مزایای کانکس

مزایای کانکس

مزایای کانکس
اشتراک گذاری :

مزایای کانکس و استفاده از سازه های پیش ساخته به چند دسته اصلی تقسیم می شوند و دلایل رشد روز افزون این نوع کیوسک هارا توجیح می کنند.بطور کلی اصلی ترین مزایای ساخت و تولید کانکس صرفه جویی در زمان و هزینه ها می باشد که در شاخه های  مختلف اتفاق می افتد.بطور مثال یکی از اصلی ترین آنها صرفه جویی در زمان می باشد به این صورت که با استفاده از روش پیش ساختگی و حذف عملیات وقت گیر بنایی و هزینه های بالای آن باعث تجهیز سریع برای کاربری مورد نظر گشته و موجب بازگشت زود تر سرمایه می گردد و حال اینکه به راحتی می توان آن را از محلی به محل دیگر جابجا کرد اما ساختمان ساخته شده با روش بنایی و مصالحی مانند آجر و سیمان را نمی توان جابجا کرد و باید تخریب گردد و در محل جدید دوباره از نو بنا شود. 

مقاومت در برابر زلزله از اصلی ترین مزایای کانکس

مزایای کانکس فقط به سرعت اجرا و کاهش هزینه ها ختم نمی شود و یکی دیگر از مهم ترین مزیت های آن مقاومت آنها در برابر زلزله می باشد.همانگونه که میدانیم مقاومت یک سازه در هنگام زلزله با وزن آن رابطه معکوس دارد به این معنی که هرچه وزن سازه بیشتر باشد مقاومت آن در برابر زلزله کمتر و امکان تخریب آن بیشتر است. از این رو در طراحی و ساخت کانکس از سازه و مصالح سبکی استفاده می شود که در هنگام زلزله بخوبی از خود واکنش نشان داده و با موج زمین لرزه همسو می شوند که این قابلیت از تخریب سازه جلوگیری می کند و حال آنکه در صورت تخریب نیز به علت سبک بودن مصالح مصرفی در آن ، آوار آن برای انسان تهدید جانی محسوب نمی شود. حال آنکه سازه هایی که با مصالح بنایی ساخته می شوند وزن خیلی بیشتری داشته و همین امر باعث تخریب آن در هنگام زمین لرزه شده و آوار آن نیز برای ساکنین بسیار خطر ناک و تهدید جانی محسوب می شود.

قابلیت ترمیم و بازسازی از مزایای کانکس است

قابلیت ترمیم و بازسازی ساده و با هزینه های کم نیز یکی دیگر از مزایای کانکس محسوب می شود به این ترتیب که بعد از استفاده از آن و در صورتی که اگر بخش از آن چه در بدنه خارجی و یا چه در بدنه داخلی و متعلقات سازه نیاز مند تعمیر یا تعویض باشد به راحتی می توان هر بخش را جداگانه و با هزینه های بسیار کم بازسازی و تعمیر نمود و سازه را مانند روز اول نو و سالم کرد.این مورد بخصوص برای کاربری هایی نظیر کانکس لوکس یا نوع های مسکونی که نیاز بیشتری به زیبایی دارند مشهود تر است.
در آخر نیز به عنوان آخرین مزایای کانکس می توان به قابلیت فروش آن پس از استفاده اشاره کرد که این قابلیت آن باعث می گردد بخشی از سرمایه اولیه که برای خرید آن صرف شده بازگشته می شود. این روزها طرفداران خرید کانکس دست دوم ویلایی و یا کارگاهی نیز کم نیستند و بطور معمول در روز بین سه تا پنج تماس از سوی خریداران با دفتر فروش کانکس راکو در باره سازه دست دوم برقرار می شود.این گزینه نیز جز مزایای کانکس می باشد که در سازه های سنتی و بنایی همچین امکانی برای خریدار وجود ندارد.
مزایای کانکس سیار

قابلیت جابجایی از دیگر مزایای کانکس می باشد

قابلیت جابجایی یکی از ویژگی های اصلی و مزایای کانکس بشمار می رودچرا که در بسیاری از موارد امکان ساخت بنا و یا انجام عملیات ساختمانی وجود نداره و یا زمان کافی برای آن نیست به راحتی یک کانکس پیش ساخته را می توان به محل منتقل و در عرض چند ساعت مستقر نمود. از دیگر مزایای این قابلیت جابجایی برای فروشگاه های سیار یا همان کانکس فست فود سیار است که می توان آنها را مدام جابجا نمود و پربازده ترین محل را برای فعالیت آنها در نظر گرفت و یا بصورت دوره ای در نقاط مختلف به فروش محصول یا ارائه خدمات بپردازد که چنین قابلیتی در سازه های ساخته شده از مصالح سنگین بنایی مقدور نبوده.
گروه مهندسین راه کوشش - کانکس راکو

 


تمامی حقوق محفوظ است