نمای کانکس

نمای کانکس

نمای کانکس
اشتراک گذاری :

نمای کانکس موضوعی مهم و با اهمیت می باشد چرا که در اولین برخورد بیننده با یک شئ پیام های تصویری به ذهن او مخابره می شود که با سرعت بسیار بالایی در ناخودآگاه او پردازش شده و یک تصویر ذهنی به همراه یک سری اطلاعات را به شخص می رساند.حال چرا این موضوع اهمیت ویژه ای دارد؟ این مسئله زمانی مهم می شود که ما بخواهیم تفاوت ایجاد کنیم و در ذهن بیننده متمایز دیده شویم. بطور مثال در یک مجموعه یا کارگاه عمرانی که تعداد زیادی کانکس کارگاهی وجود دارد که کاربری های مختلفی از جمله اسکان پرسنل ، غذا خوری ، سرویس بهداشتی ، اتاق مهندسین و بسیاری دیگر برای آن تعریف شده ما قصد داریم برای مدیر پروژه و یا دفتر فروش واحد های مجموعه نیز یک کانکس بسازیم. در اینجا برای اینکه شخص به محض ورود به مجموعه بتواند تشخیص دهد که دفتر مدیر پروژه و یا اتاق مهندسین کدام است می بایست تفاوت های ظاهری در نمای کانکس وجود داشته باشد تا آن را از دیگر سازه ها مانند اتاق استراحت پرسنل متمایز کند.از این طریق به راحتی می توان یک مجموعه کاری را با سلسله مراتب و چارت سازمانی آن بدون هیچ کونه توضیحی و بصورت بصری تعریف کرد.
موضوع بعدی نمای کانکس کافی شاپ و یا فست فود را در نظر بگیرید ،این نوع کاربری ها قطعا باید دارای تفاوت های زیادی با یک سازه کارگاهی باشند زیرا کاربری و نیاز فضا این را طلب می کند که هم مسائل مربوط به بهداشت در آنها متفاوت است و هم شکل کلی نمای ظاهری آنها می بایست بطوری طراحی شده باشد که مخاطب را جذب کرده و باعث افزایش فروش آن گردد زیرا همانگونه که پیش تر گفته شد نمای ظاهری سریع ترین پیام بصری حاوی اطلاعات کلی را به ذهن مخاطب مخابره می کند و اگر در این مورد موفق شود تصویر خوبی در ذهن بینندگان ایجاد کند باعث جذب آنها و در نهایت بالا رفتن فروش یک کیوسک فست فود یا فروشگاه سیار می گردد.

طراحی نمای کانکس

کانکس راکو برای این منظور و با آگاهی از اهمیت این موضوع در موفقیت تجاری یک کیوسک فروشگاهی و یا خدماتی اقدام به طراحی سه بعدی نمای کانکس برای کاربری های خاص خود در مرحله پیش تولید می کند.این امر علاوه بر برطرف کردن خطا های احتمالی در هنگام ساخت، باعث ظهور محصولی جدید با نگاهی نو می گردد که بخوبی خریدار کانکس را به هدف خود که همانا ثبت در ذهن مخاطب می باشد می رساند.البته این امر نیاز مند دانش مهندسی و طراحی محصول می باشد که گروه طراح می بایست با مراحل ساخت و تولید نیز کاملا آشنا و مسلط باشند تا جزئیات طرح و نمای کانکس کاملا مشابه آنچه در نهایت تولید خواهد شد باشد.همیشه در دنیای تجارت برند های بزرگ برای پیشی گرفتن از رقیبان خود به دنبال ایجاد تفاوت در خدمات رسانی و نوع محصول خود می باشند تا از این طریق خود را در حافظه مشتریان ثبت کرده و شاهد فروش روز افزون محصولات خود باشند. توجه به نما نیز همواره جز این دسته از اقداماتی می باشد که کاملا شبیه به بسته بندی متفاوت محصول و یا خدماتی متمایز عمل می کند و مانند یک ویترین در ذهن خریداران به ثبت می رسد.

پیشنهاد هایی برای زیبایی نمای کانکس

پیشنهاد ویژه برای زیبایی نمای کانکس استفاده از مصالح درجه یک و لوکس می باشد که البته باید از دوام کافی برخوردار باشند زیرا بارها شاهد تولید محصولات لوکسی بوده ایم که با گذشت زمان کوتاهی از تولید آنها شکل ظاهری و لوکس خود را به دلیل بی کیفیتی مصالح از دست داده اند که شامل رنگ پریدگی متریال در اثر تابش خورشید و یا از بین رفتن مصالح به دلیل بارندگی و این گونه مورد ها در گذشته بوده ایم که اینها همه حاصل برسی نکردن سازه در مرحله پیش تولید می باشد. مسئله بعدی استفاده از جداره های شیشه ای بزرگ و ایجاد نور پردازی در هنگام شب می باشد که باعث زیبایی و خاطره انگیزی نمای کانکس در هنگام شب می گردد. همچنین ایجاد فضا های سبز و یا گلدان های بزرگ در کنار کیوسک نیز به زیبایی آن می افزاید.

گروه مهندسین راه کوشش - کانکس راکو


تمامی حقوق محفوظ است