معایب کانکس

معایب کانکس

معایب کانکس
اشتراک گذاری :

همانگونه که در پیش گفتار نیز به آن اشاره شد صحبت از مزایای کانکس در بخش های و در هنگام معرفی محصولات آمده است. اما خریداران به دنبال منبعی هستند که بصورت بیطرفانه معایب کانکس و ویلا های پیش ساخته را نیز مورد برسی قرار داده باشد.از این رو بر آن شدیم تا در این مقاله به برسی معایب کانکس و دیدگاه های مطرح شده در این رابطه به گونه ای کاملا بیطرفانه بپردازیم چرا که هر چیزی در کنار مزایای فراوان دارای معایب یا به عبارتی هزینه های فرصت است که با انتخاب آن گزینه های دیگر کنار می روند. 

معایب عمومی کانکس

منظور از معایب عمومی کانکس نکاتی است که در تمام کاربری ها از جمله مسکونی ، فروشگاهی ، نگهبانی و کانکس اداری ممکن است وجود داشته باشد و نوع کاربری آن تاثیری بر کلیت موضوع نداشته. از اصلی ترین این موارد می توان به وچود محدودیت در ابعاد بزرگ برای جابجایی و حمل در جاده ها اشاره کرد که این موضوع تا حد خوبی از طریق ساخت چند تکه سازه حل شده اما در برخی موارد اجرای پلان هایی با اشکال غیر متعارف با محدودیت های حمل روبرو می شود. از دیگر مواردی که به حمل و محدودیت های آن وابسته است جداره های بزرگ شیشه ای است که ممکن بوده در حالت حمل دچار شکستگی و خطر آفرینی شوند. نکته بعدی که می توان جز معایب کانکس بشمار آورد اجرا اشکال خاص یا مصالحی خاص برای فرم کلی و نمای سازه بوده که ممکن است با روش های سنتی بنایی بتوان اجرا نمود اما به علت محدودیت نتوان آنها را با ساندویچ پانل و یا با کانکس اجرا نمود. یکی دیگر از مواردی که به عنوان معایب کانکس بصورت عمومی از آن یاد می شود کاهش قیمت آن در هنگام فروش مجدد به عنوان دست دوم است زیرا بطور روتین کانکس دست دوم دارای کاهش قیمت 30 درصدی نسبت به قیمت نو خواهد بود.

معایب کانکس ویلایی

نمي توان ساختمان هاي بلند مرتبه اي را با استفاده از اين روش احداث نمود و حداکثر دو طبقه بصورت دوبلکس ماکزيمم تعداد طبقاتي است که مي توان با کانکس ويلايي احداث نمود. از ديگر معايب آن مي توان به نداشتن سيستم نظارتي از طرف نظام مهندسي اشاره کرد چرا که زير مجموعه نظام نبوده و مهندسين ناظر پروژه هاي کانکس ويلايي از طرف توليد کننده مي باشند ، اما بهتر است که ناظر فردي خارج از مجموعه بوده که بر روند توليد نظارت کامل و گزارش کار کاملي را از نظارت خود در پايان کار ارائه و مسئوليت هاي بعدي را عهده دار باشد.عمر کانکس ويلايي بخصوص ویلا های پیش ساخته ای که با ساندویچ پانل ساخته شده باشند بطور ميانگين از 20 تا 35 سال از طرف توليد کنندگان اعلام مي شود در مقايسه با ساختمان بنايي کمتر است چرا که ساختمان هاي ساخته شده با روش سنتي گاها بيش از 50 سال و حتي بيشتر عمر مي کنند.

معایب کانکس چوبی

کانکس چوبی و معایب آن را از این جهت بصورت جدا گانه آورده ایم که دارای ویژگی های منحصر بفرد و همچنین معایب منحصر بفردی است. استفاده از چوب به عنوان یک مصالح طبیعی در کنمار مزایا و زیبایی بی نهایت بالای آن دارای سه نکته یا امتیاز منفی بوده که جز معایب آن بشمار می رود. اول اینکه در کشور ایران که از نظر مساحت دارای پوشش جنگلی کمی نسبت به مساحت کل آن است قیمت چوب و تهیه آن باعث افزایش بسیار زیاد قیمت کانکس می گردد. نکته دوم مقاوم سازی چوب ها برای اینکه دچار فرسایش و پوسیدگی نشوند و همچنین حشرات به آنها نفوذ نکنند نیاز مند انجام مراحل و عملیات های مقاوم سازی بوده که آن نیز باعث بیشتر شدن قیمت کل خواهد شد و در نهایت نکته سوم و اصلی ترین معایب کانکس چوبی اشتعال پذیر بودن یا به عبارتی مقاومت بسیار پائین در برابر شعله آتش بوده که این جز اصلی ترین موارد در معایب این نوع سازه بشمار می رود.

 

 


تمامی حقوق محفوظ است