از نظر مشخصات فنی و اصول مهندسی نیز می بایست این سازه حداقل دارای 14 متر مربع فضای داخلی با کف از نوع سرامیک و دیوار پوش های قابل شستشو باشد تا تمامی نکات بهداشتی رعایت ، همچنین فضا های داخلی کمی متفاوت تر از یک کانکس اداری و دارای میز کار ، فضای انتظار مشتریان  ، روشویی برای شستشوی سر به اندازه کافی بوده تا روابط کاربری صحیحی درون کانکس آرایشگاه پدید آید. حدالمقدور می بایست جداره شیشه ای برای ورود نور طبیعی به داخل فضا در چنین سازه ای وجود داشته باشد اما در صورتی که چنین شرایطی فرآهم نباشد می توان از طریق نور پردازی با چراغ های هالوژنی این امر را میسر نمود.
کانکس آرایشگاه

ساخت و نصب کانکس آرایشگاه

معمولا این سازه در کارخانه تولید و بصورت یکجا به محل منتقل و در برخی شرایط به دلیل محدودیت های موجود کانکس آرایشگاه را در محل اجرا می کنند. محل نصب آن نیز باید به گونه ای در حاشیه محل تردد مسافر یا مراجعین باشد که راهرو ها و دالان های فرعی و حتی گوشه حیاط بهترین گزینه ها در این مورد می باشد.از آنجایی که در اکثر مواقع کاربری آنها آرایشگاه مردانه بوده از نظر میزان دید خارجی دارای محدودیت خاصی نبوده اما در صورتی که کاربری آن آرایشگاه زنانه باشد می بایست فیلتر های لازم جهت دسترسی یا دید غیر مستقیم در جهت حفظ حریم داخل ایجاد گردد.

نکات مهم در استفاده از کانکس آرایشگاهی

اگر قصد تهیه و خرید یک کانکس آرایشگاهی یا یک آرایشگاه پیش ساخته را دارید به چند نکته قبل از آن توجه فرمائید: 
1. ابعاد و محل نصب کانکس آرایشگاه را با دقت اندازه گیری کنید تا سازه متناسب با فضای شما طراحی و ساخته شود.
2. برای استفاده از کانکس آرایشگاه دسترسی به یک انشهاب آب و یک خروجی فاضلاب ضروری بوده چرا که شما نیازمند شستشوی مداوم هستید. پس اطمینان حاصل فرمائید که به این گزینه دسترسی دارید. در غیر این صورت تمحیداتی نظیر استفاده از تانکر می تواند گزینه بعدی شما باشد.
3. محلی که قرار است کانکس آرایشگاه در آن پیاده و مورد بهره برداری قرار بگیرد در تعین ظاهر و طراحی نمای کار مهم است چرا که می بایست با دکوراسیون فضای مجموعه ( بطور مثال فرودگاه یا ترمینال های پایانه ای) هماهنگی داشته باشد و اگر قرار است در بیرون و مجوطه از آن استفاده کنید می بایست سایه بان ، باران گیر و همچنین حفاظ ایمن برای جداره های شیشه ای (بهتر است از کرکره استفاده کنید) در نظر بگیرید.
4.همیشه احتمال جابجایی را در نظر گرفته و بدانید که بنا به تغییر برنامه های مجموعه ممکن است از شما به عنوان صاحب کانکس آرایشگاه بخواهند که سازه را جابجا کرده و مثلا چند متر حرکت داده یا از ظلغ غربی مجموعه به ضلع شمالی فرستاده شوید. پس بهتر است سازه را با مصالح بنایی به کف زمین یت دیوار و حتی سقف مجموعه فیکس نکرده و همواره احتمال جابجا شدن را بدهید.
5. به عنوان پیشنهاد نکته پایانی این مطلب را در نظر بگیرید که ظاهر شکیل ، تمیز و رنگ بندی زیبای کانکس آرایشگاهی شما در درآمد زایی و بازدهی شغل شما تاثیر بسزایی داشته پس بهتر است چه در مرحله طراحی کانکس و چه در هنگام استفاده از آن همیشه به ظاهر و بهداشت آن توجه ویژه نمائید چرا که این شغل ارتباط ناگسستنی با بهداشت و زیبایی دارد.
کانکس آرایشگاهی

درآمدزایی با استفاده از کانکس آرایشگاهی

هدف نهایی از خرید و نصب کانکس آرایشگاه اشتغال زایی و کسب درآمد بوده، پس در این مورد هوش اقتصادی خود را بکارگرفته و به دنبال محل هایی که مطمئن هستید پتانسیل لازم جهت به درآمد رساندن کسب و کار شما به عنوان یک آرایشگر را داشته بروید و سعی کنید نکات دیگر مانند اجاره ماهیانه به نسبت مناسب برای فضای مورد نیاز که کانکس آرایشگاهی شما در آن مستقر می گردد پیدا کنید چرا که هر کسب و کاری در ابتدای امر نیاز به زمان داشته تا جذب مشتری کرده و به سود دهی برسد و تا قبل از آن ممکن است حتی هزینه های خرید کانکس آرایشگاهی و تجهیز کردن آن نیز در ماه های ابتدایی جبران نشود. پس برای رسیدن به بازده مناسب هم مکانی که انتخاب می کنید و هم شکل و غرم سازه شما و از همه مهمتر میزان رضایت مشتریان شما نکاتی حیاتی بوده که پیشنهاد میکنیم حداکثر توجه خود را متوجه این نکات کنید.

قیمت کانکس آرایشگاهی

همانگونه که در تصاویر موجود در این صفحه مشاهده می فرمائید، نمونه های بسیار متنوع ای از انواع کانکس آرایشگاه وجود دارد که از نظر شکل و فرم ، نما، مصالح و البته ابعاد با یکدیگر متفاوت بوده که همین موضوع باعث میگردد که تنوع زیادی نیز در قیمت و هزینه ها بوجود آید. از طرفی هزینه تجهیز کردن و وسایل تخصصی آرایشگری نیز متفاوت و دارای برند های گوناگونی است. از این رو می بایست ابتدا طرح و ابعاد آن را مشخص کنید و سپس با تماس تلفنی یا مراجعه حضوری به دفتر راکو درخواست برآورد هزینه دهید و برای هزینه ابزارآلات مورد نیاز نیز هم به بازارهایی که بورس لوازم آرایشگاهی بوده یا حتی وب سایت های فروشگاهی آنلاین مراجعه فرمائید.

کانکس آرایشگاهی سیار

یکی از پدیده های جالب و نو ظهور استفاده از کانکس آرایشگاهی بشکل سیار بوده که در نوع خود عملی خلاقانه محسوب می ش.د. در این حالت صاحب این کسب و کار کانکس آرایشگاهی خود را در مواقعی که تشخیص میدهد کسب و کارش رونق کافی نداشته به راحتی آن را به محل دیگری جابجا نموده و تلاش کرده تا مشتریان جدیدی برای خود جذب کند. همچنین با راه اندازی شبکه اجتماعی فعلال و وب سایت اینترنتی نیز نوبت دهی آنلاین برای مراجعین فراهم نموده و گاها با چندین مشتری در یک مجتمع هماهنگ و در محل آنها حاظر می شود. بطور کلی دونوع کانکس آرایشگاهی سیار وجود دارد که یکی از آنها بدین گونه بوده که سازه کاملا یک کانکس متحرک بوده که با اتصال به خودروی که توان جابجایی آن را داشته جابجا می شود و این برای آن دسته از آرایشگاه هایی که کمتر و گاه به گاه جابجا می شوند مناسب است. نوع دوم بدین گونه است که یک خودروی بزرگ مانند ون را تجهیز کرده و داخل آن را به شکل آرایشگاه درمیآورند. این مورد برای جابجایی های مکرر مناسب تر بوده چرا که در هر زمان امکان انتقال آن از محلی به محل دیگر و یا حتی از شهری به شهر دیگر وجود دارد.
کانکس آرایشگاهیکانکس آرایشگاهی سیار

در ادامه چند نمونه عکس و تصویر کانکس آرایشگاه آمده است
کانکس آرایشگاه
کانکس آرایشگاهی
کانکس آرایشگاه

 

سوالات متداول درباره کانکس آرایشگاه :

1. هزینه کانکس آرایشگاهی چقدر است؟
بستگی به ابعاد و طرح داره. حتی گاها مطابق تصاویر بالا با ایجاد تغییرات در یک سازه کانتینری هم میشه یک آرایشگاه سیار شیک درست کرد به همین خاطر گفتن قیمت برای سازه بدون مشخص شدن جزئیات کمی سخت خواهد بود. بهتر است از صفحه قیمت کانکس دیدن کنید تا کمی از کم و کیف هزینه ها مطلع شوید.

2. کانکس آرایشگاه نیاز به مجوز داره؟
قطعا نیاز به کسب اجازه از محلی که میخواهید سازه رو در اونجا مستقر کنید داره. برای اینکه بعد ها مشکلی براتون در این زمینه پیش نیاید بهتر اینه که قبل از اقدام به سفارش و خرید کانکس آرایشگاهی اجازه های لازم رو گرفته باشید تا هزینه هاتون هدر نرود.

3. آیا امکان اجاره کانکس آرایشگاهی با تمام وسایل وجود دارد؟
این امکان وجود دارد اما باید بگردید شخصی را پیدا کنید که در حال حاظر صاحب یکی از کانکس های آرایشگاهی بوده و تمایل به اجاره آن با تمامی تجهیزات مورد نیاز داشته باشد. این کار برای تست اینکه آیا این شغل برای شما مناسب است یا خیر راهی خوب و با ریسک مالی کم می باشد که اگر چنین موردی یافتید، پیشنهاد میکنیم از آن استقبال کنید.

4. آیا کف کانکس آرایشگاهی قابل شستشو است؟
بله. به دلیل اینکه ذات شغل آرایشگری نیازمند شستشوی مداوم کف محل کار جهت نظافت و رعایت بهداشت بوده معمولا کف کانکس آرایشگاهی برخلاف سازه های دیگر که از تخته بوده، از نوع سرامیک ساخته می شود تا بتوان آن را به راحتی با آب و مواد شوینده شستشو نمود و برای آن نیز یک خروجی آب یا همان کفشور جهت تخلیه آب تعبیه می گردد.

گروه مهندسین راه کوشش - کانکس راکو


طهمورث امین جلالی تاریخ :۱۳۹۹/۱۲/۱۶ با عرض سلام . بنده خواستار دو دستگاه کانکس آرایشگاه برای ترمینال شهر اصفهان هستم. فکر میکنید مساحت مفید برای کانکس آرایشگاهی مردونه چقدر باشه مناسبه و اینکه میشه داخل محوطه ترمینال نصبشون کرد؟ لطفا اگه راجب قیمت ها و رنگ هاشون هم راهنمایی بفرمائید ممنون میشم. با تشکر طهمورث جلالی
کانکس راکو تاریخ :۱۳۹۹/۱۲/۱۹ سلام. ابعاد کاملا بستگی به این داره که چقدر در ترمینال به شما فضا خواهند داد اما حداقل 8 متر مربع نیاز است. در رابطه با قیمت و طرح هم بهتر است با دفتر فروش تماس بگیرین تا همکاران ما بتونن بطور صحیح و کامل راهنمایتون کنن. ممنون
اکبر نعیمی تاریخ :۱۳۹۹/۱۲/۳ ببخشید زمان ساخت و تحویل کانکس آرایشگاه چقدر هست از زمانی که سفارش بدیم و اینکه شما تجهیزاتشم داخلش قرار میدید یا خیر؟
کانکس راکو تاریخ :۱۳۹۹/۱۲/۴ سلام. زمان ساخت کاملا بستگی به طرح و ابعاد داره اما بطور پیش فرض بین 2 تا 3 هفته در نظر بگیرید. در مورد سوال دومتون هم عرض کنیم که خیر . تجهیزات تخصصی آرایشگاه رو خودتون می بایست تهیه کنید چرا که امری هم تخصصی و هم سلیقه ای بوده که از محدوده تخصص ما خارج است.
تمامی حقوق محفوظ است