کانتینر فست فود

کانتینر فست فود

کانتینر فست فود
اشتراک گذاری :

در ابتدا قبل از شروع به تشریح کانتینر فست فود نگاهی به چگونگی پیدایش آن در زندگی انسان مدرن امروزی خواهیم داشت.رشد جمعیت جهان و به دنبال آن ماشینی شدن زندگی آنها با عث گشته تا به دنبال راهکار هایی برای افزایش سرعت در روند زندگی خود باشند. تهیه ، طبخ و سرف غذا نیز یکی از مواردی بوده که هموواره بخشی از زمان هر فرد را در روز به خود اختصاص می داده و گاها تهیه غذا های خانگی زمان زیادی را نیاز دارد. از طرفی بسیاری از اعضای خانواده مانند زن و مرد امروزه برای کسب درآمد بیشتر در کنار یکدیگر مشغول بکار هستند و مانند زمان گذشته نیست که یکی از آنها مدت زمان زیادی را در آشپز خانه صرف تهیه غذا کند. از این رو غذای آماده یا همان فست فود سالهاست که بصورت موازی بخشی از وعده های غذایی انسان را تشکیل داده است. در سالهای اخیر نیز شاهد ابداع و گسترش سازه های سیاری برای غذای آماده بوده ایم که به کانتینر فست فود یا دکه غذای کانتینری آماده نامیده می شوند. این سازه ها علاوه بر کارآفرینی و اشتغال زایی باعث شده اند تا بسیاری از شهروندان غذای سالم و ارزان قیمتی را به راحتی و با صرف کمترین زمان بدست آورند. در ادامه به تشریح این نوع کانتینر و روش های ساخت آن توسط کانکس راکو می پردازیم.
کانتینر کترینگغذای کانتینری

کانتینر فست فود چیست

شاید شما هم در گوشه کنار مسیر ها بخصوص مکان های پر تردد سازه های پیش ساخته ای را برای غذای آماده و یا ارائه ساندویچ دیده باشید. در اصتلاح به آنها کانکس فست فود یا کانتینر فست فود گفته می شود. البته این دو مفهوم با یکدیگر متفاوت بوده و مورد بحث ما در اینجا ساخت این سازه ها با کانتینر می باشد.پیش تر در مورد اینکه کانتینر چیست و چه کاربردی دارد بطور کامل توضیح داده شده که می توانید به صفحه کانتینر مراجعه کرده و در آنجا مطالعات خود را کامل کنید اما بطور مختصر باید گفت که کانتینر ها سازه های فولادی و محکمی هستند که در حمل و نقل کالا از آنها استفاده شده و معمولا دارای اشکال مکعب مستطیل هستند. در ساخت کیوسک های فست فود با تغییر در ساختار این سازه ها و ایجاد عایق بندی در بدنه و لحاظ کردن مسائل بهداشتی یک کانتینر فست فود را تولید می کنند. این کار مستلزم داشتن طرح از پیش تعین شده و ابزارآلات مخصوصی می باشد. در ایران گروه کانکس راکو اولین تولید کننده این سازه ها بوده اما در جهان از چند سال پیش تر این پدیده شروع شده بود.
کانتینر فست فود خارجی

مشخصات کانتینر فست فود

برای ساخت چنین سازه ای بطور معمول از کانتینر 20 فوت استفاده می شود چرا که دارای ابعاد مناسبی برای این منظور بوده. طول آن 6 متر و عرض آن نیز 2.4 متر می باشد. می توان برای این منظور از کانتینر 40 فوت نیز استفاده کرد اما برای مکان هایی که فضای بزرگی در اختیار داشته باشیم مناسب است ولی معمولا در فضا های شهری همان 20 فوت مناسب تر است.برای نکه بتوانیم این کاربری را در آن پیاده کنیم باید تمهیداتی درون سازه تعبیه کنیم که مهمترین آنها ایجاد بازشو برای ارتباط با فضای خارجی بود. به ترتیب از بیرون سازه که بخواهیم شروع کنیم ابتدا می توانیم نمای خارجی را طبق سلیقه و طرح خود رنگ آمیزی و یا با چوب و متریال های دیگر تزئین کنیم. همچنین نورپردازی برای زیبایی و روشنایی فضای بیرونی کانتینر فست فود را نیز باید در همین مرحله انجام دهیم. سپس محل کانتر فروش را که از قبل مشخص و برش داده ایم را به وسیله روش های مختلفی مانند لولا و جک یا درب ریلی باز و بسته کنیم. حال نوبت فضای داخل است که ابتدا باید بدنه فولادی کانتینر را بوسیله عایق های حرارتی مانند پلی یورتان یا پشم سنگ پوشانده تا از گرم شدن یا سرد شدن بیش از حد داخل جلوگیری کرده و سپس از طریق پوشش هایی مانند ورق استیل که مورد تائید بهداشت نیز باشد روی آن را بپوشانیم.در ادامه نیز به ترتیب کف سازی که می تواند از جنس سرامیک یا ورق های آلومینیومی باشد را اجرا کرده ، برق کشی و سیستم تحویه ، ساخت کابینت ها و کانتر ها ، تجهیزات پخت و پز  نیز مراحل بعدی کار هستند تا یک کانتینر فست فود بتواند به مرحله بهره برداری برسد. این نکته را به یاد داشته باشید که نمی توانید برای آن چرخ درنظر بگیرید تا به وسیله ماشین کیوسک خود را جابجا کنید چرا که وزن این کانتینر در حدود 2.5 تن خواهد بود و ابعاد بزرگ آن نیز مانع این کار می گردد. برای این منظور می توانید از کانکس فست فود سیار که برای این نوع کاربری طراحی و تولید شده استفاده نمائید.

گروه مهندسین راه کوشش - کانکس راکو


تمامی حقوق محفوظ است