کانکس فلزی | ساخت کانکس فلزی

کانکس فلزی

کانکس فلزی
اشتراک گذاری :

همانگونه که در پیش گفتار نیز به آن اشاره گردید برای ساخت کانکس از مواد و مصالح مختلفی استفاده می شود که گاها این سازه ها را بر اساس آن نام گذاری می کنند. کانکس فلزی یا نوع چوبی نمونه های بارزی از این گونه نام گذاری ها می باشد.البته این بدان معنا نیست که تمامی مصالح کانکس فلزی را آهن آلات و ورق های فلزی تشکیل داده چرا که قطعا عایق بندی و دیوار پوش های پی وی سی و تخته کف نیز در آن وجود دارند اما از نظر طاهری ما شاهد یک سازه با استراکچر و نمای فلزی خواهیم بود.در ادامه چند نمونه تصویر به همراه مختصری از کاربرد های این سازه قابل مشاهده می باشد.

ساخت کانکس فلزی

استراکچر این نوع سازه که تشکیل شده از شاسی و اسکلت از نوع فلزی بوده که شاسی را تیر آهن در مقاطع مختلف بسته به ابعاد و بار سازه و همچنین اسکلت آن را پروفیل های آهنی در مقاطع 40*40 و 40*80 تشکیل می دهند. بطور عمومی این اسکلت ها و اعضای فرعی از طریق جوش الکتریکی به یکدیگر متصل و مابقی بخش های کانکس فلزی از طریق پیچ یا پرچ به این اسکلت متصل می شوند.بدنه خارجی کانکس فلزی از ورق با ضخامت های مختلف که معمولا کمترین آنها 30% میلیمتر بوده پوشیده می شود ، سپس عایق جداره ها از داخل نصب که آن نیز ممکن است از پلاستوفوم ، پشم سنگ یا پلی اورتان باشد کار گداشته و در نهایت نیز دیوار پوش های داخلی نصب می گردند.مابقی مطعلقات مانند کف پوش ، درب و پنجره ، سیستم برق کشی و روشنایی نیز در انتها نصب و سازه آماده استفاده می باشد.
اسکلت کانکس فلزی

کاربرد کانکس فلزی

تقریبا می توان گفت هرگونه سازه ای با هر نوع کاربری چه از نوع کیوسک های کوچک نگهبانی تا سازه های بزرگ مانند ویلای پیش ساخته را می توان توسط کانکس فلزی اجرا نمود اما بیشترین کاربرد آن در نوع های صنعتی و کارگاهی بوده چرا که نسبت به دیگر روش های پیش ساختگی و با توجه به نوع مصالح می توان این گونه بیان نمود که کانکس فلزی دارای ظاهری ساده تر و صنعتی تر بوده و از این رو بیشتر در پروژه های عمرانی به چشم می خورد.البته همیشه روال به این گونه نبوده و خود کانکس فلزی دارای طرح های متفاوتی است که برخی از آنها در دسته سازه های لوکس قرار دارند که از میان آنها نوع های سایدینگ یا طرح کلبه بیشتر شناخته شده می باشد.

مزایای کانکس فلزی

می توان مزایا و دلایل استفاده از کانکس فلزی را در چند سطر بصورت خلاصه بیان نمود که مهمترین آنها عبارتند از سرعت ساخت به دلیل سادگی ، هزینه های کم تر نسبت به سازه های لوکس ، در دسترس بودن مصالح جهت تعمیر ، تغییر بازسازی یا تعویض قطعات و تغییر کاربری آن جهت هماهنگی با انواع نیاز ها در محل استفاده. همچنین خرید و فروش راحت و خرید فروش کانکس فلزی به صورت نو و دست دوم نیز از جمله دلایل استفاده و استقبال مصرف کنندگان سازه های پیش ساخته از این سازه می باشد.

گروه مهندسین راه کوشش - کانکس راکو


تمامی حقوق محفوظ است