کانکس تعمیرگاه

کانکس تعمیرگاه

کانکس تعمیرگاه
اشتراک گذاری :

برخی سازه هی پیش ساخته خدماتی وجود دارند که برای استفاده مسکونی و سکونت گاهی طراحی نشده و فقط به ارائه خدمات می پردازند که نمونه های فروشگاهی و کیوسک پلیس نمونه هایی از آنها می باشد. یکی دیگر از انواع آنها کانکس تعمیر گاه بوده که برای خدمات جاده ای و یا گاها درون مجموعه هایی مانند شرکت ها و توقفگاه ها از آ استفاده می شود.

کاربرد کانکس تعمیرگاه


کانکس تعمیرگاه همانگونه که در مقدمه آورده شد یک کیوسک خدمات جاده ای است که برای ارائه خدمات فوریتی به ماشین ها و خودرو های سواری و گاها ماشین های سنگین مورد استفاده قرار می گیرد. این سازه ها معمولا توسط ارگان هایی مانند پلیس راه یا امداد جاده ای خریداری شده و با دو نفر پرسنل در جاهای مخصوص نصب و به مردم خدمات رسانی می کنند.اما گاها نیز کارگاه های بزرگ عمرانی مثل تونل سازی ها نیز برای انجام تعمیرات و سرویس ماشین آلات خود یک کانکس تعمیرگاه تهیه و در محل فعالیت خود قرار می دهند که متصدی آن وظیفه سرویس کردن ماشین آلات در هنگام استراحت دستگاه ها را بر عهده دارد.در رابطه با این کاربری کانکس راکو اقدام به طراحی و تولید تعدادی کانکس تعمیرگاه نموده است که دارای ابعاد و اندازه های مختلفی می باشد ولی شکل طاهری آنها معمولا نسبت به دیگر محصولات راکو ساده تر و بیشتر در این مورد به کارآیی اهمیت داده شده است.چرا که در این نوع سازه زیبایی در درجه دوم و کارایی به همراه دوام از درجه اهمیت بالاتری قرار گرفته اند بطوری که در برخی موارد اقدام به ساخت این سازه با کانتینر نموده و با ایجاد تغیراتی در بدنه آن  و تعبیه بازشو هایی در قسمت عرضی آن را تبدیل به یک کانکس تعمیرگاه نموده است. به این دلیل که بدنه قوی و محکم فولادی کانتینر باعث دوام بیشتر و در صورتی که تجهیزات گران قیمتی درون آن نصب شده باشد ، در برابر سرقت از آن محافظت خواهد کرد.

نصب کانکس تعمیرگاه


برای نصب این سازه در محل نیاز به آماده سازی خاصی نیست و فقط مهیا نمودن یک بستر صاف و تراز در محلی که مانع رفت و آمد رهگذران یا خودرو ها نباشد کفایت می کند. نکته ای که باید در اینجا به آن اشاره شود این است که کانکس تعمیرگاه صرفا محل قرار دادن ابزار آلات و اتاقی به عنوان دفتر متصدی یا تعمیرکاران می باشد نه اینکه مانند یک مغازه خودروی تعمیری بخواهد به داخل آن برود و فقط تعمیراتی که بصورت جزئی و یا در حد برطرف کردن ایرادات فنی یا برقی خودرو باشد جوابگو بوده و برای انجام تعمیرات اساسی مانند بازکردن موتور ماشین می بایست به نمایندگی ها و تعمیرگاه های بزرگ و مجهز مراجعه شود. این سازه فقط برای این است که اگر هموطنان عزیز در هنگام مسافرت ، خودرویشان با ایراد کوچکی در راه مواجه شد بتوانند از این سازه ها امداد دریافت کرده و تا رسیدن به یک منطقه مسکونی و شهری به راه خود ادامه دهند.

گروه مهندسین راه کوشش - کانکس راکو


تمامی حقوق محفوظ است